רוני נאק
עניין טווחי הנסיעה ברכב חשמלי הוא נושא רגיש מהמון סיבות. בין היתר מכיוון שהנתונים המתפרסמים ממדידות המעבדה לפעמים נראים ללקוחות רחוקים מאד מהמציאות. לפיכך חשוב לקחת בחשבון כי רכב חשמלי, המוזן מסוללה, מושפע הרבה יותר מתנאי הדרך, אופי הנהיגה ואפילו מזג האוויר מאשר מכונית עם מנוע בעירה פנימית. אגב, נראה כי רבים מרוכשי החשמליות שכחו את העובדה הזו…
סוכנות ה-EPA שייכת לממשל ארה"ב ולא עושה הנחות כלל ליצרניות הרכב. לא אחת הם חשפו נתונים לא ריאליים שהתפרסמו ואף קנסו במאות מיליוני דולרים מי שנתפס כמטעה את הציבור. לכן איתם לא מתעסקים. בתחילת דצמבר התפרסם נתון ה-EPA הרשמי שעומד על 303 מייל (כ-487 ק"מ) שזה דומה מאד למספרים הרשמיים מהיצרנית שאנו מכירים כאן אצלנו בשתי גרסאות של האיוניק 5.
להזכירכם יונדאי איוניק 5 מצוידת בסוללה עם קיבולת של 72.6 קוט"ש העובדת על מתח גבוה המאפשר לה לקבל טעינה אולטרה מהירה גם מעמדות הטעינה החזקות ביותר שיש בישראל. בנוסף לטעינה המהירה יש לאיוניק 5 יכולת ייחודית לספק כוח החוצה לרכב חשמלי מרוקן או לצרכני זרם קלים אחרים.
• 5 דברים שאתם חייבים לדעת על יונדאי איוניק 5
בניגוד לרכבים חשמליים רבים אחרים, האיוניק 5 מתבססת על פלטפורמה שפותחה במיוחד למטרה הזו. בסיס הגלגלים ארוך מאד, 300 ס"מ ויוצר חלל פנים מרווח אבל גם נוחות רבה והתנהגות כביש עליזה בזכות מתלה רב-חיבורי מאחור והנעה אחורית. בהחלט יש מה לדבר כאן על הנאה מנהיגה, לא מובן מאיליו ברכב חשמלי. שתי גרסאות הנעה: מנוע אחורי יחיד עם 217 כ"ס ו-35.7 קג"מ או גרסת הנעה כפולה עם שני מנועים בעלי תפוקה משותפת של 305 כ"ס ו-61.7 קג"מ.
עוד מצוידת יונדאי איוניק 5 החשמלית בחבילת סיוע ובטיחות אקטיבית לנהג וגם 7 כריות אוויר, מערכות בקרת יציבות ומשיכה ועוד (דרוג בטיחות 7).