רוני נאק
חטיבת N ממשיכה לרוץ קדימה ולחקור את המרחב שבין רכבי מירוץ טהורים וטכנולוגיות שאפשר להביא לרחובות הערים – להנאת כולנו. כך ראינו דגמי ניסוי והוכחת יכולת כמו RN22e ואת ה-N Vision 74 המיימנית והמרהיבה שרבים בעולם מייחלים לרגע בו תגיע ליצור סדרתי.
עתה ב-N DAY שהתקיים במהלך הסופ"ש, יונדאי הציגה את RN24 שהוא הדור הבא של מעבדת הניסויים הניידת שתפקידה לבחון ולהדגים את העתיד ואת האפשרויות שיש לרכב חשמלי ספורטיבי.
ב-RN24 יונדאי הכניסה את מערכת ההנעה החשמלית החזקה ביותר לחבילה הקטנה ביותר האפשרית. כך שבאופן טבעי יונדאי הלכה היישר למדפים של N והורידה את מערכת ההנעה של IONIQ 5N, עם תפוקה של 650 כ"ס ומערכת ניהול מתקדמת (מאלו אגב אתם יכולים להינות גם בישראל). יחידת הכוח המפלצתית הזו הותקנה הותקן לתוך שלדה קומפקטית בהשראת ה-WRC (אליפות העולם בראלי). התוצאה היא רכב בממדים של סופר-מיני (תחשבו יונדאי i20) קומפקטי, קל משקל וזריז עם 650 כ"ס וכ-80 קג"מ – נייס!
• אגדה בהתהוות יונדאי N Vision 74
עם כל הדחף להבעיר צמיגים בסחרור בלתי נגמר, מדובר הרי במעבדה חיה שהיע מעבר לרכב מבחן; זוהי פלטפורמה שתפקידה להלהיב את הדמיון, לעורר דיון חדש על הדור הבא של רכבים חשמליים ספורטיביים. להבדיל מיצרנים אחרים של רכבים חשמליים חזקים, יונדאי N ממשיכה לחקור דרכים חדשות לשיפור חווית הנהיגה החשמלית – לא רק על ידי הגברת הכוח והמהירות, אלא באמצעות התמקדות מדוקדקת בכושר הנהיגה ובדיוק.
מתחת ל-RN24 יש כאמור מערכת הנעה של IONIQ 5 N. מארז הסוללות עוצב מחדש ושומר על קיבולת 84 קוט"ש של דגם הייצור הסדרתי, אך מאפשר קיצור של בסיס הגלגלים ב-34 ס"מ ל-266 ס"מ. מה שמפחית את הממדים של הרכב לאלו של סגמנט B, הדומה לרכב המירוץ i20 N Rally המתחרה ב-WRC בהצלחה רבה.
בהתאם הרכב מצויד במערכת מתלים במפרט מלא של WRC כולל תת שלדה מחוזקת וזויות מתלים המאפשרות לקבל התנהגות חדה כמו של רכב ראלי אמיתי. מערכת העברת הכוח הותאמה ומאפשר לנהג לקבוע את תגובתיות המצערת, אחזור אנרגיה, חלוקת הכוח בין הגלגלים ועוד. בנוסף, מערכת הקירור של הסוללה והמנועים חוזקה ותוכל לעמוד בעומסים המשוגעים של סטייג' ראלי עצבני.
הצופים בראלי העולמי, הרגילים לשאון המגיע ומקדים כל רכב מירוץ הדוהר במורד השביל, לא יופתעו מהשקט של הרכב החשמלי מכיוון שיונדאי ציידה את RN24 ברמקולים חיצוניים המקבלים תגבור מהעיצוב של הכנף האחורית. עוד בחידושים הוא מצב RALLY המדמה את העברת הכוח בין הגלגלים כמו ברכב הראלי הנוכחי, בלם יד חשמלי המחליף את המערכת ההידראולית ועוד. לפי יונדאי המשקל של הרכב הוא 1880 ק"ג, המהירות המירבית 240 קמ"ש והוא מגיע ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בלבד.
האם נראה בעתיד דגם N חשמלי ביצור סדרתי בממדי סופר-מיני עם כאלה יכולות?