שבת , 20 אפריל 2024
הכירו את יונדאי איוניק 6. הצצה לרכב החשמלי המסקרן ביותר שיגיע אלינו בתחילת השנה הבאה. צילום: יונדאי

יונדאי IONIQ 6 נחשפת


שטח

חברת יונדאי מוטור חשפה את עיצוב המרכב ותא הנוסעים של ה-IONIQ 6 ממנה קיבלנו לא מעט קדימונים ורמיזות. זהו הדגם השני במותג כלי הרכב הכל-חשמליים הייעודיים שלה IONIQ. הדגם החדש הוא IONIQ 6 אותו יונדאי מתארת ​​כ-Electrified Streamliner עם שפת עיצוב הנוגעת בשנים הרומנטיות של תחילת עידן התעופה. הרכב החשמלי מפוסל אווירודינמית ומשלב שימוש חדשני בחומרים בני קיימא כדי לשקף את הערכים הסביבתיים של לקוחות רכב חשמלי.

הכירו את יונדאי איוניק 6. "סטרים ליינר" היה כינוי למטוסי הנוסעים בעידן שבו טיסות היו רומנטיות והשפיעו על עיצוב המכוניות. יונדאי חוזרת לשם עם פירוש מודרני ועדכני ולא מעט LED פרמטריים ומראות צד אלקטרוניות. צילום: יונדאי

• חדשני? קנו NFT של יונדאי!

הרכב החשמלי שמעוצב בהשראת קונספט Prophecy EV של יונדאי, IONIQ 6 מאופיין בקווים נקיים ופשוטים ובצורה אווירודינמית טהורה. צורה שמעצבי יונדאי מגדירים כ"יעילות רגשית". עיצוב המרכב המרשים של IONIQ 6 מקבל חיזוק על ידי סביבת נהג, אינטימית ועוטפת, עם חבילה ייחודית של תאורת אווירה ופתרונות טכנולוגיים חדשים. זהו שלב מתקדם נוסף לקראת עידן חדש של ניידות חשמלית. לדידה של יונדאי, עיצוב המרכב וסביבת הנוסעים משקף את המיקוד בלקוח שהוא אחד מעמודי התווך ביעד של יעילות אנרגטית ואחריות סביבתית.

הכירו את יונדאי איוניק 6. צמד מסכים דיגיטליים – כל אחד מאלו במידה 12 אינץ'. תאורת אווירה עם 64 גוונים. שילוב של חומרי גלם ממוחזרים בקבינה.  צילום: יונדאי

"IONIQ 6 מחבר התכנסות רגשית של פונקציונליות עם אסתטיקה", אמר SangYup Lee, סגן נשיא בכיר וראש מרכז העיצוב של יונדאי. "העיצוב היעיל וייחודי הוא תוצאה של שיתוף פעולה הדוק בין מהנדסים ומעצבים, עם תשומת לב אובססיבית לפרטים וערכים ממוקדי לקוח בליבה. יצרנו את ה-IONIQ 6 כמעטפת קשובה לנהג שמציעה מקום מותאם אישית לכל אחד".

הכירו את יונדאי איוניק 6. פלטפורמת EGMP בהופעה נוספת. יהיה מסקרן לראות את המפרט הסופי. צילום: יונדאי

• מה זה e-GMP?

יונדאי לא שחררה פרטים טכניים כלל אבל יהיה זה יותר מבטוח לשער כי מדובר בוואריאציה נוספת של פלטפורמת EGMP המצוינת של היצרן. זה אותו בסיס טכנולוגי שעליו נשענת יונדאי IONIQ 5 וגם ג'נסיס GV60. היא מציעה הנעה אחורית חד-מנועית או כפולת הנעה עם שני מנועים. טווח התפוקה נע בין 217 כ"ס לגרסת הבסיס של איוניק 5 ועד 489 כ"ס בגרסה החזקה ביותר של GV60. מערכת החשמל עובדת בתחומי ה-800 וולט (בניגוד ל-400 וולט בטסלה ואחרים) וזה מאפשר טעינה אולטרה מהירה לכשיהיו עמדות כאלה בעתיד בישראל. בנוסף, המערכת החשמלית היא דו-כיוונית ומסוגלת להזין מתח החוצה כדי לטעון רכב חשמלי כושל או להפעיל מכשירי חשמל שונים. פיצ'רים נוספים כמו מערכת מתלים ייחודית והנעה אחורית מספקים גם חווית נהיגה, נוחות והתנהגות כביש עדיפות על פני המתחרים האחרים שכרגע בשוק או באופק הקרוב. יונדאי IONIQ 6 עתידה להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2023. מפרט סופי ומחירים נפרסם ברגע שיהיו זמינים.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 3 =