יום רביעי , 24 אפריל 2024
מימין אויסן צ'אנג סגן נשיא HMC הביא צ'ק של 90 מיליון. מאט רימאק משמאל מביא ידע, מותג נחשב וקיצור דרך לטכנולוגיה. צילום: RIMAC
מימין אויסן צ'אנג סגן נשיא HMC הביא צ'ק של 90 מיליון. מאט רימאק משמאל מביא ידע, מותג נחשב וקיצור דרך לטכנולוגיה. צילום: RIMAC

יונדאי תייצר מכונית על חשמלית?

רוני נאק

HMC – או יונדאי מוטור קומפני – תשקיע כ-90 מיליון דולרים לפיתוח משותף של דור חדש של מכוניות ביצועים יחד עם RIMAC הקרואטית. כך פרסמה רימאק בהודעתה לעיתונות. שיתוף הפעולה הזה עוזר ל-HMC לקצר את הדרך לקראת החזון הירוק של הקונצרן ולרימאק זה יתן גישה לעולם היצור ההמוני ולנפחי יצור עצומים.

התחלה צנועה עם E30 ישנה ודריפטה! צילום: RIMAC
התחלה צנועה עם E30 ישנה ודריפטה! צילום: RIMAC

יונדאי ורימאק צפויים לעבוד יחד על חישמול ליין דגמי ה-"N" הספורטיביים של יונדאי, פיתוח של מכונית ספורט עם מנוע מרכזי וכן על דור חדש של מכונית על אשר תונע בתאי דלק.

יונדאי i30N נהדרת כמו שהיא - אבל עם עתיד חשמלי מעניין יותר מתמיד. צילום: יונדאי
יונדאי i30N נהדרת כמו שהיא – אבל עם עתיד חשמלי מעניין יותר מתמיד. צילום: יונדאי

רימאק היא חברה צעירה. נוסדה בשנת 2009 על ידי מאט רימאק כשהיה אז רק בן 21 כשיצר במוסך שלו מכונית חשמלית (ב.מ.וו E30 ישנה עם אשר קבעה שיאי מהירות עם כ-600 כ"ס חשמליים).

בינתיים הנה C-TWO מתערוכת ניו יורק האחרונה. לא רע! צילום: RIMAC
בינתיים הנה C-TWO מתערוכת ניו יורק האחרונה. לא רע! צילום: RIMAC

כיום רימאק היא ספקית של תעשיית רכב (משנת 2018 10% בבעלות פורשה של VW) ובמקביל מפתחת מכוניות על חשמליות משל עצמה. החברה ממוקמת בפאתי זגרב – קרואטיה – ומעסיקה כ-500 עובדים. האופק הקרוב של החברה הוא לעבור מלהיות יצרן קטן של חלקים מורכבים מאד בתחום ההנעה החשמלית ולהיות ספק מהשורה הראשונה לתעשיית הרכב. וכאן יונדאי נכנסת לתמונה.

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − twelve =