שבת , 9 נובמבר 2024
יונדאי איוניק 5 מגיעה לישראל אחרי מתיחת פנים, עם טווח מוגדל, יותר כוח וממשק מולטימדיה חדש. צילום: יונדאי

יונדאי איוניק 5 מתעדכנת החל ב-209,990 שקלים

רוני נאק

יבואנית יונדאי, כלמוביל, החלה לשווק בישראל את איוניק 5 החשמלית אחרי מתיחת פנים הכוללת בטיחות משופרת, טווח נסיעה ארוך יותר וחווית נסיעה עוד יותר נעימה. יונדאי איוניק 5 היא אחד מסיפורי ההצלחה בקבוצת החשמליות בישראל, ממנה עלו על הכביש מעל ל-5,000 יחידות.

יונדאי איוניק 5 מגיעה לישראל אחרי מתיחת פנים, ממשק מולטימדיה חדש, גלגל הגה חדש וגם NVH משופר. צילום: יונדאי

 

בין השיפורים המשמעותיים ביותר אפשר למנות ממשק הפעלה חדש ואינטואיטיבי יותר במערכת המולטימדיה החדשה, סוללה גדולה יותר עם קיבולת של 84 קוט"ש המאפשרת טווח של עד 570 קילומטרים בגרסת "אולטימייט" ומנוע חשמלי חזק יותר ב-12 כ"ס. בנוסף, יונדאי הוסיפה בשלבי היצור גם חיזוקים לשלדה ושינתה את עיצוב תושבות המתלים וההיגוי כדי לקבל חווית נהיגה נעימה יותר. חבילת הבטיחות כוללת עתה 7 כריות אוויר ומגביל מהירות חכם ISLA (כמתחייב בתקן האירופאי החדש) בנוסף למערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית רבות ובהן בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ושמירת נתיב ומערכות נוספות בהתאם לחבילת האבזור.

יונדאי איוניק 5 מגיעה לישראל אחרי מתיחת פנים, ממדי המרכב מעט השתנו בזכות פגושים חדשים שגם משפרים את זרימת האוויר סביב הרכב. צילום: יונדאי

• טופ גיר: החשמלית הספורטיבית הטובה ביותר היא…

בהקשר הזה נספר כי האיוניק 5 המעודכנת משווקת בארבע גרסאות: פרימיום, אולטימייט, לימטד ועלית בטווח מחירים שבין 209,990 לגרסת פרמיום (עם סוללה 63 קוט"ש) ועד 279,990 שקלים לגרסת עלית הבכירה.

להלן ההודעה לעיתונות:

האיוניק 5 החדשה משתדרגת כעת בקיבולת סוללה גדולה יותר, הצומחת מ-72.6 קוט"ש ל-84 קוט"ש החל מרמת גימור Ultimate,  ומגדילה את טווח הנסיעה עד ל- 570 ק"מ. היא תשווק ב – 4 רמות אבזור, Premium, Ultimate, Limited ו- Elite החל ממחיר 209,990 ש"ח.

עיצוב, ממדים וביצועים:

השיפורים החיצוניים כוללים פגושים קדמיים ואחוריים מחודשים המדגישים את תצורת ה- SUV של האיוניק 5. כתוצאה מכך, אורכה של איוניק 5 גדל ב-20 מ"מ ל-4,655 מ"מ בעוד שיתר המידות החיצוניות – רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,605 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ – נותרו ללא שינוי.

הרכב מתהדר כעת בחישוקי סגסוגת אווירודינמיים בעיצוב חדש וספויילר אחורי שהוארך גם הוא ב-50 מ"מ בכדי לשפר ביצועים אלו.

עיצוב הפנים קיבל התייחסות מוקפדת להשגת נוחות שימוש מירבית תוך שמירה על מרחב מחיה נוח ומהגדולים בקטגוריה. לקונסולה המרכזית נוספו כפתורים פיזיים ואינטואיטיביים להפעלת פונקציות בשימוש תכוף, כמו חימום ואוורור המושבים הקדמיים, חימום הגה ופונקציית עזר לחניה. כמו כן, משטח הטעינה האלחוטי (בחלק מהגרסאות) הועבר מהחלק התחתון לחלק העליון, לשיפור נוחות השימוש.

גלגל ההגה עוצב מחדש עם תאורת פיקסלים אינטראקטיבית וסידור מחדש לפקדי בקרות המידע והבידור לשיפור נוחות התפעול.

יונדאי הטמיעה את מערכת המולטימדיה החדשה Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). המערכת מאופיינת בממשק הפעלה חדש ונוח לתפעול אינטואיטיבי ומדויק.

בטוחה יותר:

יונדאי הציגה מספר תכונות בטיחות  ונוחות חדשות לטובת הנהגים בחלק מרמות האבזור. אלה כוללים זיהוי ידיים על גלגל ההגה (Hands-On Detection), סיוע לשמירה על נתיב, סיוע חניה חכמה מרחוק* (Remote Smart Parking Assist 2), וסיוע למניעת התנגשות בחניה קדימה/צד/אחור* (Parking Collision-Avoidance Assist -F/S/R) ברמת אבזור Elite.תכונות חדשניות אלה, המצטרפות לשלל מערכות הבטיחות האקטיביות המתקדמות של האיוניק 5 מספקות מעטפת בטיחותית שלמה ומקיפה במיוחד.

מערך הבולמים באיוניק 5 כויל מחדש והוטמעו תושבות חדשות לחלקי המתלה והבולמים. מערך ההיגוי קיבל גם הוא התייחסות מיוחדת וכתוצאה משיפורים אלה, מתקבלת חווית נהיגה חלקה, נעימה ומדויקת יותר. כמו כן נעשה שימוש נרחב בהדבקה טרום ריתוך ובהטמעת חומרי בידוד ודיפון המאפשרים נסיעה שקטה במיוחד.

מבחינת בטיחות, המרכב, הדלתות הקדמיות והאחוריות וחלקי עמודי B חוזקו כדי לשפר את ההגנה מפני התנגשות צד. הרכב כולל גם שבע כריות אוויר, כולל כרית מרכזית בין הנהג לנוסע, לבטיחות משופרת.

אמצעים נוספים ננקטו כדי לשפר את הבטיחות ונוחות הנסיעה בהשוואה לדגמים קודמים;

מרכב הרכב עבר חיזוק משמעותי תוך שימוש נרחב בפלדה מתקדמת (UHSS) בעלת כושר מתיחה גבוה כך שמתקבל מרכב חזק ובעל קשיחות מבנית גבוהה במיוחד המשפר את היציבות והבטיחות. נקודות החיזוק סביב יחידת ההנעה הוכפלו וניתן דגש מיוחד בנושא בידוד רעשי המנוע ויחידת העברת הכוח.

מכלול סוללות חדש:

לישראל מגיעה האיוניק 5 עם מגוון סוללות ביניהן סוללה בעלת קיבולת גבוהה במיוחד של 84 קילוואט/שעה המאפשרת לה להציע טווח יוצא דופן של 570 ק"מ לפי תקן WLTP המחמיר (ברמת גימור Ultimate).

רמות האבזור Limited ו- Elite מקבלות גם הן סוללה בעלת קיבולת של 84 קילוואט/שעה עם טווח של 530 ק"מ ואילו דגם ה- Premium  מקבל סוללה בעלת קיבולת של 63 קילוואט/שעה וטווח של 440 ק"מ.

יותר כוח:

האיוניק 5 מגיעה בתצורת הנעה המבוססת על מנוע חשמלי אחורי המניע את הגלגלים האחוריים. למנוע הספק של 229 כ"ס שיפור של 12 כ"ס ביחס לדור הקודם (גרסת ה- Premium מגיעה עם 170 כ"ס). מומנט מרבי של  35.7 קג"מ מתקבל באופן מיידי ומאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות (תאוצת גרסת ה-Premium 8.5 שניות) לצד תאוצות ביניים חלקות וחזקות בכל תנאי הדרך.

אבזור

רמת גימור Premium עם טווח נסיעה של 440 ק"מ כוללת: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ' ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT, מצלמה אחורית עם כפתור הפעלה, MODE DRIVE בורר מצבי נהיגה בכביש, קונסולה מרכזית על מסילה עם אפשרות הזזה עד 14 ס"מ, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ', SBW – בורר הילוכים אלטרוני בצד ההגה, מנופי שליטה מגלגל ההגה על רמת אחזור אנרגיה (רגנרציה), קיפול מראות חשמלי, ידיות דלתות שקועות, בלם יד חשמלי + AUTO HOLD, שמשות כהות Privacy Glass, תאורת LED, תאורת LED פנימית, חיישני גשם ותאורה, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, , מושב נהג חשמלי+כרית ניפוח לגב תחתון, מפתח חכם – התנעה וכניסה ללא מפתח, אפשרות כוונון מושב נוסע לגובה וחישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ'.

רמת גימור  Ultimate עם טווח נסיעה של 570 ק"מ מוסיפה: דלת תא מטען חשמלית עם אפשרות לכוונון גובה ומהירות, ופתיחה אוטומטית לידיות הדלתות.

רמת גימור  Limited עם טווח נסיעה של 530 ק"מ מוסיפה טעינה אלחוטית לנייד 15W, ECM – מראה מרכזית מתכהה אוטומטית למניעת סינוור, גלגל הגה עם חימום, ריפודי עור, מושב נוסע עם כיוון חשמלי וכרית ניפוח גב תחתון ואוורור וחימום מושבים קדמיים.

רמת גימור  Eliteעם טווח נסיעה של 530 ק"מ מוסיפה גג שמש פנורמי, תאורת אווירה משתנה, Relaxation Seat – מושבים קדמיים מתכווננים הניתנים להטיה מלאה, זכרונות למושבים קדמיים, מושב אחורי עם אפשרות לכיוון חשמלי, חימום מושבים אחוריים, מערכת שמע מבית BOSE ו- Active Sound Design, מערך מצלמות היקפיות הכולל מערכת להצגת השטח המת בלוח השעונים בעת מעבר נתיב, ומערכת המאפשרת להוציא את הרכב מהחניה מרחוק באמצעות שלט הרכב.

 

בטיחות

מערך הבטיחות באיוניק 5 החדשה כולל:

7 כריות אוויר הכוללות כרית אוויר חדשנית הממוקמת בין מושב הנהג למושב נוסע להגנה במקרה של פגיעה מהצד.

FCA+JT – התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום עם סיוע בחציית צמתים ובעת פניה בצומת המערכת מסוגלת לזהות תנועה המתקרבת באופן מסוכן ולהפעיל את הבלמים בהתאם כדי למנוע התנגשות.

LKA – מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה.

חדש: ISLA – מגביל מהירות חכם כולל זיהוי תמרורי מהירות.

BCA – מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.

RCCA – זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית.

LFA – מערכת אקטיבית לסיוע בשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.

ROA – התרעה על שיכחת ילד/נוסע במושב האחורי.

SCC – בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים.

HBA – מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך בכדי למנוע סנוור.

רמת אבזור Ultimate מוסיפה גם מערכת התרעה במצב של עייפות או הסחת דעת הכוללת זיהוי פנים

רמת אבזור Elite מוסיפה גם PCA– מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה, SVM – מערך 4 מצלמות היקפי, BVM – הצגת צילום חי של "שטח מת" על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב ו- RPSA 2 – מערכת לכניסה ויציאה אוטומטית מחניה באמצעות שלט הרכב.יונדאי מעניקה על הסוללה אחריות מורחבת ומקיפה של 7 שנים או 150 אלף ק"מ (המוקדם מבינהם).

ממדים:

מידות (מ"מ) Premium Ultimate Limited Elite
אורך 4,655 4,655 4,655 4,655
רוחב 1,890 1,890 1,890 1,890
גובה 1605 1605 1605 1605
מרווח סרנים 3,000 3,000 3,000 3,000
מרווח מהקרקע מינימאלי 160 160 160 160
מרווח רגלים מושב קדמי 1,060 1,060 1,060 1,060
מרווח רגלים מושב אחורי  1,002 1,002 1,002 1,002
מרווח ראש מושב קדמי 1010 1010 1010 993
מרווח ראש מושב אחורי 982 982 982 953
מרווח כתפיים מושב קדמי 1,465 1,465 1,465 1,465
מרווח כתפיים מושב אחורי 1,465 1,465 1,465 1,465
מרווח מותניים מושבים קדמיים 1,368 1,368 1,368 1,368
מרווח מותניים מושבים אחוריים 1,362 1,362 1,362 1,362
נפח תא מטען  אחורי (ליטרים) 520 520 520 520
נפח תא מטען  קדמי (ליטרים) 57 57 57 57
נפח תא מטען בקיפול מושבים (ליטרים) 1580 1580 1580 1580
משקל כללי מורשה (ק"ג) 2,470 2,590 2,590 2,590

 

מחירים:

גרסה טווח WLTP מחיר בש"ח
Premium 440 209,990 ש"ח
Ultimate 570 229,990 ש"ח
Limited 530 248,990 ש"ח
Elite 530 279,990 ש"ח

 

 

Check Also

סובארו אאוטבק מתחדש

דור כל-חדש של סובארו אאוטבק נראה באופק - עם עיצוב חדש הדומה לזה של פורסטר ויחידות הנעה היברידיות חדשות שלהוטות להכנס בין הכנפיים של ה-SUV ההיברידי הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *