יום ראשון , 13 יולי 2025
יונדאי אלנטרה N בישראל. יש גם גרסה ידנית. המחיר החל ב-225 אלפי שקלים. צילום: יונדאי

טורבו ושרירים יונדאי אלנטרה N החל ב-224,900 שקלים


 

רוני נאק

יבואנית יונדאי, כלמוביל, מתחילה לשווק בישראל את גרסת השרירים הלוהטת של יונדאי אלנטרה. לאמור יונדאי אלנטרה N. מדובר בהרבה יותר מגרסת אבזור של האלנטרה המוכרת היטב לנהגי ישראל (אחת המכוניות הנמכרות בישראל) והיא למעשה חברה של כבוד לבית N הספורטיבי של יונדאי בו יש נציגים רציניים כמו i20N, איוניק 5N ודגמים נוספים – רובם ככולם מפיקים תועלת מהידע הרב שצברה יונדאי במירוצי ה-WRC (אליפות העולם בראלי) וגם במירוצי מסלול בעיקר בצפון אמריקה.

יונדאי אלנטרה N בישראל.כנף אחורית וצמד מפלטים בסטנדרט. צילום: יונדאי

 

זה מתחיל מכיול שלדה ומערכת מתלים ייחודית לגרסה (Electronic Controlled Suspension) אשר מסוגלת להתאים את בולמי הזעזועים בזמן אמת בהתאם לסגנון הנהיגה של הנהג ובכך לסייע לדינמיות של הרכב בזמן אמת. תצורת המתלים היא תמוכות מקפרסון בחזית ומתלים אחוריים  Multi-Link בתמהיל המוכח לקבלת נוחות וביצועים גבוהים בעת נהיגה ספורטיבית. בנוסף, יונדאי הוסיפה חבק עליון למתלה האחורי כדי לקבל את העמידות בפיתול הנחוצה לחידוד התנהגות הכביש.

מהצד של הבלמים תמצאו מעצורי דיסק מאווררים בחזית ומאחור הננשכים על ידי קליפרים אדומים. אלה מבטיחים יכולת בלימה גבוהה ויעילות, במיוחד בתנאים ספורטיביים. 

יונדאי אלנטרה N בישראל.מפות N ספורטיביות לצד בקרת זינוק ומערכות סיוע רבות ואקטיביות. צילום: יונדאי

 

להורדת המפרט יונדאי אלנטרה N

אז כמה כוח? לא מעט לרכב במשקל עצמי של כ-1,500 ק"ג. טורבו-בנזין בנפח 2.0ל' מפיק 276 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-40 קג"מ כבר ב-2,100 סל"ד. יחס המהלךXקדח הוא שווה, כלומר 86 על 86 מ"מ וזה יוצר מנוע שהוא חי ותגובתי במיוחד. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או כפולת מצמדים עם 8 הילוכים המתאפיינת בהעברת הילוכים מהירה במיוחד. החוליה האחרונה לפני הגלגלים היא דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה ושם בקצה תמצאו צמיגים במידה 235R35 על חישוקי 19 אינץ'. נתון התאוצה הרשמי ל-100 קמ"ש הוא 5.3 שניות לגרסת DCT ו-5.8 שניות לגרסה הידנית. מהירות מירבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק הנעה סביב 10 ק"מ לליטר.

כמובן שכמו בדגמי N האחרים תמצאו כאן מפות ניהול ספורטיביות: N GRIN, N TRACK ו-N POWER כל אחד מאלה משנה את אופי פעולת ה-DCT לשיפור זמני ההקפה במסלול, להורדת כוח מירבית ולחיזוק הביצועים. בנוסף, יש בקרת שיגור והתאמת סל"ד בגרסה הידנית. תפקודים אלה מגיעים בנוסף לבורר מצבי הנהיגה המוכר.

יונדאי אלנטרה N בישראל. יש גם בלבן ובעוד 5 גווני צבע. צילום: יונדאי

 

בתוך הרכב תמצאו מושבים ספורטיביים עם ריפוד אלקנטרה משולב עור ותפרים כחולים. קוקפיט דיגיטלי מלא עם שני מסכי 10.25 אינץ' וממשק קארפליי ואנדרואיד אוטו. בהתאם לרוח דגמי N האחרים, גם יונדאי אלנטרה N שומרת על שימושיות כרכב יומיומי. היא מצוידת במושב אחורי מרווח עם כ-מטר לנוסע בכל כיוון. יש תא מטען שימושי עם נפח של 402 ל' ומיכל דלק של 47 ליטרים שמספיק גם לנסיעה משפחתית רגועה וארוכה. בנוסף, שורה של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות כפי צפוי: בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית ועוד. זאת לצד 6 כריות אוויר ובקרת יציבות ומשיכה.

כלמוביל תשווק את יונדאי אלנטרה N בגרסה ידנית במחיר של 224,900 ₪ ואוטומטית במחיר של 234,900 ₪.

 

Check Also

לנד רובר דיפנדר OCTA החל ב-1.51 מיליון ש"ח

4.0 שניות ל-100 קמ"ש עם דיפנדר? מהדורת OCTA מגיעה לישראל. פרועה, רועמת ובו זמנית גם מעודנת ואפילו נחבאת אל הכלים בין הדיפנדרים התמימים

One comment

  1. אותה פסולת מוטורית רק עם בלאי יותר מואץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *