שבת , 20 אפריל 2024
יונדאי נכנסת לתחום ההובלה וההיסעים עם מסחרית מעניינת - מחיר לא יתרון במקרה הזה. צילום: יונדאי
יונדאי נכנסת לתחום ההובלה וההיסעים עם מסחרית מעניינת - מחיר לא יתרון במקרה הזה. צילום: יונדאי

יונדאי למסחריות

יואל שוורץ

באיחור אופנתי יבואנית יונדאי השיקה את H350 – מסחרית 3.5 טון אשר פיתחה בעצמה ושהוצג לראשונה בתערוכת האנובר 2014. מבחינת יונדאי זו כניסה ראשונה לתחום המסחריות באירופה (פרט ל-i800 שמשויך לקבוצת הרכבים הפרטיים), אך בדרום-מזרח אסיה מציעה החברה הקוריאנית מגוון רחב של דגמים מסחריים כולל אוטובוסים ומשאיות כבדות.

פרט לפורד שפיתחה ומייצרת את דגם טרנזיט לבדה, שאר יצרניות אירופה חוברות יחדיו כדי לענות על דרישות השוק למסחריות. יונדאי החליטה ללכת בדרכה של פורד ועיצבה, תכננה ופיתחה את המסחרית בעצמה כשלטענתה הלקוח האירופאי הוא זה שעמד לנגד עיניה. אין להקל בכך ראש, בעבר כבר הצהירה היצרנית על רצונה לגדול ולהפוך לאחת היצרניות הגדולות בעולם והנה היא נכנסה לקטגוריה חדשה עבורה המאפשרת להגדיל משמעותית את המכירות.

יונדאי נכנסת לתחום ההובלה וההיסעים עם מסחרית מעניינת - מחיר לא יתרון במקרה הזה. צילום: יונדאי
יונדאי נכנסת לתחום ההובלה וההיסעים עם מסחרית מעניינת – מחיר לא יתרון במקרה הזה. צילום: יונדאי

להוכחת שאיפותיה לכיבוש יעדיה באירופה, יונדאי לא נכנסת לתחום "בקטן" או במתינות, ו-H350 שתיוצר ותגיע גם אלינו מטורקיה, מוצעת באירופה במגוון רחב של מרכבים ותצורות כולל היסעים, כמו כל מתחרותיה, כשבדרך מתוכננות גרסאות ודגמים נוספים.

בישראל היא תשווק תחילה בשתי גרסאות: שלדה חשופה ותא נהג בודד בתצורת נהג +2 ותצורת ואן (בה ישנה אפשרות להתקין מקומית ספסל לארבעה נוסעים נוספים מאחור). בנוסף המסחרית תוצע בשתי מידות אורך (619 או 551 ס"מ), ושתי אורכי בסיס גלגלים (367 או 343 ס"מ). באירופה היא מוצעת גם בתצורת קומבי להובלת נוסעים ובעוד תצורות אורך, רוחב ובסיס גלגלים.

 להורדת המפרט המלא של יונדאי H350

כמסחרית שמכוונת למרכז שדה 3.5 טון, H350 בתצורת ואן תוכל לשאת מטען עד למשקל 1.4 טון ובנוסף לגרור מטען עד למשקל של 3.5 טון. במונחי נפח הטענה, הגרסה הארוכה תציע נפח מטען של 12.9 קוב והקצרה 10.5 קוב (העמסת 5 פלטות בגרסה הארוכה ו-4 בקצרה), משטח הטענה באורך של 378 ס"מ עם 14 נקודות עיגון.

יונדאי נכנסת לתחום ההובלה וההיסעים עם מסחרית מעניינת - מחיר לא יתרון במקרה הזה. צילום: יונדאי
יונדאי נכנסת לתחום ההובלה וההיסעים עם מסחרית מעניינת – מחיר לא יתרון במקרה הזה. צילום: יונדאי

שתי תצורות המרכב ישווקו עם מנוע טורבו דיזל 2.5 ליטר, שמוצע בשני הספקים: 150 ו-170 כ"ס ובשילוב לתיבה ידנית בעלת שישה הילוכים והנעה אחורית. מבחינת בטיחות תוצע המסחרית עם בקרת סטייה מנתיב ומובילאיי.

תא הנוסעים בכל התצורות וההספקים יכלול את מערך Connected Car שפיתחה כלמוביל שמציע מסך מגע בגודל 8 אינץ', Waze, תחנות רדיו אינטרנטיות, Wi-Fi, בלוטות', מצלמת רוורס, ספר רכב ואפשרות תקנת אפליקציות נוספות. בנוסף, יש שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע, מראות מתקפלות, בקרת שיוט (אופציה) ועוד.

מחיר H350 יחל ב-230,000 שקלים לא כולל מע"מ ועם 5 שנות אחריות מלאות ללא הגבלת קילומטרים. בנוסף היא תוצע גם בשוק הליסינג התפעולי.

יונדאי נכנסת לתחום ההובלה וההיסעים עם מסחרית מעניינת - מחיר לא יתרון במקרה הזה. צילום: יונדאי
יונדאי נכנסת לתחום ההובלה וההיסעים עם מסחרית מעניינת – מחיר לא יתרון במקרה הזה. צילום: יונדאי

להערכת אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בכלמוביל, ימכרו כ-700 יח' השנה והדגם החדש יתפוס שליש מהסגמנט שכיום נשלט (48%) בידי פיאט דוקאטו. בעתיד עם הגעת גרסאות נוספות (אוטומטית, למשל) ודגמים נוספים, יונדאי תחזק את אחיזתה בפלח המסחרי במטרה להגיע להובלה בו.

Check Also

נתפס: יונדאי איוניק 6 N

מעל 600 כ"ס, צלחות בלימה 400 מ"מ, מפשקי גלגלים רחבים יותר - יונדאי איוניק 6 N - נתפס בניסויים דינאמיים על מסלול הנורבורגרינג שליד מרכז הפיתוח של יונדאי אירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − fourteen =