רוני נאק
אחרי המכירה המוקדמת מתחיל השיווק "על מלא" של איוניק 5N הקיצונית שבהיצע החשמליות לבית יונדאי. דגם שבינינו צריך לכלול ברשימת האבזור שלו גם תחתונים להחלפה או לפחות חיתולים ממותגים בהתאם. וכי למה?
כי לאיוניק 5N יש 650 כ"ס (כן כן לעשר שניות..שאר הזמן תספק ב-609 כ"ס פינוקי) ולא פחות מ-78 קג"מ. השמחה הזו מגיעה ממנועים חשמליים שונים בתכלית מאלו שבאיוניק 5 ה"אזרחית" המסוגלים להגיע ל-21 אלף סל"ד ולהביא את הלבנה החשמלית הזו למהירות סופית של 260 קמ"ש – שזה מהר יותר מהמהירות שאליה מגיע צנחן בצניחה חופשית מעל חוף הבונים (בדקו בגוגל terminal velocity).
• מה טופ גיר חושבים על יונדאי איוניק 5N?
ל-100 קמ"ש היא תגיע ב-3.4 שניות אבל זה נתון זניח ביחס לאופן שבו היא יודעת לקחת פניות, לתת לנהג כוחות G מענגים עם סאונד רוטט – שם למטה – ולעשות את כל זה עם חבילת האבזור הבאה:
N e-Shift
הדמיית החלפת הילוכים על ידי שליטה במומנט המנועים וחלוקת מקטעי סל"ד המאפשרת חוויית נהיגה מדויקת ואינטראקטיבית.
N Grin Boost
תגבור ההספק מ 609 כ“ס ל- 650 כ“ס למשך 10 שניות.
N Drift Optimiser
תצא נהג גיבור עם שמירת זווית ההחלקה (“דריפט”) על ידי יצירת איזון בין המערכות השונות (בקרת יציבות ואחיזה) תוך כדי מתן מענה לפעולות הנהג בזמן אמת. כלומר תתקן את הפאדיחות שלך שהחבר'ה לא יקלטו שהאוטו נוהג טוב יותר ממך.
N Launch Control
מאפשר זינוק והאצה בעוצמה 0-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות בתנאי אחיזה שונים (אחיזה נמוכה, בינונית וגבוהה). הפעם ההיא שה-N מהירה יותר מ-M.
N Torque Distribution
ניתן לכוונן את חלוקת המומנט בין הסרן הקדמי והאחורי ולבחור באחת מתוך 11 אפשרויות. במיוחד לאלו שאוהבים להרגיש את הכוח שם מאחור.
N Battery Preconditioning
פעולה זו מאפשרת להפיק מקסימום ביצועים על ידי הגדרת יעד הטמפרטורה של הסוללה. קיימים שני מצבים לבחירה:
מצב Drag למקסימום כוח והאצה ומצב Track לשמירה על טמפרטורה קבועה.
N Race
מצב זה מאפשר למערכת לנהל את הספק המנוע וטמפרטורת הסוללה בהתאם לסגנון הנהיגה שנבחר. מצב Sprint מאפשר שימוש בהספק המקסימלי בעוד שמצב Endurance מאפשר לנהל את האנרגיה לשימוש ממושך במסלול. ברור שנפעיל את המצב הזה רק על מסלול המירוצים.
סביבת הנהג המעוצבת והספורטיבית עברה גם היא את העדכון הנדרש בכדי לתמוך ברמת הביצועים הגבוהה זו כוללת את מושבי N Bucket Seats אשר יחד עם אזורי יציבות ורפידות ייעודיות לברכי הנהג, תמיכה לשוקיים, ומשענת יד אשר תומכים בחוזקה בפלג הגוף העליון והתחתון במהלך האצה ופניות חדות הנהג תמיד נשאר יציב ובשליטה.
במרכז לוח המחוונים נמצא צג רחב המשלב בין מסך מגע 12.3 אינץ’ ובין לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ’ המעניקים לנהג את כל האינפורמציה והקישוריות שהוא צריך בצורה נוחה נגישה ויוקרתית. על המסכים ניתן להציג מגוון רחב של נתונים ולבחור את אופי הנהיגה הספורטיבית בהתאמה אישית.
חישוקי סגסוגת 21 אינץ/ מפנים מקום לצלחות בלימה עצומות בקוטר 400 מ"מ בחזית וגם נעולים בצמיגי פירלי P-Zero המותאמים לעוצמה ולמשקל (2.23 טון) של הרכב המרשים הזה.
ישנה כמובן גם חבילת סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית. בורר מצבי נהיגה גם לבקרים הפלגמטיים בפקקים, חמש דלתות עם מושב אחורי פונקציונאלי ותא מטען שימושי בנפח 480ל'.
עוד בצד השימושי נציין את הסוללה (800 וולט כמובן) שלה יש קיבולת של 84 קוט"ש לטווח נסיעה של עד 448 ק"מ (WLTP נתוני היבואנית) וטעינה מהירה של עד 240 קו"ט.
היבואנית, כלמוביל, מספרת לנו שבפרק ההזמנה המוקדמת כבר נרכשו 30 יח' ועתה, עם תחילת השיווק הסדיר המחיר המעודכן הוא 440 אלפי שקלים.