יום חמישי , 28 מרץ 2024
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

בין GTI ל-IPA בהרי ירושלים

רוני נאק

דינג, דינג, קלינג ועוד קלינג. הצליל שמפיקים שני בקבוקי זכוכית הנפגשים באופן לא מתוכנן. ולא בדרך טובה. אבל היה קשה להאט את הקצב – מדי – כי בכל זאת מדובר באחד מכבישי הנהיגה החביבים על נהגי המרכז. מקום עליה לרכב לעיתונאים רבים. מקום בו רכבי הדגמה מזיעים שמן ממכסי שסתומים וביבבות צמיגים מהדהדים מההרים. אבל שמירה על התכולה של הבקבוקים הנ"ל קבלה עדיפות על גישוש אחרי קצה מעטפת האחיזה של יונדאי i30 בספרינט דינמי. אמרו שהיא ה-GTI החדשה – וכמה סיבובים קודם היא הוכיח את הטענה הזו – אז הבנתי את האוטו. אך הסיפור מתחיל עוד קודם – שם למטה, בתחתית ההר. באיזור התעשייה של נחם.

בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

איזור תעשיה שתיאורו הפוליטיקלי קורקטי ביותר יהיה "לא הייטק" – אין כאן קמפוסים מטופחים של סטארטאפים עם שמות לועזיים ולוגואים עם אותיות גדולות באנגלית היכן שלא צריך. אלא ריכוז של אנשים שעובדים קשה מאד כדי להביא פרנסה לביתם בתקופה מאתגרת מאד. בין הביניינים הזהים ושורות התאים עם חזיתות הפח – יש בניין אחד המאכלס שתי מבשלות בירה נהדרות, קטנות, מקומיות, כמעט סודיות וכאלה שמפיקות – וזו דעתי האישית לגמרי – כמה מהבירות הטובות ביותר שיש בישראל. בצד אחד של המבנה יש את הדלת של בירה שפירא הירושלמית – ויש אליה הרבה כבוד. ובפינה השניה – BUSTERS – שלא קשה לפספס את דלת ה-SALOON החצויה, ספסלי עץ וחזית מזמינה.

בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

את BUSTERS הכרתי במקרה בסיבוב אחר באיזור – אלא שאז ההיצע של סיידר תפוחים לא מאד דיבר אליי. אולם לאחרונה פגשתי, שוב במקרה, את קרון הבירה הנודד של המבשלה באחר הערבים המופלאים של "סטייקאיט איזי" – שזו עגלת בשרים מעושנים הנודדת מדי ערב למיקום אחר (עקבו אחריהם בעמוד הפייסבוק שלהם).

בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

לבאסטרז צריך להיכנס כמו ששריף נכנס לסאלון במערב הפרוע. והצעידה פנימה מעבירה אתכם באחת למימד אחד – אמריקאי לגמרי ומאד שונה מהאווירה של איזור התעשיה ומכון הטסטים שליד. המקום הוקם על ידי דן נילסון ומשפחתו שעלו לישראל מארה"ב ב-2003. המבטא באנגלית חושף את המקור הקליפורני, אולם השנים האחרונות בארה"ב עברו על המשפחה בטנסי – ומשם ההשראה וחלק ממתקוני המבשלה. ומי זה BUSTER? הגולדן רטריבר המשפחתי בתפקיד המייסד.

בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

העדר הבירות הדירו את רגליי מהמקום, אבל היום תמצאו בבסטארז לא רק מגוון סוגים של בירות (כולל בירת אוקטוברפסט קלילה וטעימה שמדברת נהדר עם נקניקיות וכרוב כבוש) אלא גם שתיה חריפה על אמת: ערק, מונשיין (ויסקי מזיקוק ביתי עם שם מתקופת היובש בארה"ב) וגם ברנדי, וודקה ו-רום מתובל. חגיגה!

בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

הדיאטה וכמובן הנהיגה מחייבים שבירת ה-IPA הנפלאה שקניתי תתאחסן סגורה ומאובטחת עד שאגיע הביתה. ועכשיו…"קלינג, קלאנג" הבקבוקים מתלוננים על הנהיגה שלי. ואי אפשר שלא לתת על ההר הזה.

בנהיגה האחרונה על יונדאי i30 חציתי את כביש הצפון. שמי שמכיר יודע שהוא מפותל אבל יחסית מהיר וזורם. כאן, בנס הרים פינת הדסה, הקצב איטי יותר, צריך לבחור קו נכון ולתכנן את הפניה הרבה לפני. ליונדאי i30 יש שלוש מצבי נהיגה: רגיל, ECO חסכוני ו-SPORT שמחדד מאד את תגובות המנוע, משנה את נקודות ההחלפה של תיבת ההילוכים ובכלל מביא הרבה שמחה אם יש לך המזל לשבת מאחרי ההגה שלה בדיוק כשהכביש נהיה מקורזל ומזמין.

בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

על כיול השלדה החדשה כבר נכתבו N-בריבוע כתבות. אז לא אלאה ורק אציין כי התחושה מאחרי ההגה והאופן שבו היא "מדברת עם הכביש" היא לגמרי באיזורים של רכב אירופאי מהודק ומדוייק. תגובות השלדה נכונות וטובות, ההיגוי ישיר ומתקשר וזמינות הכוח של מנוע ה-1.4ל' טורבו הזה פשוט ממכרת. המכונית מרגישה – בעיקר במצב ספורט – הרבה יותר חזקה ממה שנתוני התפוקה מרמזים עליו. 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ זה נתון חינני, אבל כשמכניסים אותו להקשר של פלטפורמה מודרנית, קלת משקל, עם מבנה קשיח והתנהגות כביש מודרנית מתקבלת חבילה מאד בטוחה דינאמית ומהנה לנהיגה.

בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

מערכות בטיחות אקטיביות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטחים מתים, התראת רכב חוצה ברוורס ועוד מערך בטיחות חכם שמקפיץ את הערך המוסף שיש לרכב הזה. בתחום איבזור הנוחות אפשר לציין את הכניסה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ', גג שמש פנוראמי ענקי שגם יודע להיפתח, מושב נהג עם כרית ניפוח בגב ועוד רשימה ארוכה שאת כולה תוכלו למצא כאן.

בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

הכביש ההררי עובר תחת הגלגלים בזרימה בין פניה לפניה במעלה ערוץ נחל שורק, ומהר מדי מגיע כביש 1 לשיוט מהיר מערבה לעבר הכרך. בקרת השיוט מוצבת על המהירות המותרת וזו מתאימה את עצמה אוטומטית לקצב התנועה המשתנה. אני מחפש פס קול שיתאים לאווירה של באסטרז, ומוצא בקונקטד את הערוץ האינטרנטי ואחרי דיפדוף קצר ערוצי רדיו רבים של מוזיקת קאנטרי שתלווה אותי לשיוט הביתה. להשאיר לרגע מחוץ לספייס את הברדק של ישראל – ולחשוב לרגע איזה כוס בירה להכניסה למקפיא, כזו שמעודדת קצף או כזו שלא.

בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק
בין GTI ל-IPA. מסלול נהיגה הררי עם יונדאי i30 החדשה וביקור במבשלת BUSTERS. צילום: רוני נאק

Check Also

יונדאי איוניק 5 – אחרי הפייסליפט מגיעה גרסת השטח

גרסת XRT עתידה להיות גרסת פנאי-שטח מוקשחת של יונדאי איוניק 5 החשמלית. בינתיים רק תחת הסוואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 − nineteen =