שבת , 20 אפריל 2024
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: רוני נאק
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: רוני נאק

נהיגה ראשונה הונדה סיוויק 1.5

רוני נאק

סגמנט המשפחתיות, למרות שעדיין גדול ומשמעותי, כבר לא נמצא באור הזרקורים של מרבית הלקוחות הפרטיים. ואם צריך דוגמה אחת להוכיח את טענתי אספק לכם כמעט מליון כלי רכב שעומדים במגרשים של GM ללא דורש – בזמן שהלקוחות נוהרים אחרי הקסם של SUV. וגם אצלנו הישראלים מעדיפים רכבי פנאי שטח על פני הפרטיות.

אם אני אתבקש לעשות היום מבחן של "טעימה עיוורת" בין מכוניות סגמנט המשפחתיות – מה שנקרא קבוצה C –  רבים הסיכויים שאתקשה לזהות את המותג, להבחין בשונות גדולה באיכויות ובטח שלנחש את ארץ המוצא. רוב המכוניות בקבוצה הזו הן יעילות מאד, בעלות תכונות דינאמיות טובות וצריכת דלק הגיונית – אין כאן "פאולים" מהותיים אלא רק הרבה גוונים וניואנסים של אפור. וכדי שמותג מסוים יצליח להתבלט מעל לאחרים הוא חייב להיות שונה – להביא בשורה ולהיות בעל זהות מאד מובחנת – כזו שגם במבחן עיוור אפשר יהיה מיד לזהות.

נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: הונדה
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' – הכנה לטייפ R? צילום: הונדה

דור עשירי

הסיוויק הראשונה – זו של שנת 1972 הייתה מכונית קטנה בכל קנה מידה – כיום היא הייתה קצרה מהונדה ג'אז ב-40 ס"מ! ובסיס הגלגלים שלה קצר יותר ב-33 ס"מ משל הג'אז. ואם צריך הוכחה אחת מוחצת שהמכוניות רק הולכות וגדלות היא מגיעה בדור העשירי של סיוויק עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ ואורך כללי 452 ס"מ – כמעט מטר (פחות 3 מ"מ) ארוכה יותר מהראשונה.

העיצוב החדש אגרסיבי מאד ופונה לטעמי הרבה יותר ללקוחות צעירים וצעירים בנפשם – לא ממש קהל היעד של הונדה בשנים האחרונות. האם העיצוב יפה או לא? זה מאד סובייקטיבי – לטעמי מצועצע מאד – מעט מתיימר אבל בהתחשב במיקוד השונה של קהל היעד עשוי בהחלט לקלוע.

נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: רוני נאק
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' – הכנה לטייפ R? צילום: רוני נאק

הונדה זנחה את הדשבורד הרב-שכבתי של הסיוויק הקודמת – ואפילו שאהבתי אותו – נוצר שם לפעמים הצורך לאתר את המידע המבוקש בכמה מוקדים שונים ומרוחקים זה מזה. בסיוויק העשירית לוח המחוונים הוא צג רכב תפקודי במידה של 7 אינץ אשר מציג – גם בעברית – מידע רב ובר קאסטומציה לפי הצורך. לצידו שוכן מסך מולטימדיה עם 7 אינץ' – הונדה קונקט – עם 8 רמקולים קישוריות מלאה וממשקי אנדרואיד ו-IOS.

גרסת 1.5ל' שנבחנה מצוידת באבזור נוסף רב – המפרט המלא להורדה כאן.

המושבים וחלל הנוסעים נעים מאד. יש מעט השגות לגבי איכות כמה מהמשטחים בתא אולם הרוב מבוצע מצוין, מדויק מאד ועם שילוב של חומרים מבריקים, מאט, רכים וקשים – אהבתי. המושבים הקדמיים נוחים מאד – יש תמיכה טובה בגב – ועזרה ממשטח דריכה לרגל שמאל של הנהג. מאחור הכניסה שפופה למדי – אבל לאחר שתתמקמו תגלו כסא עמוק ונעים ולא רך מדי – אלא תומך.

נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: הונדה
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' – הכנה לטייפ R? צילום: הונדה

מאחור תמצאו תא מטען שימושי במידותיו- השגה יחידה נוגעת לשפת הטעינה שמעט גבוהה – הנפח סביר לתצורת נוצ'בק ונע בין 356 ל' עד 1145 ל' עם מושבים מקופלים. בגרסת 1.5ל' מערכת הפליטה המרכזית "גונבת" מעט מחלל הפנים של תא המטען וגם לא מאפשרת התקנה של וו גרירה.

 

הנעה ובטיחות

גם הונדה עברה למנועי טורבו מוקטני נפח. לצד מנוע 1.0ל' עם 3 צילינדרים אנו בחרנו באופציה הצבעונית יותר בנפח של 1.5ל' צלינדרים וכמובן מגדש טורבו. התפוקה עומדת על 182 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-22.4 קג"מ ב-1,700 סל"ד – משרעת כוח רחבה מאד גם למנועי טורבו. הורדת הכוח נעשית רק לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה – ועם חלוקה ווירטואלית ל-7 הילוכים בתפעול ידני.

נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: הונדה
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' – הכנה לטייפ R? צילום: הונדה

סוויטת הבטיחות ראויה ומקיפה מאד – יש בקרת שיוט אקטיבית, שמירה על נתיב – אקטיבית, בלימה אוטונומית, קריאת תמרורי דרך וכמובן בקרת משיכה ויציבות ו-7 כריות אוויר.

 

נהיגה

אם אצטרך לתמצת את הנהיגה במילה אחת זו תהיה המילה "מהודקת" ובשתי מילים: "מדוייקת ומהודקת". זה מה שחוויתי בימים שביליתי במחצית הסיוויק הזו. ולגבי התהייה שלי בתחילת הכתבה – היא מאד שונה מכל מה שקיים כיום בסגמנט – ומאד מובחנת בשל כך – ובמקרה הזו טוב להתבלט.

הונדה קלעה בול לטעמי עם כיול המתלים והשלדה. המכונית מרגישה נטועה ומדויקת אך אינה נוקשה או חובטת. כבישים משובשים מאד יוציאו ממנה תלונות אבל רוב הזמן הסיוויק מרשימה מאד ונחה על הכביש באופן שלא הכרנו מהונדה בעבר. הייתי ממקם אותה באמצע בין הסיוויק הקודמת והרכה מדי לבין הטייפ-R עם המתלים שהוברגו עד לסוף. ספיגת מהמורת טובה, ריסון מרכב מצויין, שליטה בכוחות צד וטיפול בהעברות משקל – פיקס!

נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: הונדה
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' – הכנה לטייפ R? צילום: הונדה

לזה מתחבר יופי הגה עם מהירות טובה, דיוק ומשוב חיובי – ממשק קריטי שהפך את הנהיגה בסיוויק החדשה לחוויה מהנה מאד. תגובות השלדה נכונות ומדודות, אפשר לחוש את הזנב נכנס אחריך לפניה בכביש מפותל והאחיזה בחזית והנשיכה של הצמיגים בכביש נהדרים.

גם בשיוט הסיוויק החדשה נעימה. תעדיף מן הסתם את כביש 6 על פני 4. שם תראו סל"ד נמוך בקצב שיוט ומכאן צריכת דלק של כ-16 ק"מ לליטרים. בידוד הרעשים טוב מאד – ורק רחש כביש נכנס פנימה כשהאספלט מחוספס מאד. נהיגה נמרצת בכביש ההרי כשניהול המנוע במצב "ספורט" תניב צריכה של 6 ק"מ לליטר – כמו עם כל מנוע טורבו בריא גם כאן הפער בצריכת הדלק בין נמנום למתקפה גדול מאד. בסוף המבחן הגענו לממוצע של 11 ק"מ לליטר – סביר למדי.

נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: הונדה
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' – הכנה לטייפ R? צילום: הונדה

המנוע מרגיש חזק – ובעיקר גמיש. הוא לא חזק כמו שציפיתי שיהיה – ובטח לא פרוע במידה שיגרום לסחרור גלגלים בכל יציאה מהרמזור. תיבת ההילוכים הרציפה די מצליחה לעמעם את התפוקה שיש כאן – וכדי להוציא מהמנוע הזה את המיטב צריך לדפדף הילוכים ידנית באמצעות המשוטים או ללחוץ על מתג ספורט שמעלה אוקטבה בדינאמיות של המכונית. ואיך שאני מכיר כעת את שילוב השלדה/מתלים שיש כאן – אפשר בקלות לטפל בעוד 150 כוחות סוס או יותר (320 כוחות סוס ו-40 קג"מ בטייפ R הבאה).

נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: רוני נאק
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' – הכנה לטייפ R? צילום: רוני נאק

סיכום

הונדה סיוויק בדורה העשירי שוברת את התבנית והיא תדבר לקהל חדש וצעיר שעד היום נמנע מהונדה בשל המחיר והדימוי המבוגר. האיכות הכללית עדיין גבוהה מאד – בראש הסגמנט לטעמי – רמת האבזור הסטנדרטי בגרסת 1.5ל' נדיבה ועושר מערכות הבטיחות המקוריות ראוי לציון. עם מחיר של 145 אלף שקלים הונדה סיוויק החדשה רלוונטית מתמיד לקהל הצעיר יותר שכרגע מחפש את הפיקס שלו במותגי הרכב מספרד ואיטליה.

נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' - הכנה לטייפ R? צילום: הונדה
נהיגה ראשונה ומבחן דרכים הונדה סיוויק 1.5ל' – הכנה לטייפ R? צילום: הונדה

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 + five =