יום שישי , 19 אפריל 2024
יצאנו למדבר עם יונדאי i20 החדשה. היה מהיר וחסכוני. צילום: רוני נאק
יצאנו למדבר עם יונדאי i20 החדשה. היה מהיר וחסכוני. צילום: רוני נאק

למדבר על יונדאי i20

רוני נאק

זו תמיד תחנה שעוברים בדרך לאנשהו. עכשיו כשאני חושב על זה – כבר אלפי שנים עוברים שם אנשים מאז הוקמה במאה הרביעית לפני הספירה. אם פעם עבדת הייתה נקודה חשובה על דרכי המסחר העתיקות בין המזרח למערב, היום יש בה גן לאומי מרשים, תחנת דלק, ארומה וגם מקדונלדס. כבר הייתי בעבר בעבדת – די מזמן האמת – אבל את עין עקב עליון איכשהו החמצתי בכל השנים. מכאן הסימון של יעד הנסיעה עם יונדאי i20 החדשה היה קל מתמיד. כשהתכנית היא לחנות בתחנת הדלק ומשם לתפוס שביל מסומן היטב להליכה – לא קלה ולא קשה – של כ-4.5 קילומטרים למעיין שבלב המדבר.

זה היעד - עין עקב עליון. אליו מגיעים אחרי כ-4.5 קילומטרים רגליים מעבדת. ומעל 200 קילומטרים של כביש. צילום: רוני נאק
זה היעד – עין עקב עליון. אליו מגיעים אחרי כ-4.5 קילומטרים רגליים מעבדת ומעל 200 קילומטרים של כביש. צילום: רוני נאק

יונדאי i20 החדשה – היא מאד שונה מקודמתה. אם צריך יהיה לסכם זאת במשפט אחד היא קיבלה בעיטה רצינית מאד למעלה בסולם האיכות והאיבזור. המפגשים שלי עם יונדאי i20 הקודמות השאירו תמיד טעם בסגנון של "בוא נשאר חברים – של מישהו אחר". המוצר הרגיש זול ודל משהו שצי רכבי השכרה יכול להיות מעוניין בו ופחות לקוח פרטי. ועתה אחרי סוף שבוע ארוך עם יונדאי i20 החדשה השאיר אצלי (וגם במגזיני רכב רבים בחו"ל) רושם הרבה-הרבה יותר טוב.

יצאנו למדבר עם יונדאי i20 החדשה. היה מהיר וחסכוני. צילום: רוני נאק
יונדאי i20 החדשה. זנב מעוצב יותר ותא מטען של 301 ליטרים. צילום: רוני נאק

עיצוב – בעוד שהצללית נראית אותו הדבר, יונדאי החליפה את הפגושים בחזית ומאחור וגם את דלת תא המטען אשר עתה גם ממקמת את לוחית הרישוי וצמד יחידות תאורה גדולות מאחור. זאת, יחד עם חישוקי הגלגלים הגדולים – 16 אינצ' – של רכב המבחן (גרסת סופרים). יצרו מראה מאד נאה בעיניי. ויש אפשרות – אם תרצו – גם לגג שחור בגרסת סופרים-פלוס.

יצאנו למדבר עם יונדאי i20 החדשה. היה מהיר וחסכוני. צילום: רוני נאק
יונדאי i20 החדשה. מערכת קונקטד קאר של כלמוביל ושיפור מהותי במראה ובאיכות של התא. צילום: רוני נאק

תא הנהג וסביבת הנוסעים גם היא מעודכנת. נראית ומרגישה הרבה יותר "אפ סקייל" מהדור היוצא. זה מתחיל ממסך מולטימדיה גדול – connected car – המצויינת של כלמוביל אשר מכילה WAZE מקורי, רדיו אינטרנטי ועוד אפליקציות רבות וקישוריות מלאה. מעליה מיקום נהדר לפתחי המיזוג ומתחת בקרת אקלים מלאה. גלגל ההגה מרובה מיתוג השולט בבקרת שיוט, מחשב דרך ופונקציות השמע והטלפון. כך לא יהיה עליכם להוריד ידיים מההגה מהרגע שתתרגלו לסידור האינטואיטיבי של הנ"ל. גם חומרי הדיפון וריפודי המושבים, כמו המושבים עצמם, הרבה יותר איכותיים מהדורות היוצאים – לפחות בתחושה ולפי הדיווחים של הגב שלי אחרי מאות הקילומטרים שנצברו.

הנעה – מערכת ההנעה של יונדאי i20 הקודמת הייתה מאד מיושנת. שילוב מנוע ותיבת הילוכים שהיום כבר לא עוברת. יונדאי החליפו את המוצג המוזיאוני ביחידת הנעה מודרנית ומתקדמת ביותר. מנוע טורבו-בנזין עם 3 ציל' והזרקה ישירה. התפוקה עומדת על 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. נתון המומנט דומה לזה של מנועי 1.8ל' אטמוספריים של פעם. העברת הכוח נעשית דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. כבמיטב מותגי הרכב באירופה. וזה לא במקרה שכן יונדאי תכננה ומייצרת את ה-i20 באירופה ועבור השוק האירופאי.

יצאנו למדבר עם יונדאי i20 החדשה. היה מהיר וחסכוני. צילום: רוני נאק
יונדאי i20 החדשה. 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ לטורבו הקטן-חסכוני-אך-חזק של יונדאי. צילום: רוני נאק

• להורדת המפרט המלא של יונדאי i20

בטיחות אקטיבית – סופסוף נפרדנו מאותן צפצפות שבתוך המכונית כשאת המקום תופסות מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות. בראשון שמירת נתיב אקטיבית (הסיבה השכיחה ביותר תאונות היא "סטייה מנתיב") עם תיקון בפועל של ההיגוי. יש גם בלימת חירום אוטונומית, מחליף אורות אוטומטי המזהה סינוור. זאת, לצד מערך הבטיחות הקלאסי של בקרת יציבות ומשיכה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, עוגנים למושבי בטיחות ואפילו מראת פנים המתכהה אוטומטית. מפרט שהיה בחזקת מדע בדיוני בקבוצת הסופר-מיני עד לא מזמן.

יצאנו למדבר עם יונדאי i20 החדשה. היה מהיר וחסכוני. צילום: רוני נאק
יונדאי i20 החדשה. שמירת נתיב אקטיבית עם תיקון הגה לצד ניטור עייפות ובלימה אוטונומית. צילום: יונדאי

נהיגה – בניגוד לגברים מכונית נמדדת לא בכמה אינצ'ים יש למסך המולטימדיה אלא איך היא נוסעת. והשיפור שעברה יונדאי i20 הוא לא פחות מדרמטי. המנוע החדש מאוזן מאד ביחס למנועי 3 צילינדרים ממקומות אחרים. והכוח השופע ממנוע מאד מרשים – בוודאי אם זוכרים שמדובר במנוע ליטר. עם 7 הילוכים יש כמעט תמיד כוח זמין – ואפשר להסיט את ידית ההילוכים שמאלה ולקבל מצב "ספורט" יותר אגרסיבי. העברות ההילוכים חלקות ונעימות, וההתאמה לעקומת הכוח של המנוע מצויינת. כך תוכלו למצא את ה"פוש" הדרוש לחיים בעיר עם מכונית קטנה וזריזה. לצאת במהירות לעקיפה בכביש הפתוח או לשייט על סל"ד נמוך ובמהירות גבוהה על הכביש המהיר. אם יש למנוע הזה נקודת חולשה תמצאו אותה מעל 4,500 סל"ד שזה שיא ההספק ומעליה אין שם יותר מה להציע. אבל בנהיגה רגילה לא צריך להגיע לשם ויש למנוע מספיק גמישות ולתיבת ההילוכים מספיק יחסי העברה כדי שתקבלו את התאוצה המהירה והמיידית בכל טווח מהירות הגיוני.

יצאנו למדבר עם יונדאי i20 החדשה. היה מהיר וחסכוני. צילום: רוני נאק
יונדאי i20 החדשה. נראית טוב, נוסעת יפה מאד וגם מאובזרת בנדיבות. הצעה מאד מעניינת. צילום: רוני נאק

לצד המנוע מספקת יונדאי i20 החדשה NVH מצויין. בידוד רעשי רוח טוב, המנוע כמעט ואינו מורגש בתא למעט בתאוצות החזקות ביותר, וגם רעשי סביבה לא חודרים פנימה. הנהיגה הארוכה מהשרון לעובדת ובחזרה באותו היום הייתה נעימה ביותר. יום קודם לזה – בהרפתקאה אחרת לגמרי, נדחסו אופני הרים מאחור (אחרי קיפול של המושבים האחוריים) ויצאתי למפגש באיזור לכיש. כביש מפותל ופנוי מוקדם בבוקר של יום שישי – והנהיגה ביונדאי i20 הייתה כיפית ומהנה.

יצאנו למדבר עם יונדאי i20 החדשה. היה מהיר וחסכוני. צילום: רוני נאק
יונדאי i20 החדשה. חישוקי גלגלים 16 אינצ' ואפשרות גם לגג בצבע שחור. צילום: רוני נאק

המחיר של הכיף? זעום. צריכת הדלק שקיבלנו הייתה מהנמוכות שראיתי בעת האחרונה. בקצב ממש מהיר קיבלנו ממוצע של 16.5 קילומטרים לליטר. בקצב יותר אחראי חברתית הגענו לממוצע אמיתי של 18 קילומטרים לליטר. וזאת מבלי לוותר על ביצועים, מהירות או הנאה מהדרך. אלו נתונים שהיו עד לא מזמן שמורים רק להיברידיות או דיזלים מזהמים. מרשים ביותר.

יצאנו למדבר עם יונדאי i20 החדשה. היה מהיר וחסכוני. צילום: רוני נאק
יצאנו וחזרנו מהמדבר על חצי מיכל דלק. צילום: רוני נאק

רכב המבחן שלנו עולה 105 אלפי שקלים וזה מעט יותר זול מרכבי הפנאי הקטנים מהדור החדש ביותר (מותגי לואו קוסט לא נספרים כאן בשל הדלתא הטכנולוגית העמוקה). יונדאי i20 החדשה נראית טוב מקודמתה ובעיקר מרגישה יותר איכותית ממנה. דינאמית היא כיפית לנהיגה – והחוויה מאחרי ההגה היא חיובית מאד. עם חבילת הבטיחות המתקדמת ויחידת ההנעה המודרנית – ולאור המוניטין המצויינים שיש ליונדאי בתחומי האמינות והשירות הבחירה ב-i20 קלה מאד.

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − seven =