שטח
יונדאי חשפה את הדור הבא של מערכות ההנעה ההיברידיות המתקדמות בסוף אפריל 25, במסגרת "Next-Gen Hybrid System Tech Day", תוך הדגשת השיפור המשמעותי בטכנולוגיה ההיברידית. שיפור שישפיע ישירות על חוויית הנהיגה והבעלות של כל מוצרי הקבוצה העתידיים, ותספק יתרונות ממוקדי לקוח – להנאתכם.
המערכת ההיברידית מהדור הבא כוללת העברת כוח בה יש שני מנועים חשמליים משולבים שניתן לשדך עם מגוון מנועי בעירה פנימית. תצורה מודולרית שתאפשר ביצועים וצריכת דלק אופטימליים במגוון קטגוריות רכב. קטנים כגדולים. בנוסף, טכנולוגיות שונות המתמקדות בחשמול שולבו במערכת ההיברידית מהדור הבא כדי לשפר את ביצועי הרכב, העידון לנוסעים ונוחות נסיעה ברמה טובה עוד יותר.

• מבחן דרכים יונדאי קונה הייבריד
העברת הכוח החדשה כוללת מנוע P1 חדש המטפל בהתנעת מנוע הבעירה הפנימית, בייצור אנרגיה לטעינה בסוללה והשתתפות בהנעה כשיש דרישת כוח. מנוע ההנעה השני, P2, אחראי על הנעת הרכב והבלימה הרגנרטיבית. מערך מנועים כפול ומשולב, משפר את תפוקת הכוח של המערכת, את הביצועים ואת צריכת הדלק. כל זאת יחד עם העברת הילוכים חלקה והפחתת רעש ורעידות לחוויית נהיגה מעודנת יותר.
יונדאי תכננה את המערכת כך שניתן לשלבה באופן גמיש עם מנועי בעירה פנימית בכל קו המוצרים של הקבוצה, ועם מנעד תפוקה שבין 100 כ"ס עד לטווח של מעל ל-300 כ"ס. זה יאפשר לענקית הרכב הקוריאנית יישום נרחב ביותר מהדגמים הקטנים והעממיים ועד לכלי רכב גדולים ולמותג היוקרה של הקבוצה.

בתכנון המערכת, קבוצת יונדאי ניצלה את ניסיונה הרב ביצור מערכות הנעה היברידיות – וטכנולוגיית בקרת מנוע וסוללה שנצברה בעת פיתוח פלטפורמת הרכב החשמלי הייעודית ועטורת הפרסים E-GMP – ידע שיישום היטב כדי לשפר את ביצועי הנהיגה והנוחות. המערכת ההיברידית החדשה, מהדור הבא, משלבת גם תכונות נוחות הנפוצות ברכבים החשמליים של הקבוצה, כגון מצב חניה, פונקצייה הזנת אנרגיה החוצה V2L (Vehicle-to-Load) ובלימה רגנרטיבית חכמה.
מערכת ההינע הסדרתית הראשונה שעתידה ליישם את המערכת ההיברידית מהדור הבא, תשודך עם טורבו-בנזין בנפח 2.5 ל' שפותחה לאחרונה. המערכת החדשה משפרת את מנוע הטורבו 2.5 ל' הקיים, כדי למקסם את היעילות, לצמצם צריכת דלק ולספק יותר כוח. מערכת הנעה היברידית טורבו חדשה בנפח 1.6 ליטר בנזין מהדור הבא תהיה זמינה בהמשך, גם כן.

המערכת ההיברידית החדשה תשולב תחילה בדור החדש של רכב הפנאי הגדול PALISADE. נתוני המערכת הרשמיים מרשימים מאד עם צריכת דלק של 14.1 ק"מ לליטר, תפוקה מרבית של 334 כ"ס ומומנט מרבי של 47 קג"מ. נתונים חדשים אלה מציגים שיפור של כ-45 אחוזים בצריכת הדלק, הספק מרבי גבוה יותר ב-19 אחוזים ושיפור של תשעה אחוזים במומנט המרבי בהשוואה לדגם 2.5ל' טורבו-בנזין היוצא.
הדור הבא של מנוע הטורבו ההיברידי 1.6 בנזין צפוי לשפר את צריכת הדלק הטובה ממילא ביותר מארבעה אחוזים כשהוא יהיה מתחת למכסה המנוע של ברכב שטח בגודל בינוני (למשל יונדאי טוסון) בהשוואה לדגמים קודמים, ומגדילה את תפוקת המומנט המרבית המדורגת של המערכת לכ-39 קג"מ ומשפרת בכך את תגובת התאוצה בכל טווחי המהירות.
מערכות היברידיות אלה יתחילו להיות משולבות בדגמי יונדאי החל משנת 2026.
יונדאי מיובא לישראל על ידי כלמוביל.