יום חמישי , 25 אפריל 2024
קבלו את Hyundai Bayon. רכב פנאי קטן (B-SUV) המיועד לשוק האירופאי. צילום: יונדאי

יונדאי BAYON – עוד SUV להיצע המתרחב


רוני נאק

אל תמצמצו כי יונדאי עושה את זה שוב. היום השיקה ענקית הרכב הקוריאנית (ומותג הרכב הנמכר ביותר בישראל) SUV חדש נוסף לקו הדגמים רב הרזולוציה של היצרן. לדגם קוראים BAYON והוא נכנס לסגמנט הצומח ביותר של שוק הרכב B-SUV או כמו שאתם מכירים אותם כ-SUV קטנים או ג'יפונים. יונדאי ממשיכה עם מדיניות השמות המסורתית שלה, לפיה שמות הדגמים מגיעים מערים חשובות או סתם נחמדות ברחבי העולם. הפעם הגיע תורה של Bayonne – בירת חבל הבאסקים ויעד תיירותי חביב במערב צרפת. ההקשר הגיאוגרפי של השם בא ללמד אותנו, כמו את לקוחות יונדאי האחרים, שה-SUV הקטן הזה נועד לקלוע לטעם אירופאי.

קבלו את Hyundai Bayon. רכב פנאי קטן (B-SUV) הדובר את שפת העיצוב העדכנית של היצרן. צילום: יונדאי

מראה ואבזור

העיצוב של BAYON נאמן להצהרה העיצובית העדכנית ביותר של משפחת ה-SUV מיונדאי. המראה מובחן ומוגדר על ידי קווי מרכב חזקים, פרופורציות מושכות מבט וכמה אלמנטים מפתיעים כמו החזית המפוצלת. שימוש מושכל ביחידות תאורה מאורכות ופסי LED דקיקים לרוחב, מחזקים את המראה של מימד הרוחב. מימד חשוב לרכב פנאי במידות האלה. תא הנהג כצפוי הוא דיגיטלי מלא (במעמד ההשקה) עם לוח מחוונים 10 ורבע אינץ' ומסך מולטימדיה של עוד 10 ורבע אינץ' או 8 אינץ' תלוי בגרסה. יש גם תאורת אווירה משתנה בתא הנוסעים ומבחר של צבעי דיפון וריפוד בגוונים טבעיים. קישוריות מלאה לקארפליי או אנדרואיד (היכן שזמין) היא כמובן בסטנדרט ותוכלו להשמיע ספוטיפיי גם דרך אופציה למערכת שמע של BOSE ולטעון אלחוטית את האייפון 12 שלך. בגרסאות שבהן הנ"ל קיים כמובן.

קבלו את Hyundai Bayon. תא נהג דיגיטלי מלא וחבילת סיוע ובטיחות אקטיבית. צילום: יונדאי

ממדים ובטיחות

קצת מספרים וממדים. בסיס הגלגלים הוא 258 ס"מ, האורך הכולל הוא 418 ס"מ, הרוחב 177 ס"מ והגובה 149 ס"מ. זהו בהחלט כלי רכב בעל אוריינטציה אורבנית. תכנון חכם של תא הנוסעים מאפשר יצירת מרווח רגליים של מעל למטר למושבים קדמיים וכמעט 90 ס"מ ליושבי המושב האחורי. מרווח הגחון, בכל זאת SUV, הוא 183 ס"מ וזה מאפשר תנועה חופשית על דרכי עפר כבושות. יש חבילת סיוע ובטיחות אקטיבית עם שמירת נתיב, בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג, ניטור עייפות נהג, בקרת שיוט חכמה וחשוב מאד גם חיישנים המזהים ילד או בע"ח שננעלו ונשארו ברכב.

לחץ כאן להוריד מפרט טכני של יונדאי באיון

קבלו את Hyundai Bayon. מנוע טורבו 1.0ל' עם 100 או 120 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית 7 הילוכים. צילום: יונדאי

הנעה

את ההנעה מספק מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0ל' עם תפוקה של 100 או 120 כ"ס ומערכת היברידית קלה, 48V, המאפשרת זמני דימום ארוכים יותר בנסיעה אורבאנית. הורדת הכוח היא דרך תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. הנהג של יונדאי BAYON יוכל לבחור בין שלושה מצבי נהיגה למנוע הזה: ECO, NORMAL וגם SPORT. בכל אחד מאלו משתנות מפות הניהול של המנוע, תיבת ההילוכים הרובוטית כדי לספק חווית נהיגה חסכונית, ספורטיבית או רגילה לגמרי. בנוסף יונדאי מציעה גם מנוע 1ץ2ל' אטמוספרי עם 84 כ"ס אולם זה משודך רק לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים שזה פחות רלוונטי לנו. בנוסף יונדאי ציידה את BAYON (לראשונה בדגמי ה-SUV של יונדאי) במערכת REV MATCHING המקפיצה את סל"ד המנוע בהורדת הילוכים כדי לספק הורדת הילוכים מהירה, חלקה וספורטיבית יותר.

מכלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי טרם ידועה הגעת ה-BAYON לישראל.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 16 =