יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. החל ב-3,990 שקלים בחודש. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד

רוני נאק

לרוב אני לא נלהב מענקי קבוצת ה-SUV. אלה הם לרוב בריות מגושמות וגמלוניות שכל תכליתן היא להביא כמה שיותר אנשים מ-א' ל-ב'. מסורתית אלו היו כלים מבוססי טנדרים שהגיעו מארה"ב וחוץ ממזגן מקפיא ו-V8 עצל לא היה שם הרבה. אבל עכשיו יש יונדאי פאליסייד שאחרי סופ"ש ארוך וכמעט 1,000 קילומטרים איתו הרכב הזה הרשים אותי הרבה יותר משהרשים באולם התצוגה.

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. בחירה נהדרת למשפחת עתירות ילודה. צילום: רוני נאק

תיאור קצר לרכב ארוך

לא מאד ארוך, כי יונדאי בכל זאת הצליחה לשמור עליו שלא יחצה את קו ה-5.0 מטרים. כנהוג בתעשיית הרכב המודרנית, ה-SUV הגדול הזה מתבסס על פלטפורמה אחודה של יונדאי. וואריאציה של שלדת יונדאי סנטה-פה החדשה עם בסיס גלגלים של 290 ס"מ. הרוחב הוא כ-2.0 מטרים ואת האורך אתם כבר מכירים. שימוש בשלדה אחודה מאפשר ליצור מבנה מוצק יותר ולהוריד את מרכז הכובד קרוב יותר לכביש (כי אין מרכב על שלדה). יש לזה השפעה מיידית וחיובי על התנהגות הכביש, על הבטיחות ועל האפשרות ליצור ספייס נעים ומרווח יותר לנוסעים.

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. מושבי קפטן מחוממים עם קיפול חשמלי. ניצול חלל מצויין של מתכנני הפאליסייד. צילום: רוני נאק

והספייס הזה מאפשר ליונדאי להכניס סידור של 7 או 8 מושבים מרווחים לתוכו. רכב המבחן, שהיה ברמת אבזור לימיטד (הבכירה), צויד ב-7 מושבים כאשר השורה האמצעית היא שני מושבי קפטן עם חימום וגם קיפול חשמלי. גם השורה השלישית מתקפלת חשמלית וגם חוזרת למקומה בלחיצת כפתור. בקרת אקלים רב-איזורית דואגת שיהיה לך נעים לא משנה באיזה קידומת של הרכב אתה יושב.

 

מנוע והנעה

את הכוח מספק מנוע V6 בנזין בנפח 3.8ל'. המנוע נפיק 291 כ"ס ו-36.2 קג"מ. ההנעה כפולה קבועה (ראו כתבה נפרדת על HTRAC בעניין הזה), והכוח יורד דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים ופיקוד על-חוט בעזרת פקדים המחליפים את מנוף ההילוכים. הרבה כוח והילוכים משמעותם ביצועים טובים מאד ביחס למסה של כמעט 2.0 טונות: 7.8 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק במהלך המבחן נעה בין 6.5 קילומטרים לליטר בתנועה עירונית צפופה ל-11.0 קילומטרים לליטר בשיוט נינוח בכביש פתוח. 100 קמ"ש על השעון יציבו כ-1500 סל"ד עצלים במד סיבובי המנוע.

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. המנוע חזק עם 291 כ"ס אבל יותר משהוא חזק הוא חלק מאד ולינארי. צריכת דלק ממוצעת במבחן עמדה על כ-7.5 קילומטרים לליטר. צילום: רוני נאק

מראה ואבזור

יונדאי פאליסייד הוא רכב עם נוכחות אדירה. בטח בגוון הלבן הבוהק של רכב ההדגמה ועוד יותר רציני בצבע שחור המתמזג עם החלונות הכהים ממילא. למעט החזית מפוצלת הפנסים ושכבת החזית העצומה, שהיא מאד "יונדאי", קל מאד לטעות ולחשוב שמדובר ב-SUV אמריקאי גדול. זה לא מפתיע שכן הפאליסייד מגיע מקולקציית הדגמים של יונדאי ארה"ב (אנחנו מקבלים את המכוניות מהמפעל בקוריאה – וזה נהדר). אולי זו קורת D המושחרת, הספויילר הקטן המושך את קו הגג או קורה C העבה הנוטה לפנים ויוצרת אפקט דינאמי. חישוקי גלגלים עצומים בקוטר 20 אינץ' – סוגרים מראה נאה ומרשים מאד.

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. סביבת נוסעים ונהג נעימה ומרווחת ביותר. מקום טוב לנסוע בו מרחקים ארוכים. צילום: רוני נאק

פאליסייד הוא המקרה שבו התוכן עולה על הקנקן. תא הנהג וסביבת הנוסעים הם ברמה הגבוהה ביותר שפגשתי ביונדאי מעולם. בהחלט ברמה ראויה להיות חלק מקבוצת דגמי ה"פרמיום" של היצרנית. ריפודי עור מאווררים על המושבים, ביצוע מהודק של הדיפונים והמשטחים השונים, חיבור מוקפד במפגשים השונים בין פאנלים וחומרים שונים בדשבורד – יוצרים אווירת הייטק אלגנטית ויוקרתית. בחירה בצבעים בהירים, יחד עם שטח שמשות גדול וסילוק ידית ההילוכים יוצרים תחושת מרחב כיפית ונעימה בכל נהיגה.

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. תא נהג טכנולוגיה ומצויד. ללא לוח מחוונים ווירטואלי. צילום: רוני נאק

תא נהג

לוח המחוונים משלב מחשב דרך צבעוני עם מסך 7 אינץ'. לצידו יש מסך מולטימדיה מקורי 8 אינץ' המשולב במשטח אחיד  בשחור פיאנו מבריק. הייתי רוצה לקבל כאן את הלוח הווירטואלי המעולה שיש בסנטה פה. על הקונסולה המרכזית הרחבה, לצד מיתוג תיבת ההילוכים, תגלו בורר מצבי נהיגה לכביש וגם לשטח. פיצ'ר חדש המאפשר לשנות את הטמפרמנט של העברת הכוח לתנאי הכביש השונים או להתאים את הנ"ל פלוס מערך בקרת המשיכה והיציבות כדי להתמודד עם סוגי שטח שונים. חול, בוץ וכמובן שלג.

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. כיול מתלים מאוזן ונכון. נוח בעיר מרוסן בכביש הפתוח. צילום: יונדאי

נהיגה בפאליסייד

ציפית לפגוש כלי גדול וגמלוני. אבל מהר מאד פאליסייד הראה לי שהוא רחוק מלהיות כזה. זה מתחיל מהמתלים (מקפרסון בחזית ורב-חיבורי מאחור) המכויילים נהדר ומספקים בידוד ונוחות לצד תמיכה וריסון של הרכב. זה מונע מהיונדאי הגדול להתנודד או להתרסק על מתליו. וזה מונע ממני להרגש חוסר בטחון כשהכביש משובש או מפותל.

אישית היה לי קל להתרגש לממדים של הכלי. ודי מהר חשתי בנוח לעבור בו ברחובות העיר הצרים. ברחוב שלי, עתיר פרוייטים של תמ"א ועם תנועת משאיות ערה, נאלצתי לחנות עם שני גלגלים על המדרכה. כמנהג שכנים רבים בעלי כלי רכב רחבים שלא רוצים להיפגע. על החניה שלי מתחת לבניין וויתרתי – פאליסייד לא נכנס לשם. החיים בעיר מכתיבים גם הסעות ילדים לחוגים ולחברים. כאן שמחתי לקבל תזכורות לבדוק את המושב האחורי (ההוא הרחוק באיזור חיוג 04) והידיעה שיש מערכת שתמנע פתיחת דלת אחורית אם מזוהה תנועה שמגיעה בכביש.

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. חבילת בטיחות וסיוע אקטיבית. כלי אורבני מהודר. צילום: רוני נאק

פאליסייד נולד כדי לגמוא קילומטרים ארוכים. בזה הוא הכי טוב. והיום האחרון של המבחן הוציא אותנו ללופ ארוך מאד של כמעט 700 קילומטרים. קצת אחרי הזריחה וערפל כבד יורד על הנגב הצפוני. מקצת לפני באר שבע עד בואכה שדה בוקר – העיניים שלי היה המכ"מ של בקרת השיוט האדפטיבית שראה רחוק יותר ופילח את הערפל. נוחות הנסיעה מצויינת וכבחוץ 4 מעלות צוננות ביותר, חימום ההגה והמושב מוסיפים לאווירה החמימה שמגיעה מהפלייליסט הקולומביאני שלי בספוטיפיי.

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. 704 ליטרים של תא מטען אחרי קיפול חשמלי של שורת מושבים שלישית. צילום: רוני נאק

הקפה של הבוקר כבר היה בתוך ערוץ נחל יפיפה. נכנסו אליו בזהירות שלא לקרוע צמיג כביש רחב עם חתך 50 או לפצוע את החישוקים הנאים. מרווח גחון של 203 מ"מ הוא בסדר, אבל זווית הפגוש נמוכה ופגיעה ומאד נזהרנו. היה זה מרשים לראות את ההנעה הכפולה בפעולה איך היא מסדרת את הכוח מהגלגלים כדי לספק דחף על החצץ והדשדש דלילי האחיזה. דמיינו נסיעה על משטח של גולות שמנסה לקבור אותכם לתוכו. בשור התחתונה יש יכולת לנסוע בדרכי עפר מסודרות ללא חשש. מעבר לזה כדאי מאד להיזהר שלא לפגוע במרכב או בצמיגים/חישוקים בעלי הנטיה הברורה לעיר ולבלינג.

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. העיצוב בטעם אמריקאי מובהק. חישוקי 20 אינץ' ושמשות כהות. צילום: יונדאי

מה פחות

לאור התיאבון של הפאליסייד לזלול קילומטרים. מיכל הדלק בין ה-71 ליטרים התרוקן פעמיים במהלך הסופ"ש. חסר לי לוח המחוונים הווירטואלי וגם מערכת ה-BVM שיש ביונדאי סונטה הייבריד (ככה זה, התפנקנו).

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. מבריק בכביש הפתוח. סל"ד איטי בקצב שיוט נינוח. צילום: יוסי.א

סיכום

יונדאי פאלייסד הוא קודם כל הצהרה מרשימה מאד של יונדאי ושל היבואנית שלה. בלי רגשי נחיתות תלויה על המראה תגית מחיר של 320 עד 350 אלפי שקלים. "אנחנו כאן ואנחנו יונדאי". ובצדק. בפרמטרים של איכות המוצר הכוללת יש כאן רמה גבוהה מאד, הרבה מעל למקובל בקרב מותגי הרכב העממיים. חבילת אבזור הנוחות עשירה מאד וחבילת הבטיחות והסיוע מקבלת את דירוג 8 המירבי. הפיל שבחדר (במקרה הזה ברבים) הם המתחרים של הסגמנט, וותיקים וחדשים, שבמקרה הזה יקבלו בעיניי עדיפות שניה אם SUV גדול, מפואר ומפנק נמצא ברשימת הקניות שלך.

לעמוד הדגם באתר יונדאי

מבחן דרכים יונדאי פאליסייד. החל ב-3,990 שקלים בחודש. צילום: רוני נאק

Check Also

סוזוקי ויטארה רק ב-149,999 שקלים

עד 10,000 שקלים הנחה במסגרת מבצע פסח של סוזוקי ישראל, מתחת ל-150 אלף שקלים לרכב פנאי משפחתי קטן, סחיר ועם מוניטין נהדרים

One comment

  1. לא מצליח להבין קרה משהו ליבואן,
    במחיר הזה יש את פולקסווגן אטלס
    רכב ליגה אירופאי נוח שקט מושלם
    מי יסתכל על רכב קוריאני במחיר הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty − 9 =