יום רביעי , 20 ינואר 2021
ראשי » מגזין » נבחרת הפרימיום של יונדאי
נבחרת הפרימיום של יונדאי. עולה שלב בכל דור חדש של מכוניות. צילום: יונדאי

נבחרת הפרימיום של יונדאי

לא חייבים להיות, כמונו, ספצים במכוניות, כדי לראות את התהליך המדהים שעוברת יונדאי. מההתחלה הצנועה בשנת 94' בישראל (לא ייאמן שעברו כבר 26 שנים), אפשר לראות ממש בבירור איך בכל דור מכוניות חדשות של היצרנית הדרום קוריאנית חל שיפור מהותי. כל המצקצקים ומי שזלזל ביונדאי בתחילת דרכה, עתה מביט בעיניים כלות ברמה הגבוהה של המוצרים שהמפעל מפיק, את מגוון הדגמים הגדול אבל יותר מכל את האיכות שכל הזמן עולה ומשתפרת במקביל לשילוב של מערכות בטיחות מתקדמות, מקוריות, וגם אבזור נוחות רב.

עתה יונדאי מקימה מעין "מחלקת פרמיום" פנימית שמוקדשת לדגמי המובילים שלה וללקוחות הפרמיום שיקבלו פינוקים נוספים. שני דגמים כבר קיימות בהיצע ומשווקים ממש עכשיו: סונטה הייבריד החדשה ורכב הפנאי סנטה פה שעבר עדכון קל. בקרוב יצטרף אליהם היונדאי הגדול והיוקרתי ביותר שהיה אי פעם בישראל: פאליסייד. וזה מגיע עם בטעם וממדים אמריקאים (המחיר עוד לא ידוע).

יונדאי סונטה הייבריד החדשה. אמת מידה חדשה בסגמנט. צילום: יונדאי

סונטה

רכב המנהלים המהודר של יונדאי מביא השנה שלוש בשורת חשובות. אולי ארבע אם סופרים גם את המחיר התחרותי ואת הליסינג הפרטי. הסונטה הייבריד החדשה היא מעוצבת יותר ועם אפקט כניסה חזק מאי פעם. רק תראו את פנסי ה-LED המטפסים מעלה. קלאסה! חבילת האבזור מאד נדיבה ותמצאו בה פריטים ממכוניות פרמיום הרבה יותר יקרות כמו ריפודי עור, מערכת שמע יוקרתית, מושבים מחוממים ועוד. לצד אבזור הנוחות יונדאי לא חסכה דבר באבזור הבטיחות זה כולל את בקרת השיוט האדפטיבית מהדור האחרון, מערכת ייחודית למניעת פתיחת דלת אחורית אם מגיעה מכונית מאחור, שני סוגי חיישנים למניעת שכחת ילד/בע"ח במושב אחורי ועוד מערכות סיוע שבפירוש מצילות חיים.

תא הנהג של יונדאי סונטה מאד מפנק ועם מערכות עזר רבות לנהג. צילום: יונדאי

ואז יש את מערכת ההנעה החדשנית. מבלי להיכנס לטכנולוגיה נספר כי זו מערכת היברידית שלא צריכה להיטען משקע חיצוני. יש מנוע בנזין בנפח 2.0ל' ומנוע חשמלי חזק וסוללת ליתיום גדולה. יחד הם יוצרים צריכת דלק ממוצעת של כ-20 קילומטרים לליטר בתנאים אמתיים. וזה מדהים לרכב הממדים כאלה. המחיר מתחיל מ-181,900 שקלים. למי הסונטה הייבריד מתאימה? למנהל שנוהג הרבה קילומטרים וצריך רכב נוח במיוחד, מאובזר, בטיחותי ובעיקר חסכוני מאד בדלק ומהיר.

יונדאי סנטה פה מקבל עידכונים קלים ועדיין אחד מה-SUV המרשימים שמשווקים בישראל. צילום: יונדאי

סנטה פה

החל 251,900 שקלים ואתם תשבו באחד מרכבי הפנאי המוערכים ביותר בישראל. יונדאי סנטה פה בדור האחרון שלו מביא איכויות, דינמיות ושימושיות כפי שמעולם לא היה בדגם הזה. עם עיצוב חיצוני עדכני המשדר את התחכום החדש של יונדאי, יחד עם חבילת אבזור מתקדמת ואקטיבית שלא עושה פשרות כלל בדרך שבה היא מסייעת לנהג ועשויה להציל אותו במקרה של אירוע לא נעים.

חבילת אבזור מאד לא אופיינית לרמת המחיר הזו. הרמה מאד גבוהה. סנטה פה. צילום: יונדאי

בהיצע יש 4 גרסאות הנעה: בנזין או דיזל הנעה קדמית או הנעה כפולה. תלוי בך ובצרכים שלך מהרכב. יש גם שלוש רמות אבזור: פרמיום, סופרים ולקצ'רי. כשבכל רמות האבזור תקבלו גג פנוראמי, בקרת אקלים מפוצלת, יחידת מיזוג לשורת המושבים השלישית. ברמות הגבוהות יותר יש ריפודי עור עם תפרים מעוינים נהדרים, כיוון חשמלי למושבים, אוורור וחימום ועוד פינוקים.

גם מערכות הבטיחות מקיפות כאן עם מערכת יציאה בטוחה, מניעת שכחת ילדים וגם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור עייפות נהג ועוד.

ליונדאי סנטה פה 7 מושבים כאשר למעט ברמת פרמיום יש גם חימום לשורת המושבים השנייה. שיהיה נעים אתם יודעים.

יונדאי פאליסייד. עולה חדשה מארה"ב עם ממדים ואיכויות אמריקאיות. צילום: יונדאי

פאליסייד

מהצד האמריקאי של יונדאי מגיע רכב פנאי גדול עוד יותר. עם ממדים ואופי של צפון אמריקה. וזה אומר, רכב מרווח מאד, נוח מאד, עשיר באבזור נוחות ובטיחות וגם מנוע בריא. כמה בריא? V6 בנפח 3.8ל' המפיק 291 כ"ס ו-37 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים מורידה את הכוח לגלגלים הקדמיים או להנעה כפולה חכמה שמסוגלת לנעול את עצמה או לפצל את חלוקת הכוח לגלגלים האוחזים ביותר.

בסיס הגלגלים הוא 290 ס"מ ארוכים והאורך הכללי עומד על 498 ס"מ שבממדים ישראליים זה ממש גדול. אבל מה שבאמת חשוב זה חלל הפנים המפואר וכמובן המרווח הגדול שיהיה לנוסעים בקונפיגורציה של שלוש שורות מושבים רגילות (פלוס כל הפינוקים) או בתצורה של מושבי קפטן בשורה המרכזית (7 או 8 מושבים).

תא נהג של יונדאי פאליסייד עומד מול הטובות שבהן. כולל פספולים כחולים על ריפודי העור הלבנים. צילום: יונדאי

האבזור כמובן יהיה אבזור קצה (עוד אין מפרטים סופיים) עם גג שמש, מושבים מחוממים, דלת תא מטען חשמלית, פנסי LED ועוד ועוד. אפילו מסך המולטימדיה עשוי להיות ענקי עם מידה של 10.25 אינץ' ברמות האבזור הגבוהות ביותר. אמרנו גדול?

גם כאן מערך הבטיחות האקטיבי נרחב ביותר וכולל יציאה בטוחה, ניטור שטחים מתים ועייפות נהג, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית ועוד רשימה ארוכה. יונדאי פאליסייד יגיע אלינו במהלך 2021.

 

פרימיום חכם

יונדאי ממשיכה להתקדם בצעדי ענק. לצד דגמים סופר-חסכוניים, דגמים אחרים ספורטיביים ומרתקים לנהיגה שצפויים להגיע, תהיה משפחה יוקרתית נוספת שתתן פתרון ללקוחות שרוצים לקבל את כל רשימת האבזור וליהנות מרכב שכל הסעיפים ברשימת האבזור שלו מסומנים ב-V.

 

תוכן מקודם

צפו גם בזה

פצצה יפנית: סוף עידן מנועי הבעירה הפנימית

לא יהיו מכוניות בנזין עד שנת 2030. יפן מטלטלת את תעשיית הרכב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × three =