רוני נאק
כלמוביל יבואנית יונדאי הודיעה על תחילת השיווק של יונדאי איוניק החשמלית – אחרי שזו עברה עדכון עמוק למדי. לצד מתיחת פנים קוסמטית למרכב ולתא הנוסעים תמצאו ביונדאי איוניק החשמלית סוללת ליתיום עם קיבולת של 38.3 קו"ט אשר צמודה לרצפת הרכב. הסוללה מזינה מנוע חשמלי עם תפוקה של 136 כ"ס ו-30.1 קג"מ.
נתוני הטווח הרשמיים של יונדאי מלמדים על טווחים של 412 קילומטרים בנהיגה עירונית ועד 311 קילומטרים בנהיגה משולבת (לפי תקן WLTP). בנוסף מערכת ההנעה החשמלית מסוגלת לקבל טעינה מהירה של עד 100 קו"ט בזרם ישר (DC) בחיבור כזה הטעינה תארך פחות משעה. עמדות טעינה לרכב חשמלי ביתיות יטענו את הסוללה הגדולה ב-5.5 שעות לעמדה של 32 אמפר או 10.5שעות משקע כוח רגיל של 16 אמפר.
כמו בדגמי האיוניק ההיברידיים גם גרסת EV מכילה מערך בטיחות אקטיבי הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור עייפות נהג ועוד. זאת לצד 7 כריות אוויר ומערכות בקרת המשיכה והיציבות הרגילות.
האיוניק החשמלית מקבלת גם חלקי מרכב מאלומיניום כדי להפחית ממשקל הרכב וכן נעשה שימוש בטכניקות יצור חדשניות כדי לשפר את הקשיחות המבנית ולהפחית עוד יותר מהמשקל.
חבילת אבזור הנוחות מכילה מולטימדיה מקורית עם ממשק לקארפליי ואנדרואיד אוטו, תאורת LED מלאה לפנים ומאחור, מושב נהג חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם ושמשות כהות, לוח מחוונים ווירטואלי וגג שמש נפתח, חישוקי סגסוגת 16 אינץ' וגם כניסה והתנעה ללא מפתח. ו…עוד.
יונדאי איוניק החשמלית משווקת ברמת אבזור אחת ומחיר של 159,900 שקלים.