script> !function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '1643201909225323'); fbq('track', 'PageView');
יום שבת , 22 ספטמבר 2018
דף הבית » מגזין » יונדאי i30 לצפון
יונדאי i30 לצפון
בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

יונדאי i30 לצפון

רוני נאק

מאז שיונדאי הגיעה לישראל – אי שם בשנת 1994 – היה זה מרתק לראות כיצד מדור לדור המוצרים שמגיעים אלינו מקוריאה הולכים ומשתפרים. אם המוצרים הראשונים של יונדאי נתנו לי ולעיתונאי הרכב האחרים הרבה דברים ציניים לכתוב – זוכרים "סוסים קוריאניים קטנים"? הרי שעשרים שנים ויותר חלפו מאז אותו ראש מנוע רותח בלנטרה מיוסרת. אתם – הציבור הרחב – וגם הציניים והביקורתיים ביותר מהתחום המקצועי לא יכולים שלא להעריך את הטרנספורמציה. ולראיה – ראש טבלת המכירות לא משקרת.

בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

בין מצובה למעלה גמלא – איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

הימים הם ימי קטיף המנגו. ברצינות. ממש עכשיו – בערך אמצע אוגוסט – מטעי המנגו ברחבי המדינה בשיא הפעילות עם פועלים ששוברים שורות וממלאים ארגזים של הפרי המתוק. המנגו שמקורו בכלל מהודו וסין תמיד היה אניגמה בעיניי – איך פרי כזה מתוק יכול להיות בסיס לדבר כה נפלא ושונה ממנו כמו עמבה. מדהים. אז יצאתי למסע לעבר מטעי המנגו הטובים בישראל – בין שני חברים: אחד במצובה בגליל המערבי ממש סמוך לעיירה שלומי והשני, אחרי חציה מהירה של כביש הצפון נמצא במעלה גמלא – גם הוא איזור משובח למנגו אבל עם מזג אוויר וקרקע שונים. מי יותר טעים?

בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

בין מצובה למעלה גמלא – איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. נעימה בכביש – מעולה בפיתולים. צילום: רוני נאק

יונדאי i30

זה הדור השלישי של הדגם אשר הוצג בשנה שעברה. וככזה הוא משתמש בטכנולוגיות השלדה החדשות של היצרן – אותה פלטפורמה המשמשת גם את יונדאי טוסון המעודכן – ועם יתרונות של קשיחות ובטיחות שיש לשלדה עדכנית המשלבת פלדות בחוזק מתיחה גבוה ואיזורי קריסה לספיגת אנרגיה.

• ביקור במפעל יונדאי

גם מערכת ההנעה נראית כלא שייכת לעולם של יונדאי כפי שהכרנו אותה עד היום – אולי משהו מאיזורי הפרימיום באירופה. מנוע בנזין בנפח 1.4ל' אשר בעזרת טכנולוגיה של הזרקת דלק ישירה ומגדש טורבו מפיק 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ בטווח שבין 1,500 ל-6,000 סל"ד. זו רצועת כוח סופר-רחבה גם למנוע בתצורה כזו. ולא רק אלא גם משלבת כמו מנועי טורבו מתקדמים אחרים, צריכת דלק עדיפה ופליטת מזהמים קטנה יותר ביחס לדור המנועים היוצא. ולא רק המנוע. גם תיבת ההילוכים. זו פרי פיתוח עצמי של יונדאי היא אוטומטית רובוטית עם 7 יחסי העברה. יונדאי התגלחה על הניסיון של האחרים ושילבה תיבה זו – עם יתרונות ברורים של ביצועים וחסכון בדלק – בדגם נפחי ורב מכירות. צעד אמיץ אשר מצביע על האמון שיש ליצרן ביחידות הכוח הזו.

בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

בין מצובה למעלה גמלא – איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. תא נהג וסביבת נוסעים חדשה – איבזור סטנדרטי רב וגם סוויטה מלאה של מערכות בטיחות אקטיביות. צילום: יונדאי

לצד עיצוב חוץ ופנים של המעצב הנודע פטר שרייר – עיצוב הקולע היטב לטעם האירופאי. תמצאו ביונדאי i30 החדשה קוקפיט רב-מפלסי במראה מודרני המשלב לוח מחוונים נהיר וקל לקריאה יחד עם מסך מולטימדיה המתרומם מעל למישור הדשבורד. המולטימדיה מכילה את מערכת ה"קונקטד קאר" המצוינת שכלמוביל היבואנית פיתחה בישראל וכוללת WAZE, ועוד אפליקציות רבות בעברית לשמע, חניה, ניווט, מידע על הרכב ואף סיוע בשעת חירום. יש גם משטח טעינה אלחוטי ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים למושבים אחוריים. בתחום הפינוקים תמצאו חלון שמש פנוראמי ענקי, מושב נהג עם כיוון חשמלי ונגיעות של עור על גלגל ההגה.

בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. משפחתית שימושית לכל דבר. וזוכת JDPOWER בשביעות רצון הבעלים. צילום: יונדאי

בין מצובה למעלה גמלא – איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. משפחתית שימושית לכל דבר. וזוכת JDPOWER בשביעות רצון הבעלים. צילום: יונדאי

חבילת הבטיחות ביונדאי i30 החדשה היא משהו שכדאי לאחרים ללמוד ממנה. היא כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום עירונית, התראה על שטח מת, שמירת נתיב, ניטור עייפות נהג, ניטור רכב חוצה מאחור ועוד רשימה מתארכת של מערכות אקטיביות אשר יעזרו מאד להחזיר אתכם ואת משתמשי הדרך האחרים בשלום הביתה. 7 כריות אוויר וקורות חיזוק בשלדה הם שכבת הגנה נוספת אם התאונה בלתי נמנעת. 5 כוכבי בטיחות NCAP ודירוג בטיחות ישראלי 7 מתוך 8 – חשוב לדעת.

 

נהיגה ב-i30

מיד עם הישיבה מאחורי ההגה והמטרים הראשונים של הדרך קל מאד לחוש שמדובר כאן במשהו אחר – משהו שלא הכרנו ביונדאי. המכונית מאד מהודקת – מרגישה מאד "גרמנית" באופן שבו היא מתקשרת בין הכביש לנהג ויוצרת חיבור כמעט אינטימי עם הרכב. המאמץ ליצור מכונית אשר תקלע לטעם הלקוח האירופאי מאד ניכר כאן – בשני הממדים החשובים: LOOK וגם FEEL.

בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

בין מצובה למעלה גמלא – איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

לרשות הנהג שלושה מצבי נהיגה. ECO פלגמטי למדי ויהיה נהדר כדי לצלוח פקקים במינימום צריכת דלק. אם לא חם מדי בחוץ תנו ל-START-STOP לעבוד אבל אוגוסט כמו אוגוסט חם ולח כמו נשיקה של דודה אבודה מהילדות. בתוך העיר היונדאי זריזה, וההילוכים עוברים במהירות לשני הכיוונים עם מינימום השהייה. לשמחתי גם עוצמת המזגן נהדרת ודי מהר הצפיפות של העיר נשארת כעננת אובך מצהיבה במראת הפנים.

הדרך הארוכה צפונה עוברת על כביש 6 כ עם בקרת השיוט האדפטיבית בפעולה. זה מדהים עד כמה היא מורידה מהעומס על הנהג ועד כמה קשה לקלוט איך הסתדרנו בלי דברים כאלה בעבר. אפשר לקבוע את המרחק שתרצו לשמור לרכב שלפניכם – וכמובן המערכת מתאימה את מהירות השיוט לקצב התנועה גם אם זו מגיעה לעצירה מלאה – או חוזרת לנסוע אחרי. בידוד הרעשים מצוין וכך גם ה-NVH והכביש עובר במהירות מתחת לבטן של היונדאי ורק הדיבורים הלא נגמרים ברדיו מספרים כי מחוץ לחלל הממוזג יש חמסין, בלוני תבערה והנה עוד רגע מסולק דעא"ש מהגולן.

בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. בדרך עוברים גם בייקב שווה במיוחד - שאטו גולן עם תיאום מראש לטעימות. צילום: רוני נאק

בין מצובה למעלה גמלא – איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. בדרך עוברים גם בייקב שווה במיוחד – שאטו גולן עם תיאום מראש לטעימות. צילום: רוני נאק

כביש 4 נגמר בראש הנקרה ואני פונה ימינה ל-899 הלא הוא כביש הצפון שמושך מזרחה עד לצומת כ"ח ולצלע המערבית של עמק החולה. זה אחד מהכבישים היפים וה"נהיגים" שיש בישראל – וכאן מצאתי את המכונית. פה בחיבור שבין עיקול לשלדה ולמנוע פרחה יונדאי עם תכונות ניהוג שמזכירות את הטובות בהצ'בקים האירופאיות ואפילו – ולא רק אני אומר את זה – טובות מהם. עם מצב "ספורט" הפקת הכוח מתחדדת, נקודות העברת ההילוכים משתנות ואותה i30 שהייתה מנומנמת בפקק העירוני הופכת עורה למכונת נהיגה מדהימה! ממש זאב בעור כבש. לשלדה תגובות נכונות ומדוייקות להעברות משקל, ההיגוי מדוייק וחד, ומערכת ההנעה משתפת פעולה באופן מושלם. ריסון המתלים שהיה מהודק בעיר כאן הוא ממש הכרחי ומטפל יפה בעומס המוגבר וגם הבלמים מסתדרים נהדר עם האספירציות הספורטיביות של האוחז בהגה. פניה רודפת פניה, עליה ירידה ושוב עליה ולפעמים גם סיבוב תוך כדי. ותמיד יש כוח זמין ותמיד אפשר לעקוף את משאית החלוקה המדשדשת בדרך ההררית. לא תדעו את זה עליה במבט חטוף – אבל יש כאן נמרה אמיתית.

בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

בין מצובה למעלה גמלא – איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

והיא רעבה. קצב נהיגה כה נמרץ ולאורך הרבה קילומטרים די דפק את ממוצע צריכת הדלק שירד לאיזור ה-11 קילומטרים לליטר. לא מפתיע שכן כל מנוע טורבו יתן מנעד רחב מאד של צמאון לנוזל היצר ביחס יש לכובד הלחיצה על המצערת.

עליה מהירה על שולי רמת הגולן – סשן צילומים מהיר וטעימות מנגו. רק עוד כמה פניות לפני סיום קטע הנהיגה המעניין והחזרה המיסיונרית הביתה. ויש מסקנה – בשבילי המנגו של רמת הגולן טעים יותר. זו דעתי אתם מוזמנים לחשוב אחרת.

בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

בין מצובה למעלה גמלא – איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

יונדאי i30 מתוק חריף

יש כאן קטע. ללא יומרה או שחצנות יש למכונית הזו יכולת מפתיעה שלא מוחצנת על ידי ספויילרים, חצאיות או פסים אדומים. ומתחת לפני השטח מסתתרת מכונית נהיגה מפתיעה – ומשפחתית קומפקטית ומצויידת. השיפור באיכות ממשיך גם בדור הזה – והפעם עם חבילה טכנולוגית העומדת בשורה אחת עם חזית עולם הרכב. חבילת הבטיחות בעלת ערך מוסף אדיר ומהווה לדעתי גורם מכריע בבחירה של מכונית חדשה כיום. ובסוף יש את הצעת המכר שמביאה המון בטיחות ודינאמיות במחיר של משפחתית. סקר JDPOWER מצא את יונדאי מובילה בשביעות הרצון של בעלי המכוניות – עם כאלה מוצרים ומערך שירות נרחב, זה לא מפתיע.

בין מצובה למעלה גמלא - איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

בין מצובה למעלה גמלא – איפה נמצא המנגו הכי טעים? יצאנו לגלות עם יונדאי i30 החדשה. צילום: רוני נאק

One comment

  1. כתבה יפה, משהו טוב עובר על יונדאי.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6