גם אם היא נראית כמו רכב תצוגה, כזה שמעולם לא יראה כביש אמיתי מעבר לביתן בתערוכת רכב, יונדאי איוניק 5 היא המבשרת של הדור הבא של המכוניות החשמליות שאנו צפויים לקבל מענקית הרכב הקוריאנית. האיוניק 5 כפי שאתם רואים בצילומים האלה היא גרסת היצור הסופית והיא מרשימה ביותר.
מרשימה ביותר לא רק בזכות העיצוב העתידני של המרכב ושל תא הנוסעים וסביבת הנהג, אלא בזכות הבחירה של יונדאי להציג כדגם ראשון קרוסאובר (מכונה CUV) בזכות הראיה הפרגמאטית שרוב הלקוחות הפרטיים היום מעדיפים לרכוש רכבי פנאי וקרוסאוברים ולא סדאנים (4 דלתות ותא מטען משעממים).
זה הדגם הראשון של הקבוצה על בסיס הפלטפורמה החשמלית החדשה E-GMP. בסיס טכנולוגי גמיש שיהיה משותף לדגמים עתידיים נוספים ובעל תכונות ייחודיות שמקפיץ את יונדאי לראש הפירמידה של יצרניות הרכב המביאות לשווקים מכוניות חשמליות.
הנה 5 עובדות על יונדאי איוניק 5
- למערכת ההנעה החשמלית לא רק יכולת טעינה סופר-מהירה אלא גם יכולת ייחודית להזין צרכני חשמלי חיצוניים. כמו למשל מכונית חשמלית שנתקעה בלי טעינה או מכונת אספרסו.
- העיצוב הקלאסי (מחווה ליונדאי פוני – המכונית הראשונה של יונדאי) מסתיר היטב בסיס גלגלים של 300 ס"מ. הרבה יותר ארוך מהמקובל בקבוצת הרכב הזו ומתורגם לחלל פנים מרווח מאד.
- חומרים רבים בתא הנוסעים עשויים ממקורות סביבתיים או מתחדשים כמו סיבי בד צמחיים, סיבים סינטטיים ממחזור בקבוקי פלסטיק, צבעים טבעיים ואפילו צמר טבעי. לקוחות יוכלו לבחור בין שלושה שילובי צבע בתא הנוסעים
- הנעה כפולה או אחורית. שני מנועים להנעה כפולה עם תפוקה של 300 כ"ס ו-61 קג"מ. 160 כ"ס ו-36 קג"מ לגרסת הנעה אחורית. 5.2 שניות ל-100 קמ"ש בגרסה החזקה ביותר.
- שתי סוללות: 72.6 קוט"ש ו-58 קוט"ש. טווח מירבי (WLTP) עד 480 ק"מ בגרסת הנעה אחורית עם סוללה 72.6 קוט"ש. טעינה מהירה של 18 דקות מ-10 עד 80% מעמדת טעינה של עד 800V.
בשלב הזה אנו עוד לא יודעים מתי בדיוק IONIQ, יגיע אלינו או מה עשוי להיות מחירו הסופי כאן בישראל. בכל מקרה מדובר בשחקן חזק מאד שמוצריו האחרים זוכים להכרה ברחבי העולם.
תוכן מקודם