יום שישי , 19 אפריל 2024
מאזדה 3 הצ'בק. אחת המכוניות המרשימות שיש כרגע בישראל. תמורה מדהימה והמלצה חמה. צילום: מאזדה

שלוש מכוניות שהשוק מפספס

רוני נאק

כולם רוצים SUV, ועוד SUV ורק SUV במגוון טעמים ומידות. מכוניות פרטיות, "פרייבטים" של פעם, נדחקות לשוליים ומרביתן מוצאות את מקומן בציי הרכב (בואו לא נתחיל עם הסטיישנים שכמעט כולם מגיעים לציים. ראו רנו מגאן וקורולה TS). ה-SUV הוא בהחלט רכב אופנתי ואפשר להבין את כוח המשיכה שלו. אבל דווקא נסיעת מבחן שעשיתי לאחרונה בסופר מיני צנועה, הדליקה לי את הנורה שוואלה, יש כאן קבוצה שלמה של מכוניות נהדרות שהשוק, שזה אתם, פשוט מפספס.

אז הנה שלושת הפייבורטיות שלי. מכוניות שלא אהסס להמליץ עליהן גם לחברים הכי טובים שלי בידיעה ברורה שאין סיכוי בעולם שיכעסו עליי אחרי זה או שיגיעו עם משור שרשרת לארוחת הערב כדי לסגור חשבונות.

מאזדה 3 הצ'בק. אחת המכוניות המרשימות שיש כרגע בישראל. תמורה מדהימה והמלצה חמה. צילום: מאזדה

הסופר איכותית

מאזדה היום היא מה שהונדה הייתה בשנות ה-90'. המפגש שלי עם דגמי מאזדה מהדורות האחרונים הותיר רושם עמוק של חברה שעושה שינויים מהותיים וכנים כדי להתעלות מעל כל השאר. הדור האחרון של מאזדה 3 (ויחד עמה גם CX-30) מבטא זאת היטב.

איכות החומרים והגימור ברמה של מותגי הפרמיום, חבילות האבזור של היבואנית, דלק, מקיפות ביותר והביצוע, כמו גם חווית הנהיגה היא בהחלט אי שם למעלה. קומה אחת מעל להיצע שבסגמנט.

גרסת ההצ'בק של ה-3 ספיריט מזכירה לי משום מה את אלפא סוד של פעם. אולי בגלל העיצוב של קורה C או כי אני יותר מדי שנים בעסק הזה. העיצוב נקי מאד, ההרכבה מוקפדת מאד והביצועים כמו גם מערך הסיוע והבטיחות האקטיבי ממש שם.

מאזדה 3 ביצוע מרשים מאד של תא הנהג והנוסעים. באופק יש בשורה נמרצת עוד יותר. צילום: מאזדה

מבחן דרכים מאזדה 3 החדשה

היא מתאימה למי שמחפש מכונית משפחתית עם דינמיות טובה שמתקבלת ממנוע 2.0 ל' המפיק 165 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. אותו לקוח גם לא מתפשר על האיכות. ורבים הסיכויים שיפגוש את המוסכניק שלו רק לטיפולים השוטפים.

המחיר שמתחיל ב-146,500 שקלים מסמן גם תמורה טובה לכסף לא רק ביחס לאורך רשימת האבזור אלא גם בזכות האיכות הכוללת הסופר גבוהה. ועוד דבר, מאזדה 3 עדיין מיוצרת ביפן. דבר שהוא כבר נדיר אצלנו כשוק שמקבל לא מעט מותגים יפניים וקוריאניים המיוצרים באירופה או בדרום אסיה.

קיה אקסיד. לא לפה ולא לשם. אחד המוצרים האיכותיים יותר של קיה שעשוי טוב כמו שהוא נראה. צילום: קיה

הקוריאנית

אחת המכוניות הקוריאניות הטובות שיש בשוק הישראלי היא הקיה XCEED. דגם שעבר לאחרונה עדכון קל וקיבל מנוע טורבו 1.5ל' עם מערכת היברידית קלה. האקסיד יושבת בתווך שבין הצ'בק רגילה ל-SUV (יש אומרים הצ'בק מוגבהת) והיא אולי נופלת בין הכסאות במקרה הזה. מצד אחד אין כאן את הישיבה הגבוהה ואתה המראה הג'יפאי שאנשי ה-SUV כה כמהים לו. מצד שני היא לא פורטת על נימי התכליתיות של הקיה סיד האפרורית שגורלה קשור בזה של ציי הרכב.

קיה XCEED. מנוע 1.5ל' טורבו עם היברידי-לייט. צריכת דלק טובה לצד חבילת אבזור ראויה ומחיר סביר. צילום: קיה

יחידת ההנעה מפיקה 160 כ"ס ו-25.8 קג"מ עם צריכת דלק משולבת (נתון יבואן) של 6 ל' ל-100 ק"מ. אין הנעה כפולה ויש תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. בהיצע שתי רמות אבזור כאשר לבכירה יותר גם דרגת בטיחות עדיפה של 7 מול ה-6 של גרסת EX. דינמית היא מפתיעה בין השאר בזכות מתלה רב-חיבורי מאחור וזמינות כוח נהדרת של מנוע הטורבו. יש גם קוקפיט דיגיטלי מלא וממשקים בעברית.

גם במקרה הזה האיכות הכללית טובה מאד, גם ביחס לדגמי קיה האחרים, כך לפחות התרשמתי. המינוס היחידי לטעמי: אין בקרת שיוט אדפטיבית.

המחיר מתחיל ב-142,900 ועד 148,900 שקלים לגרסת פרימיום הבכירה.

טויוטה קורולה הציבק. היברידית כמובן, מעט מקוצרת ועם הרבה יותר שאר-רוח ואבזור מהסדאן. צילום: טויוטה

ההיברידית

כשהתיישבתי לכתוב את זה, קורולה הצ'בק עזבה את הזירה והוסרה מאתר היבואנית. זאת למרות שהדגם מופיע ברשימות של משרד התחבורה כדגם 22' והיא כקודמתה עדיין מגיעה מבריטניה הגדולה. את יחידת ההנעה הנכם מכירים היטב: 1.8ל' היברידי ועם תיבת הילוכים רציפה. אין כאן פיצוץ של ביצועים אבל מה שיש כאן זו קניה בטוחה, חבילות אבזור אקסייט ואקסייט מורחבת עם גג שמש. לא צריך להיות נביא כדי וכנראה גם מכירה קלה בהמשך.

טויוטה קורולה הציבק. התחילה את 22' אך בינתיים ירדה מההיצע של היבואנית. צילום: טויוטה

הקורולה הצ'בק היא נקודת צבע עליזה בין עשרות אלפי קורולה לבנות ואפורות שהיו לרכב הנמכר ביותר בישראל. שזו עובדה עצובה למדי, אלא אם אתם עובדים ביוניון מוטורס.

המחיר נע בין 146,990 ל-148,990 שקלים – אז עד שהטויוטה קורולה הצ'בק תחזור לליין של טויוטה ישראל, יש הזדמנות לחסוך כמה שקלים.

Check Also

ג'יפ AVENGER היברידי מתון – החל ב-154,900 שקלים

סמלת מתחילה לשווק את גרסת הכניסה של ג'יפ אוונג'ר עם מערכת הנעה היברידית-קלילה. עכשיו במחיר השקה של מתחת ל-150 אלפי שקלים

2 comments

  1. מסכים לגבי המאזדה3 הצבק והקיה אקסיד.
    חובבי הגה לא יהנו בקורולה
    חסרה ברשימה הפורד פוקוס אקטיב הצבק שמציעה נוסחה דומה מאוד לאקסיד ומאובזרת יפה כולל קרוז קונטרול אדפטיבי

  2. האקסיד והמזדה3 מצויינות ומהנות
    הקורולה משעממת לנהג
    חסרה ברשימה הפורד פוקוס אקטיב הצבק /סטיישן- מכונית מעולה שהשוק מפספס כנראה עקב זכרונות עבר מהפוקוס שני דורות אחורה עם הגיר הרובוטי, הדגם הנוכחי לא פחות ממצויין, ההצבק דומה לאקסיד ואף טובה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − 17 =