יום רביעי , 19 פברואר 2025
אמרו לו "קח קאדילק אסקלייד V ותגביר!". צילום: HENNESEY

1,005 כ"ס ל-קאדילק אסקלייד


 

רוני נאק

רשות המיסים אתמול חתמה את הגולל על ההאמר החשמל בישראל, כשהסירה את ההכרה בהוצאות. אבל אל חשש. אם כבר משלמים מיסים מלאים לפחות שזה יהיה לרכב טוב – כמו למשל קאדילק אסקלייד שעבר עיסוי רקמות עמוק אצל אדון Hennessy.

לטובת מי שהיה מרוכז לאחרונה בפרימיום-טק מסין, נספר שהנסי היא כבר יותר מ"סדנת שיפורים" וזכתה לסטאטוס של יצרנית על מלא (מלא). מה שאדון הנסי אוהב זה לבנות מכוניות על במפעל שלו בטקסס וגם להמשיך וליצור גרסאות ביצועים של דגמים קיימים. אם תרצו אפשר לחשוב על זה כבראבוס לרדנק.

כל הפאר והפינוקים של גרסת V בקאדילק אסקלייד נשמרים ועולים קומה. צילום: HENNESEY

• מבחן דרכים קאדילק אסקלייד

המפלץ האחרון שיצא בזחילה את שערי המפעל הוא קאדילק אסקלייד-V עם 1,005 כוחות סוס. הסופר-SUV עם הנעה לכל הגלגלים ועם שלוש שורות מושבים ועדיין יכול להגיע ל-100 קמ"ש תוך 3.6 שניות בלבד. זה מספיק מהיר כדי לשאוב למבורגיני הוראקן איוו בקו הזינוק. אם לרגע, ציפיתם עכשיו לקרא על סוללות וקוט"שים…תנו לעצמכם סטירה. האלו! זה טקסס!

איפה ה-5? המראה די סטנדרטי לגרסת V – למעט מדבקת H1000. צילום: HENNESEY

 

צוות ההנדסה הטקסני הוסיף כמעט 50 אחוז יותר הספק (1,005 כ"ס) ו-35% יותר מומנט (121.9 קג"מ – הנקודה 9 חשובה כן?) לאסקלייד-V. הם עשו זאת בעזרת תוספת של מגדש-על עם ספיקה גבוהה, גל זיזים קאסטום לבית הנסי, ראשי צילינדרים עם מעברים מוגדלים ומוחלקים (מה שאצלנו בבית הכנסת מכנים "פורטינג-לאך"), מחשב ניהול מנוע עם מפה ספציפית ליחידה הזו, ומצערת טובת לב שתדע לספק את הצרכים של כולם. כמובן שיש עוד רשימה ארוכה של שדרוגים שלא מגיעים בעדכון מהאוויר אלא בארגזים עטופים בנייר שמנוני.

בפנים זו מחלקה ראשונה. אין כאן עור טבעוני וכל הכפתורים במקום. צילום: HENNESEY

 

כפי שאתם בוודאי יודעים, האסקלייד אינו ננס. ה-V8 Escalade-V, הוא שוקל כ-2.9 טונות, נוטף פינוקים וטכנולוגיה ועם קיבולת להסיע שבעה נוסעים על המזדוות שלהם ברמה של מחלקה ראשונה (את מחלקת העסקים נשאיר לסיניות). עם זאת, כך מספר מר הנסי למרות שהקאדילק שוקל כמעט כפול מלמבורגיני הורקן, ה-Escalade הפגין בעקביות ביצועים מעולים בזינוק מהמקום כשהוא פותח מרחק מהלמבורגיני שמשיגה אותו במורד מסלול הדראג.

אם המרשרשין מדגדגין לכם בארנק, נספר כי הייצור מתבצע כעת במפעל הנסי בעיירה סילי בטקסס. אבל החדשות הרעות הן שהקצאות היצור לשנת 2024 כבר אזלו. החברה מקבלת הזמנות לייצור 2025 עם בלעדיות מובטחת עם לא יותר מ-100 יחידות עם מספרים סידוריים. כל רכב נהנה מהמו"פ הפרטי של הנסי, בדיקות וניסויים על הכביש ובמסלולים, ואפילו אחריות ל-3 שנים / 60,000 ק"מ.

אמרו לו "קח קאדילק אסקלייד ותגביר!". צילום: HENNESEY

והמחיר? "מה עם המחיר?!", "למה הוא לא כותב מחיר?!". אז…אין מחיר. ואם אתם שואלים. הרכב הזה לא בשבילכם.

 

Check Also

טעינה אולטרה מהירה: מהפכת ה-800V וה-1000V

בפשטות יותר מתח שווה פחות זרם, טעינה מהירה יותר, קרירה יותר ופחות אבדן אנרגיה המתפזרת לחום. איזה מכוניות חשמליות משתמשות ב-800 וולט?

2 comments

  1. אחרי שנה ערידת ערך של 50% …גם עשירים אוהבים לשמור על הערך 😉

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *