יום שישי , 19 אפריל 2024
יונדאי היברידית
יונדאי KONA הייבריד - שילוב מנצח של SUV, הנעה היברידית ומותג שהעם אוהב. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי קונה היברידית

רוני נאק

יונדאי קונה הביאה לקבוצת הג'יפונים הקטנים דבר ייחודי. שמחת חיים ודינמיות שאין לאף אחת אחרת בסגמנט הזה – עם מנוע טורבו 1.6ל' המפיק 177 כ"ס זו ללא ספק עדיין המציאה הפרועה של הסגמנט – כזו ששמה את יונדאי קונה במשבצת ה"GTi" הביצועיסטית בין מתחרות שמרביתן רק נראות כמו אבל בפועל בעלות ביצועים פושרים. כמו שחוקי ניוטון מלמדים שלכל פעולה יש תגובה שווה והפוכה – כדי לקבל כזו תפוקה וביצועים צריך לשרוף דלק – וצריכת דלק גבוהה עשויה להרתיע רבים מלבחור בגרסת הטורבו של קונה.

הנעה היברידית מנוע
מערכת הנעה היברידית בדיוק כמו של יונדאי איוניק: 141 כ"ס ו-27 קג"מ. צפו ל-20 קמ"ל. צילום: רוני נאק

ועכשיו הייבריד

אתם בטח מכירים את יונדאי איוניק. מי שהייתה המכונית הנמכרת בישראל בשנת 2018, מובילה בינתיים את מכירות 2020 בצל הקורונה ועדיין מלכת ציי הרכב. אחת החוזקות של יונדאי איוניק היא מערכת ההנעה ההיברידית שלה. מערכת הנעה המשלבת תפוקה טובה של 141 כ"ס ו-27 קג"מ יחד עם צריכת דלק ב"עולם האמיתי" של כ-20 קילומטרים לליטר. ובכן את מערכת ההנעה הזו שתלה יונדאי בקונה היברידית. אותה יחידת הנעה בדיוק – עם אותם הנתונים – ועם תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 6 יחסי העברה.

תה נהג יונדאי
תא הנהג של יונדאי קונה היברידית עדיין כהה ולא משקף את האופי של הרכב השמח הזה. צילום: רוני נאק

שינויים נוספים בקונה הם מינוריים למדי: בלם חניה חשמלי, כיתובים שונים על הזנב ובצדדים ואולי חשוב יותר חישוקי 16 אינץ' ועליהם צמיגים עם עובי דופן גבוה יותר וסוליה צרה יותר לשיפור הגלגול והנוחות. מערכת ההנעה ההיברידית מוסיפה למשקל העצמי של קונה כ-40 ק"ג (תלוי בגרסה).

 

נהיגה

יונדאי קונה טורבו חדה וששה לגז – עם קבינה תכליתית שהיא כינור שני לאופן שבו היא זזה. לעומתה קונה היברידית מוותרת מעט על ביצועים לטובת נוחות נסיעה משופרת ובעיקר חסכון הרבה יותר גדול בצריכת הדלק. נתוני היצרן מלמדים על 11.2 שניות ל-100 קמ"ש – אבל לא משקפים תאוצות ביניים טובות מאד וזמינות כוח טובה של יחידת ההנעה ההיברידית. בכבישים מפותלים עוד נשארה החדות של קונה טורבו – אבל היא יותר מעודנת ופחות תזזיתית ומעייפת לנהיגה.

יער להב
יונדאי קונה היברידית עדיים מהנה לנהיגה – פחות מחודדת מגרסת הטורבו. צילום: רוני נאק

השיפור בנוחות מורגש לא פחות מהשיפור בצריכת הדלק. בעיר, על חיבורי אספלט, מעבר על פסי האטה או סתם שיבושים – הספיגה הרבה יותר טובה וגם בידוד הנוסעים ממרבית השיבושים.

יש מערכת בטיחות אקטיבית עם תיקון סטיה מנתיב, המתריע וגם מתערב באופן די חד כדי להחזיר למרכז המסלול. עוד תמצאו בלימת חירום אוטונומית, ניטור עייפות נהג, החלפת אורות אוטומטית. בולטת בחסרונה בקרת שיוט אדפטיבית – דבר שיש היום אפילו לסוזוקי קרוסאובר. בתחום האבזור תמצאו מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ' וממשק מהיר לאנדרואיד/קארפליי. ברוח העידן החשמלי מצוידת קונה ההיברידית במערכת VESS – אשר יוצרת צליל מנוע ווירטואלי מחוץ לרכב לתשומת לב הולכי הרגל.

יונדאי לבנה עומדת
המראה זהה למעט חישוקים בקוטר מופחת וכיתוב HYBRID צנוע על הישבן. צילום: רוני נאק

פחות

הקבינה ותא הנוסעים עשויים טוב אבל מאד אפרוריים. למרות נגיעות של שחור-פיאנו מבריק סביב פתחי המיזוג ובקרת האקלים. רחשי כביש נשמעים מאחור כשנוסעים על אספלט לא מושלם וגם מצב ECO – מנומנם למדי ונדרשת הסטת ידית ההילוכים שמאלה ל-SPORT כדי שהעסק יזוז מהר.

יונדאי עומדת חזית
יונדאי קונה היברידית החל ב-139,900 שקלים. צילום: רוני נאק

סיכום

קונה היברידית מציעה שילוב מוחץ של SUV קטן ממותג נחשב ועם הנעה היברידית וחסכונית – אשר במבחן הציבה נתון אמת של כ-20 קילומטרים לליטר. הנרתעים יכולים להירגע עם 7 שנות אחריות למערכת ההיברידית וניסיון שירותי של עשרות אלפי יונדאי איוניק בעלות אותה מערכת. היא יקרה יותר מהטורבו הבסיסית ומתחילה ב-139,900 שקלים – אבל זה עדיין זול יותר מטויוטה C-HR וגם מקיה נירו הדודנית המשתמשת גם היא באותה מערכת הנעה.

תמונה טובה מאחור
יונדאי קונה היברידית החל ב-139,900 שקלים. צילום: רוני נאק

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − fourteen =