שבת , 14 ספטמבר 2024
מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית. אחרי עדכונים יונדאי טוסון הוא בוגר יותר ועם חווית נסיעה טובה יותר. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית

רוני נאק

יונדאי טוסון הוא סיפור הצלחה ישראלי. מתחילת השיווק עלו על כבישי ישראל כ-73 אלף יחידות – דבר המעיד על החיבה של הנהג הישראלי לרכב הפנאי המעוצב הזה.

עתה, רק לפני כחודש החל השיווק של מתיחת הפנים של אמצע מחזור החיים. כנהוג ביונדאי באירוע הזה, וכמו שהיה בשעתו בדור השלישי של הטוסון – השינויים החיצונים קטנים אבל מחדדים את המראה מבלי לשנות אותו יותר מדי (דבר שכל יצרן רכב משקיע בו המון היא הזהות של הדגם או היכולת לזהות שמדובר ברכב שלהם גם מעבר לחניון עמוס מכוניות).

מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית. פגושי אחורי ויחידות תאורה מעוצבים. חישוקי גלגל במראה חדש וגם ווילונות בחלונות אחוריים בגרסת עלית. צילום: רוני נאק

• יונדאי מציינת 20 שנים לטוסון

השינויים החיצוניים מתמקדים בעיקר בפגושים הקדמי והאחורי – חידוד יחידות התאורה הייחודיות בעיצוב של הטוסון ובגרסת "עלית" שהתייצבה לבחינה גם סמל יונדאי מושחר בחזית – וזה קול ביותר. בנוסף, לפגושים ישנו גם עיצוב חדש לחישוקי הגלגלים וגם (תופים בבקשה….) גלגל חילופי בגודל מלא – דבר המרגש אותי במיוחד בעידן של ערכות ניפוח ואופטימיות שזה בכלל יכול לעזור במשהו.

מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית. הקוקפיט בעיצוב כל-חדש. מסכים גדולים, ממשק חדש ומהיר וניצול טוב יותר של המרחב הפנימי. צילום: רוני נאק

 

השינוי בתוך מרחב הפנים הוא קפיצת מדרגה לא פחות. גם אם בצילומים או בקטלוג זה לא נראה כזו דרמה. יונדאי סגרה באופן אלגנטי מאד את פער הדורות שנוצר ביחס לדגמיה החדשים ויותר מזה יש בעיצוב קריצה (שלא לומר זיקה) לדגמיה החשמליים ממשפחת איוניק 5 ו-6 הזוכים להערכה רבה. כך שאם תתיישבו במושב המחומם והמאוורר של גרסת "עלית" יהיה מולכם גלגל הגה חדש – לו יש ארבע גומות במרכז המזכירות את נורות החיווי שבאיוניק 6 – שני מסכי 12.3 אינץ' קעורים האחד לוח מחוונים שניתן לקנפג והשני מולטימדיה עם ממשק חדש, תצוגה משופרת ומעבד גרפי מהיר וחזק יותר. עוד שינוי חשוב הוא העתקת בורר ההילוכים לעמוד ההגה – בסגנון הדגמים החשמליים של יונדאי – דבר המאפשר לפתוח את החלל וליצור קונסולה מרכזית צפה שמנוצלת גם היא למתגי קיצור דרך ואף משטח טעינה לטלפון. עוד באזורי הטלפון נציין שי קיימים ממשקי קארפליי ואנדרואיד מקוריים עם התממשקות אלחוטית  -דבר המאפשר להנות מקוקפיט נקי מכבלים – וזה רבותיי ו-"גבירתי!" פרימיום.

מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית. אפשר לראות איך בעזרת עיצוב חכם יונדאי הגדילה את המרחב הפנימי – משטח טעינה ומתגים נוספים על הקונסולה במרכז. צילום: רוני נאק

 

מה שעוד נוגע בעולמות היוקרה הם ריפודי העור על כל המושבים, דיפוני דלתות מהודרים, גג שמש פנוראמי גדול, נפתח ומוצל, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית, בקרת אקלים תלת-אזורית ודי הרבה שקעי usb-c לפנים ומאחור.

מבחינת מערכת ההנעה קיימת כרגע אופציה אחת – טורבו-בנזין בנפח 1.6ל' שאנו מכירים היטב מכמה דגמים של יונדאי. כאן במופע של 160 כ"ס ו-27 קג"מ החל ב-1,500 סל"ד. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים בלבד (אין גרסת AWD) דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, משוטים בגב גלגל ההגה (תלוי בגרסת האבזור) ושלוש מפות נהיגה: ECO, נורמל וספורט.

מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית. מנוע טורבו-בנזין 1.6ל'. התפוקה ירדה מ-180 ל-160 כ"ס אך נותר עם 27 קג"מ וצריכת הדלק טובה יותר עם רמות רעש מופחתות. צילום: רוני נאק

 

במצב ECO חווית הנהיגה מעט פלגמטית אבל ה-upside הוא צריכת דלק עדיפה (כ-14 קמ"ל במבחן שלנו) ופחות זיהום אוויר. במצב נורמל – הטוסון מגיב יפה ונוסע באופן עירני והתיבה מחליפה הילוכים בזריזות. במצב ספורט כל העסק מתחדד מאד, אפשר להינות מנהיגה נמרצת גם בזכות נקודות החלפת ההילוכים שהשתנו ומאפשרות משיכת סל"ד. בשביל להנות צריך לשרוף משהו – כך שגם צריכת הדלק תעלה לכ-8 ק"מ/ל' בקטעי נהיגה חזקים.

מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית. רכב הפנאי המעוצב מצליח להיות נוח ונעים מבלי להיות רך מדי ורופס. נדמה שההיגוי מעט חד יותר. צילום: רוני נאק

 

עוד ראוי לציין את חווית הנהיגה – וגם את חווית האיכות – יונדאי טוסון העדכני במקרים רבים יהיה שקט ונעים יותר מרכבים חשמליים רבים. זה נכון בעיקר מהכיוון של רעשי כביש ורעשי רוח. מנוע הטורבו שקט מאד גם הוא רוב הזמן ורק בתאוצות חזקות יהיה נוכח בתא הנוסעים.

טווח הזחת המושבים גדול ויתאים לנהגים ונהגות במנעד מידות גדול וכן גם גלגל ההגה "יודע" לנוע על פני טווח גדול.

בתחום מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיבית הטוסון מצויד בבקרת שיוט אדפטיבית הנכנסת לפעולה בלחיצה אחת. מאד אינטואיטיבית להפעלה וניהול. בנוסף, יש גם קורא תמרורים עם התראה על חריגה מהמהירות החוקית, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב  – BVM (בעלית) המקרינה וידאו של השטח המת על לוח המחוונים בעת הפעלת האיתות.

מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית. מושב אחורי מרווח ויש פתחי אוורור (בקרת אקלים) וגם שני שקעי USB-C, תאורת קריאה ו-ווילונות. צילום: רוני נאק

 

בסיס הגלגלים לא השתנה ועומד על 268 ס"מ. כיום זה כבר נחשב לקצר. ובכל זאת, המרחב לנוסעים מאחור טוב בממדי הרגליים והראש. נפח תא המטען הוא 515 ל' סבירים גם הם ושימושיים למשפחה פלוס מזוודות לסופ"ש של שנירקולים בים האדום.

העדכון של יונדאי טוסון הביא עימו בגרות ועידון לדגם חשוב ופופולארי לציבור בישראל. הטוסון מציע כיום חווית נהיגה מהנה יותר לנהג וחווית נסיעה נעימה עוד יותר לנוסעים. הוא מרוסן מבלי להיות רך מדי ובהחלט יכול להיות כלי עירוני מעוצב וגם זולל קילומטרים מהודר ומאד נעים לנסיעות ארוכות.

מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית. עיצוה החזית שומר על הלוק האופייני של הטוסון אבל הוא מחודד ודינאמי יותר. לוגו יונדאי מושחר – הברקה! צילום: רוני נאק

 

רכב המבחן ברמת ELITE עולה (לפני ההנחה אונליין) 220 אלפי שקלים כאשר גרסת הכניסה של הטוסון הנקראת פרמיום עולה 185 אלפי שקלים. בשוק הישראלי של היום זה מחיר של רכב חשמלי בסיסי למדי ופעמים רבות לא SUV בעל מוניטין כה טובים. ובשורה התחתונה, בתרגיל ניהול הסיכונים שנקרא "קניית רכב חדש" יונדאי טוסון הוא הכי ללכת על בטוח.

מבחן דרכים יונדאי טוסון עלית. צמיג חילו]י אמיתי ונפח של 515ל' ללא קיפול מושבים. בעלית יש גם דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית. צילום: רוני נאק

Check Also

המשטרה אוספת טסלה

הטסלה שלכם תיעדה פשע ראנדומאלי? יכול להיות שהמידע שבה יעניין את הרשויות. המשטרה בארה"ב החרימה רכבים שבעליהם התנגדו לשתף את המידע

One comment

  1. למדו מהסינים.הסינים מוכרים פח עם המון קשקושים פנסים כאלו מראות כאלו ועיצוב מושך. כך ביונדאי לא מחדשים כלום. אבל בחוצפתם עלו מ 160 ל 230 בלי למצמץ
    יונדאי היו ונשארו גרועים בצריכת הדלק. ראו הוזהרתם
    וגם רכב שנמכר בכמויות כאלה. ביד השנייה הוא בריצפה
    מי קונה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 4 =