רוני נאק
כדאי להקשיב כשיונדאי שמה לעצמה יעדים. זה לפחות הלקח שלי – כמו של יצרניות הרכב – כשבפעם האחרונה, אי שם בתחילת שנות ה-2000, יונדאי הציבה לעצמה יעד דומה. עמדה בו, ואף עברה אותו.
עתה יונדאי נושאת עיניים לעולמות ההנעה החשמלית והופכת את IONIQ משם דגם לתת-מותג בזכות עצמו. ככזה יהיה לו קו מוצרים – דגמים – משלו וכולם יהיו 100% חשמליים.
הראשון להגיח יהיה ג'יפון קומפקטי בשם IONIQ 5 שיגיע לשווקים בשנה הבאה.
אחריו סדאן בשם IONIQ 6 זו תגיע לשוק העולמי ב-2022. והבא בתור – SUV גדול עם 7 מושבים בשם IONIQ 7 שיגיע להסעת הילדים בשנת 2024.
כל זה במסגרת "אסטרטגיית 2025" של יונדאי אשר אומרת בקצרה כי היא מתעדת להיות יצרנית הרכב השלישית בעולם ביצור של כלי רכב "ירוקים" ועם נפח יצור העולה על חצי מיליון מכוניות חשמליות בשנה.
נפח היצור הגדול אפשרי על ידי יישום של פלטפורמה חשמלית גלובלית לה יונדאי קוראת E-GMP ומבטיחה יכולת טעינה מהירה וטווחי נסיעה ארוכים. זו פלטפורמה שתוכננה מראשיתה להנעה חשמלית (לא אדפטציה של שלדה קיימת) וככזו היא תאפשר למקסם את חלל תא הנוסעים.