רוני נאק
אצלנו הונדה מקושרת עם מכוניות קטנות. חלקן אפילו הפכו לסוג של אייקון מוטורי – דגמי סיוויק בעיקר (גם S2000 הנפלאה), חלקן זכו להערכה רבה בזכות יעילות ותכנון חכם – כמו דורות של הונדה ג'אז מעולות וחלקן אף היו בין רכבי הפנאי הראשונים להיות משווקים בישראל – כלומר CRV ו-HRV הראשונים. המשותף לכולם הוא שמדובר בדגמים שהגיעו אלינו מהענף האירופאי של הונדה ולמעט פרק זמן קצר מאד של יבוא ה"לג'נד" (שהפכה למציאה אמיתית ונדירה ביד 2) לא זכינו – עד היום למעשה – להנות מהענף הצפון אמריקאי של הונדה. ענף, שאם נודה על האמת משאיר כיום את היצרן היפני בחיים אחרי שוויתר על השוק האירופאי וסגרה ב-2021 מפעלים בבריטניה (טרום ברקזיט) ותורכיה. המהלך יצר אדוות גם בביצה המקומית והונדה – שהייתה דומיננטית בשוק הישראלי וכיום – פחות.
ובארה"ב כמו בארה"ב כדי למכור צריך טנדר וצריך להביא למודעות הציבור שיש לך טנדר שיכול לעמוד כנף-אל-כנף עם המיטב שיש ל-GM, פורד וסטלנטיס. איך עושים זאת? במירוצים כי race on sunday sell on monday – את זה כולם יודעים.
הלב של טנדר המירוצים – הונדה רידג'ליין – הוא מנוע v6 כפול-מגדשים בנפח 3.5ל' שנבנה על ידי HRC. זה אותו מנוע בסיסי המשמש שורה ארוכה של דגמי אקורה והונדה בארה"ב (אצלנו לאקורה יש נציגות זעירה). הטנדר הזה משתתף בקטגוריית ה-unlimited הבכירה וסיים את המירוץ האחרון שלו, מוואגס לרינו, במקום השמיני לאחר התחלה טובה ואחריה ירידה במיקום בשל בעיות בהזנת הדלק.
ליין הדגמים האמריקאי כולל לא מעט דגמים שיכולים בהחלט לעניין גם את הנהגים הישראליים ובהם שורה ארוכה של SUV דרך הדורות החדשים של HRV ו-CRV שלא הגיעו אלינו, פאספורט ו-פיילוט עם 7 מקומות – כמעט לכולם יש גם אופציה להנעה כפולה וגן גרסאות היברידיות, חשמליות 100% ואפילו תאי דלק מימניים ל-CRV. בנוסף, קיים ליין הסדאנים עם השמות המוכרים: סיוויק ואקורד גם כן עם גרסאות היברידיות וטיים-R לסיוויק. הונדה אודיסי שהוא מיניוואן גדול (תחשבו טויוטה סיינה) וטנדר רידג'ליין שהוא לערך בממדים של שברולט סילבראדו (לא זה שמגיע לארץ במשקל של משאית אלא הקל יותר).