שבת , 20 אפריל 2024
תמונה פותת מאמר יונדאי בטיחות
זהירות הילד יורד לכביש! יונדאי סנטה פה מסוגלת למנוע את זה. צילום: יונדאי

מעגל אבטחה חדש ביונדאי סנטה פה

רוני נאק

כבר כמעט שהתרגלנו לזה שיש מערכות בטיחות אקטיביות במכוניות חדשות. והכוונה היא לא לאותם אמצעים המצפצפים ומתריעים נהג שאינו ערני אלא מערכות בטיחות המותקנות כבר במפעל היצור ומסוגלות – בעת צרה – גם להתערב ממש בפעולת הנהיגה. מערכות כמו בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות השיוט לקצב התנועה – זה רק חלק מרשימת המכולת – צ'ק ליסט אם תרצו – שכל רוכש רכב בעידן החדש צריך לעשות לעצמו.


הניסיון בשטח מלמד כי לא מדובר בגימיקים בלבד. ואיך מודדים תאונה לא התרחשה? בקלות. אצל יבואני חלקי החילוף ומוסכי הפחחות והצבע. אלו הראשונים מדווחים על ירידה של 30% במכירות של חלקי קצה – אלה הנפגעים בתאונות במהירות איטית – מאז הכניסה המאסיבית של המערכות המתקדמות.

בתוך מאמר ג'יפ יונדאי חזית
מעגל בטיחות מורחב תמצאו ביונדאי סנטה פה החדשה. צילום: רוני נאק

בטיחות אקטיבית שלב נוסף

ויש כאלה שזה לא מספיק להם. אם כתוצאה מה-ד.נ.א של המותג, או כהכנה לרגולציה שצפויה להכתיב את המפרט הבטיחותי. נושא הבטיחות מקבל חשיבות גדולה הרבה יותר כשמדובר בהגדרה ברכב משפחתי – בו הילדים מבלים בדרך לבית הספר, להסעות לחוגים, טיולים. והרי אין דבר חשוב יותר ממערכות בטיחות שיגנו על הילדים שלנו. אז אחרי שכבר הבנו שחייבים מושבי בטיחות תקניים לילדים, ולמדנו על הסכנות של שטחים מתים שסביב הרכב, מגיעה יונדאי ומציעה בדגם סנטה פה – מעגל אבטחה נוסף שנועד לשמור על חיי היקרים לנו מכל.

בתוך מאמר חיישני תקרה יונדאי
על התקרה של יונדאי סנטה פה חיישנים אולטראסוניים יזהו תנועה של ילד או בעל חיים ברכב נעול. צילום: רוני נאק

נושא שכחת הילדים ברכב הוא כאוב ביותר. במיוחד בישראל בחודשים החמים, לצערנו אנו שומעים על יותר מדי מקרים שבהם נשכחים ילדים, תינוקות ואפילו בעלי חיים במכוניות לוהטות ועם תוצאות קשות מאד. לפני כשנה נודע ל"שטח" כי בארה"ב בוחן הרגולטור לקבוע תקן למערכת לניטור ילדים במושבים האחוריים. ביונדאי סנטה פה המערכת כבר קיימת. זו משלבת חיישניים אולטראסוניים הקבועים בתקרה אשר מסוגלים לזהות תנועה – אפילו הקלה ביותר בחלל הרכב. במידה ותנועה מזוהה – הרכב מתחיל לצפור, להבהב באורות ואף לשלוח SMS לנהג (אופציה הקיימת בחו"ל).

ניסיתי את המערכת הנ"ל עם הבת שלי. גדולה יחסית בגיל ההכנה לבת מצווש, עם בקשה להשתתף בניסוי מבלי לומר לה במה מדובר. המערכת עבדה כצפוי והרכב החל צפור כשהתרחקתי כ-8 מטרים בלבד ממנו. אבל יותר מכל הפתיעה אותי התגובה של הילדה שהייתה ממש מבסוטה מהעניין: "אבא האוטו קרא לך לחזור לקחת אותי. הוא שמר עליי".

בתוך מאמר יונדאי סנטה פה מאחור
גם מערך בטיחות אקטיבי נרחב הופך את יונדאי סנטה פה ל-SUV מצטיין בבטיחות. צילום: רוני נאק

פתיחת דלת, נסיעה לאחור

עוד שני פיצ'רים בטיחותיים הם נעילת הדלתות בזמן שמגיעה תנועה מאחור. זו למעשה הרחבה של התשתית הקיימת של ניטור שטחים מתים (מערכת המזהה רכב בשטח המת של שדה הראיה ומתריעה לנהג ומונעת מעבר נתיב) – בהרחבה משתתפת נעילת הדלתות המרכזית שלא מאפשרת פתיחת דלת במידה ומזוהה תנועה מאחור. זה סופר קריטי בעיקר באותם רגעים שממהרים, ולא שמים לב, ולחוץ והחוג כבר התחיל והילד על קוצים להגיע.

בתוך כתבה הודעת אזהרה
"בדקו את המושב האחורי" הודעה וחיווי בולט בכל דימום של המנוע. תתעלמו והרכב יתריע. צילום: יונדאי

מכירים את זה שצריך לצאת מחניה אבל פשוט לא רואים מספיק לאחור? האם אתם חווים פעמים רבות את התחושה שאתם "שקופים" על הכביש ונהגים אחרים מתעלמים מזה שאתם מנסים נואשות לצאת ברווס מהחניה? אולי גם וגם? אחד התרחישים הכי לא נעימים שיש אלו מפגשים בחניונים. לא מהסוג ההוא שרואים בסרטי המתח, אלא מהסוג השני השולח אתכם לפחחות וצבע. אז אם תצאו מהחניה למצב מסוכן שבו תנועה חוצה עשויה להתנגש בזנב של הסנטה פה – מערכת RCCA (למניעת התנגשות בעת נסיעה לאחור) תבלום אתכם במקום. בניסוי שעשינו – בתנאים סטריליים כמובן – הבלימה הייתה חזקה מאד. אפילו מפתיעה בעוצמה ומלווה בחיווי רועש בקבינה. מפתיע פחות בשל הבלימה עצמה ויותר בשל הרכב שפתאום הגיח מאחור.

בתוך מאמר מתגי חלונו יונדאי
כפתור יחיד ימנע ירידה לא זהירה לכביש של נוסע או ילד מהמושב האחורי. צילום: רוני נאק

בטיחות רב מימדית

יונדאי סנטה פה הוא ה-SUV 7 מושבים מרשים ביותר. לצד מראה עדכני, חווית נסיעה דינאמית, איכויות של מוצר פרימיום והמון פינוקים (ממש אהבתי את המושבים המחוממים ומאווררים שבו), הוא עוטף את הנוסעים בו במעגל אבטחה נוסף וייחודי לדגם אשר מרים את הרף גבוה עוד יותר במימד הבטיחות. כדי שתינוק לא יישכח ברכב ביום לוהט, כדי שילד לא ירד בריצה מהרכב לתוך תנועה סואנת וכדי שהנסיעה לאחור תהיה עוד יותר מאובטחת כשקשה לראות ולהתמצא במרחב.

סיום מאמר יונדאי סנטה פה פרופיל
לא רק פנים יפות או מנוע חזק. יונדאי סנטה פה הוא מרכבי הפנאי הבטוחים שיש. צילום: רוני נאק

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve − 8 =