יום שישי , 29 מרץ 2024
פלטפורמה חשמלית מלהיבה מיונדאי. כך יראה העתיד שלנו. צילום: יונדאי

e-GMP מה?


רוני נאק

בפרזנטציית ווידאו עתירת פרטים טכניים ומידע, חשפה השבוע יונדאי את הפלטפורמה החשמלית החדשה שלה אשר עתידה להיות מיוצרת בנפחים גדולים ולשרת דגמים רבים ביונדאי עצמה וכמובן גם בקיה.

עד כאן זה נשמע די בנאלי ודומה למצגות דומות שראינו גם מיצרנים אחרים. זה לא. רמז למה לאנו צפויים לקבל אפשר לראות במי שהציג את הנושא, אלברט בירמן. מי שהיה ראש חטיבת M של ב.מ.וו ובשנים האחרונות ראש המו"פ ואחראי על הטרנספורמציה הדינאמית של יונדאי (וכל השמחה שמשפחת N של יונדאי מביאה עמה). כלומר, שיונדאי לוקחת את הפלטפורמה החשמלית שלה לאיזורים של הביצועים והתנהגות הכביש – ולא רק חסכון מירבי ויעילות אנרגטית. בשורה בהחלט.

לצד נתונים כמו 3.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 260 קמ"ש (אם כי לא מצויין לכמה זמן המהירות המירבית תוחזק) שאלו נתונים שאפשר לקבל מכל שילוב עוצמתי של מנוע וסוללה, החדשות הן שהפלטפורמה תיהיה בעיקרה בעלת הנעה אחורית.  ביחידת ההנעה יהיו משולבים כגוש אחד המנוע, יחידת טעינה משולבת וכן רמז לתיבת הילוכים. גרסאות ההנעה הכפולה יקבלו גם מנוע חשמלי קדמי. מה שיחסוך מהיושבים בקבינה את התענוג של מנהרת דרייב-שאפט הגונבת להם משטח הרצפה. כי לא צריך את זה.

יונדאי מתכננת לייצר כ-23 דגמים שונים של פרטיות ורכבי פנאי עם בסיסי גלגלים שונים ועם מערכי סוללות בגדלים שונים. הגדולים שבהם, אליבא דיונדאי, יהיו בעלי טווח WLTP של 500 קילומטרים והיו מצוידים ביחידת טעינה חדשה שתתן לבעלים גמישות לטעון את המכונית בכל שקע חשמלי מעמדת הטעינה הביתית ועד לעמדות ה-DC החזקות ביותר שתהייה מסוגלות לטעון ב-18 דקות בלבד ל-80% טעינה. זאת ואף וזאת. יחידת הטעינה מסוגלת גם להזין מכשירי חשמל שונים בבית או לסייע לטעינת רכב חשמלי אחר, חסר מזל, שנתקע עם סוללה שטוחה וללא מיץ.


רמזים נוספים ליכולת הדינאמית שצפויה מהפלטפורמה החשמלית החדשה של יונדאי נמצאים במערכת המתלים. זו מאחור היא יחידת רב-חיבורית עם 5 זרועות מתלה ושילוב מעניין של מסיבי הגלגל לתוך ציריות ההנעה (יונדאי טוענת שזה משפחת נוחות ויציבות). בחזית המתלה יהיה תמוכות מקפרסון בכיולים שונים בהתאם לאפליקציה.

עוד הצהרה מעניינת של יונדאי נוגעת לנפחי היצור ולוחות הזמנים. הם מדברים על מיליון יחידות שיעלו לכבישי העולם עד שנת 2025. שזה ממש מהר אם אתם שואלים אותי. המיליון האלה יחולקו על פני 23 דגמים שונים ו-3 מותגי רכב: יונדאי, קיה ו-ג'נסיס (שתיכף עולה עליה לישראל). הרכב הראשון שיוצג על e-GMP יהיה איוניק 5. קרוסאובר בממדים של טוסון לערך, וזה יקרה כבר ב-2021 ובעקבותיו דגמים דומים של קיה ו-ג'נסיס ב-2022.

פלטפורמת ביצועים חשמלית, ממותג גלובלי מיינסטרימי עם יכולת יצור כה נפחית. האם יש לטסלה ממה לחשוש?

Check Also

סוזוקי ויטארה רק ב-149,999 שקלים

עד 10,000 שקלים הנחה במסגרת מבצע פסח של סוזוקי ישראל, מתחת ל-150 אלף שקלים לרכב פנאי משפחתי קטן, סחיר ועם מוניטין נהדרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 1 =