רוני נאק
שיתוף הפעולה יתקיים בין החטיבה הצפון אמריקאית של הונדה ו-GM. כאשר הונדה תביא את היתרון היחסי שלה במכוניות קטנות, בעיקר סדאנים ו-SUV ואילו GM תיצור היצע של טנדרים ו-SUV גדולים למותג היפני.
זאת, כשברקע מהלך נרחב לחישמול מערכות ההנעה בדגמים רבים אצל שני המותגים. GM מצידה כבר הצהירה כי תשיק כ-20 דגמים חשמליים (BEV) עד שנת 2023.
• להורדת ההודעה הרשמית על השת"פ בין הונדה ל-GM
בשבוע שעבר הונדה ו-GM כבר חתמו על מזכר הבנות לחיבור בינהן. זה כולל שימוש בפלטפורמות משותפות אשר ישווקו תחת שני המותגים וכן לרכז את מאמצי הרכש והמו"פ. פיתוחים משותפים בתחומי הקישוריות, מערכות הנעה שונות ולוגיסטיקה.
שלא כמו באיחוד בין רנו-ניסאן-מיצובישי, שיתוף הפעולה בין הונדה ל-GM אינו כולל רכישת מניות הדדית – כך אמר דובר הונדה צפון אמריקה – המטרה היא לשפר את הפעילות בצפון אמריקה ולשחרר משאבים הנדרשים במקומות אחרים בעולם. "המטרה היא לשרוד בצפון אמריקה. נעשה זאת על ידי שיפור התחרויות שלנו והפניית משאבים לפיתוח טכנולוגיות עתידיות".
זו אינה הפעם הראשונה ש-GM משתפת פעולה עם מותג יפני בצפון אמריקה. בין שנת 1989 לשנת 2004 שיווק GM את דגמי מותג GEO שהיו תוצרים של שיתופי פעולה עם טויוטה, קורולה ממותג מחדש, וכן עם סוזוקי שסיפקה סוויפט ו-ויטארה ממותגות מחדש. בשני המקרים המכוניות הגיעו ממפעלים בשטחה של ארה"ב. גם איסוזו תרמה למותג שני דגמי פרטיות – בתקופה שעוד יצרה מכוניות כאלה.