יום שישי , 29 מרץ 2024

עמדות טעינה מהירות בלי טובות של חברת החשמל

אוהד זליגמן יו"ר חברת EV Motors: "החברה תטמיע את תחנות הטעינה לרכב חשמלי בישראל ובחו"ל וזהו מהפך בנוף טעינת הרכבים החשמליים. פתרון אמין, ירוק ויעיל לאחד מהתחומים הצומחים ביותר בעולם- הרכב החשמלי".

רמי רשף מנכ"ל ג'נסל: "אנו רואים פוטנציאל משמעותי ביותר עבורנו בשוק עמדות הטעינה של רכבים חשמליים, שוק המוערך בשווי של כ-10 מיליארד דולר כבר היום. התחנות ממחישות את הערך המשמעותי של תאי הדלק שפיתחנו, ובאמצעותן מובטחת השמירה על רצף פעילות תוך אפס פליטות".

 

משק אנרגיית החשמל בישראל הינו כ-160 TWH בשנה כאשר משק האנרגיה לתחבורה הוא 43% מכלל משק האנרגיה כלומר כ-70 TWH בשנה. לאור העובדה שחברת החשמל לא תוכל להכפיל בשנים הקרובות את משק האנרגיה כדי לספק חשמל למאות אלפים כלי רכב חשמליים בישראל, הפיתרון הינו תחנות טעינה היברידיות מבוססות מימן לרכב חשמלי (ללא חיבור לרשת החשמל).

 

חברת EV Motors יבואנית רכב המתמקדת ברכבים חשמליים, יחד עם חברת ג'נסל, המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק לייצור חשמל באמצעות מימן ואמוניה, השיקו השבוע תחנת טעינה היברידית לרכב חשמלי ראשונה מסוגה בישראל שמספקת פתרונות טעינה אוטונומיים שאינם תלויים ברשת החשמל. באירוע נוכחו יו"ר EV Motors אוהד זליגמן ומנכ"ל ג'נסל רמי רשף.

תחנות הטעינה האוטונומיות לרכב חשמלי, אשר אינן תלויות או מחוברות לרשת החשמל, תוטמענה בתקופה הקרובה ע"י חברת EV Motors בשוק הישראלי ובסין, ולאחר מכן בכל רחבי העולם.

חברות ג'נסל ו-EV Motors פיתחו תחנות הטענה שיהיו פרושות לאורך צירי תנועה בישראל, ובהמשך ברחבי העולם. ייצור החשמל לתחנות הטעינה מתאפשר בזכות הטכנולוגיה המתקדמת אשר פותחה על ידי חברת ג'נסל, המאפשרת הפקת חשמל ממימן באפס פליטות פחמניות, המעניקות 100% חשמל ירוק.

מאחר ורכב חשמלי צורך כמות חשמל לא מבוטלת, וישנו צפי לצמיחה  אקספוננציאלית במספר הרכבים החשמליים בישראל, הדרישה לחשמל צפוייה לנסוק, דבר אשר מציב אתגר גדול. הפתרון של ג'נסל יסייע להתגבר על העומס והחוסר בחשמל המתבסס על רשת החשמל הארצית, הן במקומות מרחוקים ומפוזרים בהם אין תשתית הולכה, וכן באיזורים מאוכלסים, שם צפוי ביקוש חשמל העולה על ההיצע ויכולת הייצור של רשת החשמל. מערכות הטעינה האוטונומיות תורמות בכך לשמירה על אספקת חשמל באופן רציף, ללא תלות ברשת החשמל, וזאת באפס פליטות פחמניות מזהמות.

אוהד זליגמן, יו"ר EV Motors: "חברת EV Motors והחברות הבנות שלה חוקרות ומפתחות מזה זמן פתרונות לאתגרים שמציב המעבר מרכבים מונעי דלק לכאלו המונעים בחשמל. אנו מאד שמחים שחברנו לחברת ג'נסל על מנת לספק תאי דלק סביבתיים ובני-קיימא עבור עמדות הטעינה האוטונומיות שלנו, ובכך להציע לשוק פתרון אמין, נקי ויעיל. המהנדסים שלנו עבדו בשיתוף פעולה הדוק עם צוות ג'נסל על מנת לשלב את הטכנולוגיות של ג'נסל בפתרון של EV Motors לעמדות טעינה המנותקות מרשת החשמל, ואנו בטוחים ששיתוף הפעולה בין שתי החברות מביא פתרון שלם, ייחודי, היברידי ומתקדם לטעינה אוטונומית של רכבים חשמליים במנותק מרשת החשמל הארצית, אשר יביא למהפך בנוף טעינת הרכבים החשמליים, הן בישראל והן לאחר מכן ברחבי העולם. אנו סמוכים ובטוחים, כי שיתוף הפעולה יציג מודל עסקי אפקטיבי לטעינת רכבים חשמליים, אשר ישרת נהגים וצרכנים, יספק פתרון חדשני לספקטרום רחב של לקוחות, יניח בסיס מוצק להמשך התרחבותה של מהפיכת הרכב החשמלי, ויניב הכנסות משמעותיות."

 

רמי רשף, מנכ"ל ומייסד ג'נסל: "אנו רואים פוטנציאל משמעותי ביותר עבורנו בשוק עמדות הטעינה של רכבים חשמליים, המוערך כבר כיום בשווי של כ-10 מיליארד דולר. כחלק מהאסטרטגיה העסקית של ג'נסל, התחנות הינן הזדמנות נוספת עבורנו להמחיש את הערך המשמעותי שתאי דלק, פרי פיתוחנו, יכולים לתרום לשמירה על רצף פעילות תוך אפס פליטות בתחנות טעינה היברידיות ואוטונומיות מחוץ לרשת החשמל. ככל שמספר הרכבים החשמליים יגדל, כך גם הביקוש לפריסת עמדות טעינה מבוזרות יגדל להערכתנו באופן משמעותי ויגדיל בהתאם את שוק היעד שלנו".

משק אנרגיית החשמל בישראל הינו כ-160 TWH( וואט לשעה) בשנה מתוך זה חברת החשמל מייצרת כ-36% כלומר כ-55 TWH בשנה, כאשר משק האנרגיה לתחבורה הוא 43% מכלל משק האנרגיה כלומר כ-70 TWH בשנה.

לאור העובדה שחברת החשמל לא תוכל להכפיל בשנים הקרובות את משק האנרגיה כדי לספק חשמל למאות אלפים כלי רכב חשמליים בישראל הפיתרון הינו תחנות טעינה היברידיות מבוססות מימן לרכב חשמלי (ללא חיבור לרשת החשמל).

כבר כיום יש בישראל 30,000 רכבים חשמלים . השנה יכנסו לשוק עוד כ-30,000-50,000 רכבים חשמלים והצפי שבשנים הקרובות מדי שנה יכנסו לשוק כ-150,000 כלי רכב חשמלים חדשים.

חברת ג'נסל מציעה פתרונות אנרגיה ירוקה בתחום תאי הדלק. מוצרי החברה מבוססים על  טכנולוגיה חדשנית, ייחודית ואמינה, שפיתחה החברה. ג'נסל מספקת כיום פתרונות גיבוי חשמל למגוון רחב של אתרים, ובהם מגדלי תקשורת, תחנות השנאה בחברות חשמל וכן מפעלי תעשייה, יישומי ביטחון פנים, בתי חולים ותעשיות אוטומטיות, וזאת ב-22 מדינות מסביב לעולם. בנוסף, החברה פיתחה פתרון להפקת מימן מאמוניה בתהליך המאפשר לתאי הדלק הייחודיים שפיתחה לספק אנרגיה כמקור עיקרי לחשמל גם באתרים המצויים באזורים כפריים ומרוחקים, וכאלה המצויים מחוץ לרשת החשמל.

חברת EV Motors היא יבואן ישיר אשר מתמחה בשיווק תחבורה ציבורית ורכבים פרטיים חשמליים בלבד. בעלי החברה הנם מר אליהו גרידיש מר אוהד זליגמן יו"ר הקבוצה ומר אדוארד דורון שותף ובעלים.  EV Motors מייבאת רכבים חשמליים מיצרניות מובילות בעולם, באיכות ללא פשרות, ובסטנדרטים בינלאומיים. חלק מותגים חשמליים מובילים שחברתנו משווקת; אוטובוסים חשמליים מתוצרת Ankai, רכבים פרטיים ו- SUV מתוצרת JAC, רכבים פרטיים מתוצרת WM, וכן מוניות חשמליות ורכבים מסחריים חשמליים מתוצרת LEVC אנגליה. כמו כן, החברה משמשת יבואנית של מערכות טעינה מתקדמות מתוצרת SSE, המעניקות פתרונות מלאים ומקיפים ללקוח הרוכש מהחברה רכב חשמלי, לרבות עמדות טעינה ופתרונות טעינה מלאים וכן פתרונות ייצור ואגירה של חשמל ממקורות חליפיים ירוקים ומנותקים מרשת החשמל.

EV Motors, בשיתוף עם דוראל אנרגיה, מקימה את רשת SunSpot לתחנות טעינה ירוקות ומנותקות מרשת החשמל, בהן מוטמעות מערכות GenCell, בפריסה ארצית בכל רחבי ישראל, ובהמשך – בעולם.

 

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 1 =