רוני נאק
הבוקר יונדאי קבעה ציון דרך בשוק הרכב הישראלי כשהחלה לשווק את הרכב החשמלי העממי הראשון בישראל – יונדאי איוניק EV. עוד לפני כן נציין כי יונדאי איוניק ההיברידית – אשר משווקת כבר אצלנו – היא אחת ההצלחות החריגות בעולם ומכרה מעל ל-17.5 אלף יחידות תוך שהיא הופכת לרכב הנמכר בישראל ומקפיצה את אחוז ההיברידיות בשוק הישראלי למעל 14% מהשוק.
יונדאי איוניק החשמלית אינה שונה וויזואלית מאחותה ההיברידית. אלא שבמקום יחידת הנעה משולבת בנזין וחשמל, ישנו רק מנוע חשמלי המספק 120 כ"ס ו-30 קג"מ. המנוע ניזון ממצבר ליתיום עם קיבולת של 28kW? הטווח על פי יונדאי עומד על 280 קילומטרים.
לגבי הטעינה אפשר לטעון משקע ביתי 16A במשך 8 שעות, 4.5 שעות משקע 32 אמפר או 23 עד 30 דקות (ל-80%) מעמדת טעינה DC מהירה של 50 או 100 קילוואט. בנוסף יש ליונדאי איוניק החשמלית יכולת ליצור חשמל בעצמה על ידי בלימה רגנרטיבית. בהעדר תיבת הילוכים – כי לא צריך – יש במקום ידית כפתורים המסומנים D R N P – נשאיר לכם לנחש מה כל אחד מהם עושה.
• עוד לא מוכנים לחשמל? תהנו מיונדאי KONA
מערך הבטיחות האקטיבית הנרחב של יונדאי איוניק ההיברידית ממשיך גם בגרסה החשמלית: יש בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית וגם מערכות פאסיביות כמו 7 כריות אוויר ובקרת משיכה ויציבות. את המפרט המלא – אתם מכירים כבר את הנוהל – אפשר להוריד מכאן