יום שישי , 19 אפריל 2024
מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. צילום: hyundai

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד

ליונדאי איוניק היה אימפקט גדול מאד על שוק הרכב בישראל, מכונית שהייתה אפילו הרכב הנמכר ביותר בישראל ובאופן עקבי נתנה פייט מנצח לטיוטה קורולה בפרמטרים רבים. עתה עתיד המקל לעבור לדגם חדש בקו הדגמים של יונדאי ישראל, אלנטרה הייבריד – שמגיעה לישראל מהענף הצפון אמריקאי של ההיצע.

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. שומרת על העצים. צילום: רוני נאק

אלנטרה כל-חדשה

אין דבר מן המשותף לאלנטרה האחרונה ששווקה בישראל עד לפני כשנה – אפילו עם האיוניק ההיברידית אין הרבה חלקים משותפים. נתחיל בפלטפורמה, זו K3 של הקונצרן היא חדשה לגמרי לשנת 2020 ועם תכונות עדיפות של משקל, איזורי ספיגת אנרגיה וקשיחות מוגברת סביב הנוסעים, מרכב כובד נמוך עם היתרונות של התנהגות כביש בטוחה יותר. חבילת המתלים כוללת תמוכות מקפרסון בחזית ורב-חיבורי מאחור. נייס!

כל זה טוב ויפה, אבל מה שתרגישו בכל יום זה מרווח פנים גדול הרבה יותר בזכות בסיס גלגלים של 272 ס"מ, רוחב של 182 וחצי ס"מ היוצר מרווח רב במושב האחורי ואורך כללי של 467 וחצי ס"מ שמשאיר לא רק מקום לעיצוב יוצא דופן אלא דגם חלל של 474 ל' לתא המטען.

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. סיומת דרמטית לעיצוב הפראמטרי. צילום: רוני נאק

העיצוב, עיניכם הרואות, דובר את השפה המותגית העדכנית של יונדאי. עם שבכת חזית פרמטרית מורכבת למראה בה משולבים פנסים ראשיים מעוצבים. קו מתניים ארוך המתרומם לאחור ויוצר תחושת תנועה זורמת לפנים. לצידי המרכב זוויות מפוסלות (בדומה ליונדאי טוסון החדש) ששוברות את האור בהשתקפויות משוגעות וכל זה נגמר בשמשה אחורית משופעת במתינות לאחור ומתחברת לזנב מאד יוצא דופן למראה. חישוקי 17 אינץ' של רכב המבחן סוגרים מראה מאד מתוחכם. אני אהבתי. מה דעתכם?

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. הצצה מהצד למראה הייטקי כשלוח המחוונים במצב ספורט. צילום: רוני נאק

הקוקפיט דיגיטלי מלא בגרסת סופרים בה נהגנו. וקל למצא תנוחת נהיגה נוחה על מושב נהג הזח לכל מימד וגלגל הגה המתכוון לעומק ולגובה על פני טווח גדול. ללוח המחוונים מידה של 10.25 אינץ' והתצוגה שבו משתנה בהתאם למצב הנהיגה: רגיל, ספורט אדמדם ו"סמארט" כשנותנים למערכת להתחכם כדי לחסוך עוד יותר דלק.

מסך נוסף, מופנה לכיוון הנהג במידה של 8 אינץ' מספק ממשק לאנדרואיד/קארפליי וכולל גם דיבורית, מצלמת חניה וכמובן תפריטי שמע, הגדרות לרכב ונתוני המערכת ההיברידית. משטח טעינה אלחוטי גם הוא בנמצא כמו גם גג שמש נפתח, בקרת אקלים דו אזורית, בלם חניה חשמלי עם אוטוהולד ועוד.

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. אחלה מושב אחורי! המון מרווח רגליים, כתפיים וראש. צילום: רוני נאק

חבילת הבטיחות מקיפה ביותר ומכילה 6 כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו"ג, החלפת אורות גבוהים, ניטור עייפות נהג וגם פיצ'רים ייחודיים רבים כמו מערכת יציאה בטוחה, מניעת התנגשות ברכב בשטח מת ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור (דירוג 7 מתוך 8 לסופרים ו-6 לפרימיום).

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. 139 כ"ס ו-27 קג"מ נאים. צריכת דלק עדיפה משל האיוניק הייבריד. צילום: רוני נאק

יחידת ההנעה דומה מאד לזו של האיוניק ההיברידית – אלא שהצד של מנוע הבנזין שבה הוא עתה מסדרת "סמארטסטרים" החדשה. סדרה בה נעשה שימוש בחומרים קלים ותכנון חכם כדי לשפר את צריכת הדלק שלא על חשבון הביצועים. תפוקת מנוע ה-1.6ל' עומדת על 105 כ"ס ו-15 קג"מ ולידו יש גם מנוע חשמלי עם 43.5 כ"ס ו-17.3 קג"מ. הספק המערכת כולה עומד של 139 כ"ס ו-27 קג"מ מכובדים למדי. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. צריכת הדלק המשולבת הרשמית עומדת על 4.4 ל' ל-100 ק"מ ונתוני הביצועים מלמדים על 10.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 178 קמ"ש.

מחיר יונדאי אלנטרה הייבריד ברמת סופרים עומד על 149,900 שקלים.

 

לדרך

לוקח רגע להתרגל לעומק הישיבה אחרי שמרבית רכבי המבחן שעוברים תחת ידנו הם ג'יפונים במגוון טעמים. תנוחת הנהיגה טבעית ויש כאמור טווח הזחה גדול מאד שיתאים גם לנהגים גבוהים מה-180 ס"מ שלי.

אם אתם עוברים למושב הזה ממושב של יונדאי אחרת, המעבר הוא טבעי ומוכר. החל מחלוקת המתגים שעל גלגל ההגה וכלה בחווי שבלוח השעונים. וגם אם לא, התפעול עצמו מאד אינטואיטיבי ונהיר. התממשקות מהירה של הנייד לבלוטות' ויוצאים לדרך.

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. קוקפיט מודרני ודיגיטלי מלא בגרסת סופרים. צילום: רוני נאק

בעיר הנטיה של האלנטרה לנסוע על החשמל ניכרת לעין. כשרק נורית EV מרמזת על איזה מנוע עובד כאן – מאחר שפעולת מנוע הבנזין שקופה לגמרי. גם הכניסה והיציאה שלו לעבודה כמעט בלתי מורגשת. במקביל פעולה תיבת ההילוכים חלקה למדי במרבית המצבים. יש הרבה כוח זמין, בכל טווחי מהירות הנסיעה העירונית, ומעבר מגלישה (לקראת רמזור שמתחלף לירוק תוך כדי תנועה) להאצה עשוי להיות חזק וחד במפתיע. מטלטל על הדרך את הנוסעים.

הראות החוצה טובה מאד לכל הכיוונים עם עזרה מבורכת של לוח המחוונים שנדלק ומראה תמונת וידאו בזמן אמת לצד הפניה. ואפילו שלא רואים את הקצוות של הרכב, קל מאד להתרגל למידות ולהשתחל בקלות בקווטץ' העירוני.

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. העיצוב מאד נאה ושונה מכל מה שיש על הכביש. צילום: רוני נאק

הבחירה בחישוקי 17 אינץ' וצמיגים ספורטיביים היא בעלת ערך דקורטיבי רב – אך יש לזה מחיר בנוחות בעיר – בעיקר על שברי אספלט ואם יש בורות ושלוליות מים כדאי ממש להאט. הנוסעים שמאחור יהנו מפתח כניסה רחב מאד למושבים האחוריים – ושם מאחור – ממרוח עצום לרגליים, ולכתפיים, הרבה יותר משל משפחתית רגילה – יותר בכיוון של משפחתית גדולה.

מי מנצח? יונדאי איוניק או טויוטה קורולה?

תא המטען גדול מאד ונפחי ויש בו מנופים לקיפול מהיר של משענת המושב האחורי. הכניסה אליו היא בלחיצת כפתור חכם וזעיר ודרך פתח רחב מאד ושפת העמסה שטוחה ומוגנת במשטח החלקה למזוודות הכבדות.

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. הרבה פי'צרים ייחודיים. במשפחתית שגדלה. צילום: רוני נאק

מחוץ לעיר מצאנו את המכונית. תנו לאלנטרה הייבריד לנסוע הרבה ורחוק והיא פורחת. מנוע הסמארטסטרים יעיל יותר מקודמו והוא מציג צריכת דלק נהדרת בשיוט בכביש הפתוח – גם אם מדובר במהירות של כביש 6 ועקיפות מדי פעם. רחש המנוע נשמע רק תחת מאמץ, רעשי רוח כמעט ואין ואילו רחש הכביש נוכח על אספלט מחוספס.

נוחות הנסיעה הכללית טובה למדי, המושבים תומכים בסדר בגוף ולא יפרקו אתכם גם בלג של שעתיים רצופות אחרי ההגה. אפילו שבעידן החשמלי התנהגות כביש כבר לא מוצאת ביטוי במבחני דרכים…האלנטרה הייברידי מספקת היטב את הסחורה. במצב "ספורט" תקבלו לא רק לוח מחוונים אדום אלא גם זמינות כוח עדיפה ויותר ממנה, נקודות החלפת הילוכים שונות ואגרסיביות יותר שנותנים יחד חווית נהיגה דינאמית וכיפית. בהחלט שאפשר ליהנות ממנה בכביש הררי מפותל. הוסיפו לקדרה גם שלדה שלא מפשלת, כיול מתלים נכון ובלמים חזקים ולא הייתי פוסל אותה מהגדרת ספורט-סדן חיננית.

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. תא עמוק ונפחי, הפתח רחב אך צר. צילום: רוני נאק

מה פחות

לא הכל מושלם. רעשי כביש נוכחים בתא הנוסעים בעיקר בתנועה בעיר. פתח תא המטען צר למדי ועשוי להקשות להעמסת עצמים גבוהים, חסר לי חיישן לגשם וקצת יותר אבזור נוחות בגרסת סופרים ועם תג מחיר כה נאה.

 

סיכום

יונדאי אלנטרה הייבריד היא כל מה שצריך בסדאן משפחתית מודרנית. פלטפורמה חדשה, קלה, בטוחה וחכמה עם מנעד יכולות רחב שמקנה חיסכון ויעילות מצד אחד אבל לא מוותרת על ההנאה מנהיגה מהצד השני. יתרון הממדים בא לידי ביטוי בכל נסיעה ובכל מצב וכאן הוא באמת גדול. כמו גם חבילת אבזור הנוחות וחבילת הבטיחות המתקדמת (בעיקר בגרסת סופרים).

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. חתימת אור מגניבה מאחור וזנב מרשים. צילום: רוני נאק

ליחידת ההנעה ביצועים מרשימים מאד. אם בתפוקה ואם בצריכת הדלק. ממוצע המבחן שלנו עמד על 20 קילומטרים לליטר. בנהיגה לא הכי חסכונית (ובטח לא נהיגה חרדתית כמו ברכב חשמלי) ובכל זאת בילינו סופ"ש שלם ומאות קילומטרים על פחות מחצי מיכל. מאד מרשים.

האם האלנטרה הייבריד היא יורשת ראויה לאיוניק הייבריד? בהחלט! חסכונית יותר ממנה ועם ממדים ואבזור עדיפים. ומול התחרות? האלנטרה הייבריד מזנקת לפנים עם יתרונות יחסיים רבים שאין למתחרים, מיפן או אירופה.

מבחן דרכים יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה. רואים אותה באור אחר. צילום: רוני נאק

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − 9 =