יום שלישי , 16 אפריל 2024
מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה

רוני נאק

יונדאי סנטה פה מעולם הייתה הפייבוריטית שלי בקבוצת ה-7 מושבים הגדולים. אני מחריג ממנה את הענקים מארה"ב שכרגע זוללים חציר מיונדאי אחרת, פאליסייד, שמנצחת אותם במגרש הביתי. מבלי להיות ממש ענקית, אבל מספיק גדולה כדי לספק מקום ל-7 וגם להיראות מהודרת – יונדאי סנטה פה עברה כמה עדכונים חשובים שהרימו – עוד.

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה. רכב משפחתי רב שימושי ובעל מנעד יכולת רחב מאד. צילום: רוני נאק

סיכום

הבחירה של כלמוביל לשווק בישראל רק את גרסת הדיזל 2.2ל' היא מבריקה. התפוקה והביצועים נאים וה"מחיר" בצריכת דלק הוא קטן כפי שגיליתי במבחן עם ממוצע של 13 קילומטרים לליטר. מעבר לזה, השיפור בחווית הנסיעה, אם זה בזכות הקוקפיט החדש, מרווח הפנים המוגדל וחבילות האבזור והבטיחות המקיפות, הוא שיפור מהותי שמקרב את יונדאי סנטה פה החדשה מאד-מאד קרוב לאיכויות הדינאמיות והכוללות של מותגי הפרימיום. החל ב-268 אלפי שקלים – תקבלו הרבה מאד.

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה. קוקפיט דיגילי מלא עם קישוריות לניידים ומצבי נהיגה רבים. צילום: רוני נאק

הלב הפועם

רבים מדי נמשכים למלכודת הדבש של ממדי מסך המולטימדיה ורמת הדיגיטציה של הקוקפיט. זה קיים גם כאן אבל גם במכוניות הרבה יותר צנועות. מה שאין אצל האחרים זה מנוע טורבו-דיזל מופלא שאני מכיר מזה זמן ועתה משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים  עם 8 הילוכים. הדיזל הזה מפיק 202 כ"ס ו-45 קג"מ שזמינים מסל"ד נמוך. יחד עם תיבת ההילוכים שעובדת מאד חלק, הביצועים שמתקבלים אינם אופיניים למכוניות בממדים האלה: 9.0 שניות ל-100 קמ"ש לגרסת ההנעה הקדמית או 9.2 שניות לגרסת ההנעה הכפולה שבמבחן. תפוקה נאה, זמינות כוח נהדרת ותיבת הילוכים שהיא עירנית לדרישות ולטמפרמנט של הנהג. מופלא.

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה. יחידת הנעה מרשימה בעוצמתה ,הביצוע נהדרים וגם צריכת הדלק טובה. צילום: רוני נאק

הקבינה עצמה מהודרת מאד. ריפודי המושבים הם עור עם תפרים מעוינים נהדרים. המושבים מחוממים ומקוררים, יש שקע 220 וולט שימושי, בוררי מצבי נהיגה ושטח בגרסת ההנעה הכפולה, שמשות כהות, בקרת אקלים עם יחידת אחורית, גג שמש פנורמי, מערכת מולטימדיה 8 אינץ' עם ממשקי סמארטפון ועוד רשימה סופר ארוכה של פריטי נוחות.

חבילת הסיוע והבטיחות האקטיבית עשירה ביותר וכוללת את כל הדברים החשובים כמו בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, מערכות יציאה ובטוחה ושכחת ילדים להגנה על הצעירים, מערך מצלמות 360, וגם ניטור שטחים מתים עם תצוגת וידאו בלוח המחוונים. רמות הבטיחות הן 7 ו-8 לפי הסרגל המקומי שלנו.

הגנה מורחבת על הילדים ביונדאי סנטה פה

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה. מרווח הפנים מעולה בכל המושבים וגם איכות הגימור ברמה גבוהה מאד. צילום: רוני נאק

רגליים וכתפיים

אריזה מחדש של פנים הרכב אפשר ליונדאי לנצל טוב יותר את החלל הפנימי של המכונית. רצפת הרכב (בתוך תא הנוסעים) הונמכה כדי להגדיל את המרווח לתקרה ולספק יותר ספייס לנוסעים. גם המרווח בשורת המושבים השנייה הוגדל בזכות מיקום מחדש. עדכון מרכב אפשר גם את הגדלת נפח תא המטען לנתון עצום של 571 ליטרים. מרווחי הרגליים עומדים על מעל למטר בשורה ראשונה ושניה ועל 746 ס"מ בשורה השלישית. גם המידות האחרות נדיבות מאד ויאפשרו נסיעה נוחה ונעימה בכל אחת משלושת שורות המושבים.

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה. הנעה כפולה שימושית. מרווח גחון מצומצם. צילום: רוני נאק

נהיגה

החוששים מרעש מנוע דיזל. תשכחו מזה. במצב סטטי צליל המנוע מרוחק ועמום. בנסיעה הוא כלל אינו קיים. ה-NVH בכל אחד מהפרמטרים שלו הוא מצוין. בידוד רעשי הרוח והדרך. אוושת הגלגלים על הכביש, ורעשי סביבה מבודדים היטב.

תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת. זקופה יחסית ועם שמשות צד ניצבות, מתקבלת ראות נפלאה לכל הכיוונים. דבר שעוזר להתמצא במרחב ולתמרן בעיר או בתנועה כבדה. גם מצלמת ה-360 התגלתה ככלי שימושי ביותר כשצריך להשתחל בחניה ובמעברים אורבניים צרים.

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה. מצלמת 360 מעולה וגם BVM לניטור שטח מת בתנועה. צילום: רוני נאק

מחוץ לעיר סנטה פה פורחת. תנו לה לזלול קילומטרים והיא עושה זאת במהירות ונוחות חסרת מאמץ. עם מיכל של 71 ליטרים וצריכת דלק מצוינת, תקבלו טווח נסיעה של מאות קילומטרים בין תדלוקים. נהיגה ארוכה מהמרכז לצפון ובחזרה בקושי מיצתה חצי מיכל. התנהגות הכביש מצוינת ואין פאולים באופן שבה היא תתמודד עם שינויי כיוון מהירים כמו למשל במצב שבו יהיה עליכם לבצע תמרון חירום.

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה. יפה לה בכביש הפתוח. צללית מהודרת ונאה. בידוד רעשים מעולה. צילום: רוני נאק

שטח

ליונדאי סנטה פה מערכת הנעה כפולה חכמה מתקדמת ביותר. היא הוכיחה את יכולותיה היטב במבחן ליונדאי פאליסייד הגדול. וכאן ,ביום המבחן זה לא היה שונה. המערכת מעבירה כוח לגלגלים פחותי האחיזה באופן רציף ודינאמי במטרה לשמור על הרכב ועליכם בתנועה לפנים. אלמלא חישוקי 20 אינץ' וצמיגי כביש בעלי חתך 45 אפשר היה לעשות יותר. הרבה יותר. כך או אחרת עם כביש רטוב או דרך עפר מפולסת, מרווח גחון של 176 מ"מ יספק את הסחורה ואת הערך המוסף הרב לבטיחות. רכב שטח זה לא.

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה. תפעול הילוכים במתגים, בורר מצבי נהיגה ושטח עגול וחימום ואוורור למושבים. צילום: רוני נאק

מה פחות

זוויות המרכב שטוחות וגורמות לגחון ולפגושים להיות פגיעים בשטח. מרווח גחון בקושי מספיק לנהיגה מעבר לדרך עפר מפולסת ויהיה אתגר אמיתי למשל בחול עמוק. המראה החדש של החזית, מרשים למראה, אבל לא כולם אהבו אותו. עניין סובייקטיבי.

מבחן דרכים יונדאי סנטה פה החדשה. צילום: רוני נאק

Check Also

יונדאי סנטה פה – מצטיינת בבטיחות

יונדאי ממשיכה לכבוש שטחים חדשים עתה היא ניצבת במקום ראשון משותף עם מספר הדגמים הגדול ביותר שזכו בציון בטיחות מירבי במבחני ה-IIHS בארה"ב. סנטה פה משווקת גם אצלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 − one =