יום חמישי , 18 אפריל 2024
פותח מאמר יונדאי אדומה
יונדאי i10 החדשה בישראל. שלדה, מנוע ומערכות בטיחות לצד נוחות וממדים גדולים יותר. צילום: יונדאי

יונדאי i10 החדשה החל ב-69,990 שקלים

רוני נאק

מי שהייתה אחת מאבני היסוד של קבוצת רכבי המיני – סגמנט A – מגיעה אלינו בדור חדש ומאובזר מתמיד. היום מתחילה כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, לשווק את הדור החדש של יונדאי i10.

בתוך מאמר יונדאי אדומה
יונדאי i10 החדשה בישראל. שלדה, מנוע ומערכות בטיחות לצד נוחות וממדים גדולים יותר. צילום: יונדאי

יונדאי i10 על פלטפורמה חדשה עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-40 מ"מ משמעותיים בסגמנט הזה (242.5 ס"מ). זה מאפשר לשחק עם הפרופורציות ואלו – עם תקרה נמוכה יותר ורוחב גדול יותר (מינוס 20 מ,מ ו-פלוס 20 מ"מ בהתאמה) – יוצרו מכונית שלא רק נראית בעין גדולה יותר אלא שגם מרווח יותר לנוסעים. כמובן שגם האורך של יונדאי i10 צמח ב-5.0 ס"מ בהתאמה.

את העיצוב המחודד והצעיר יותר קל לראות בעין. מבחר של 22 שילובי צבעים בהם גגות בצבעים קונטרסטיים. חישוקי סגסוגת 15 או 16 אינץ' בשני גוונים. שילוב מאוזן ונאה של קימורים עם קווים מחודדים ומפולסים היכן שחשוב. זאת כחלק מהפניה לקהלים חדשים ובעיקר צעירים יותר. מרווח הפנים גדול יותר וכן נפח תא המטען עלה ל-252ל'

בתוך מאמר יונדאי תא נהג
יונדאי i10 החדשה בישראל. שלדה, מנוע ומערכות בטיחות לצד נוחות וממדים גדולים יותר. צילום: יונדאי

בהתאמה גם תא הנהג עבר עדכון מהותי שרובו ככולו סביב המולטימדיה החדשה ורבת העוצמה במידה של 8 אינץ'. ממשק מלא לאנדרואיד וקארפליי.  מימד הרוחב מודגש עם פתחי מיזוג עגולים בקצות הקיצוניים של הדשבורד. ויחד אתו תחושת המרחב הנדיב.

חבילת הבטיחות האקטיבית מלאה וכוללת את כל מה שצריך. בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב – אקטיבית, ניטור עייפות נהג – קריאת תמרורים וחידוש בדמות התראה על תחילת הנסיעה לאותם נהגים מוסחי דעת.

בתוך מאמר יונדאי מנוע חדש
יונדאי i10 החדשה בישראל. שלדה, מנוע ומערכות בטיחות לצד נוחות וממדים גדולים יותר. צילום: יונדאי

לישראל תגיע יחידת הנעה אחת. 4 ציל' בנפח של 1.2ל' עם תפוקה של 84 כ"ס ו-12 קג"מ. זהו מנוע חדש עם שני מזרקי דלק לכל צילינדר. זאת לטובת דיוק ההזרקה ותוספת צינון לראשי הצילינדרים. שני מזרקי דלק לבוכנה לא מתורגמים לצריכה גבוהה – להיפך. היצרן טוען לצריכת דלק עדיפה. גם בזכות תיבת ההילוכים הרובוטית. הורדת הכוח היא דרך תיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים או רובוטית עם 5 הילוכים. אנשי יונדאי טוענים שמדובר בתיבת ההילוכים הרובוטית חד-מצמדית הטובה מסוגה. זו מערכת חשמלית מלאה למעט הרמה הידראולית של המצמד. הכל מפוקד מחשב כמובן ומכוייל לצריכת דלק מיטבית. 24% חסכון בצריכת דלק בעיר וכ-8.5% חסכון בינעירונית ביחס ליונדאי i10 היוצאת.

בתוך מאמר תא נהג יונדאי חדשה
יונדאי i10 החדשה בישראל. שלדה, מנוע ומערכות בטיחות לצד נוחות וממדים גדולים יותר. צילום: יונדאי

בישראל יונדאי i10 החדשה תשווק בארבע גרסאות:

  • אינטנס ידני ב-69,900 שקלים
  • אינסייפייר אוטו ב-79,900 שקלים
  • פריים אוטו ב-83,900 שקלים
  • סופרים אוטו ב- 83,990 שקלים

השיווק מתחיל ממש היום.

סוגר מאמר יונדאי אדומה
יונדאי i10 החדשה בישראל. שלדה, מנוע ומערכות בטיחות לצד נוחות וממדים גדולים יותר. צילום: יונדאי

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 + 13 =