רוני נאק
יבואנית יונדאי, כלמוביל, מתחילה היום לשווק את רכב המנהלים ההיברידי של ענקית הרכב הקוריאנית יונדאי. את הסונטה אתם מכירים היטב וזה דגם המלווה את יונדאי בישראל למעשה מתחילת הפעילות שלה אצלנו. עתה יונדאי סונטה היא כבר בדורה השמיני ומגיעה אלינו עם עיצוב חדש, מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות יעילות יותר, סביבת נהג מעוצבת מחדש ומעל לכל זה יחידת הנעה היברידית יעילה-אך-חזקה בעלת צריכת דלק רשמית של כ-20 קילומטרים לליטר.
יונדאי סונטה תשווק אצלנו בשתי גרסאות אבזור: לקצ'רי במחיר 213,900 שקלים ו-לימיטד במחיר של 229,900 שקלים.
לשתי הגרסאות מערכת הנעה זהה וממדים זהים ושתיהן נהנות מציון ירוק של 3 ודירוג בטיחות 6 של משרד התחבורה הישראלי.
בחזית של יונדאי סונטה ההיברידית תמצאו מנוע 2.0ל' עם הזרקה ישירה מסדרת מנועי "סמארטסטרים" של יונדאי. בנוסף ישנו מנוע חשמלי צמוד שיחדיו מפיקים 192 כ"ס ו-37.5 קג"מ מ-סל"ד נמוך של 1,770 סיבובים לדקה. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים (כמובן שיש בורר מצבי נהיגה ומשוטים להעברת הילוכים ידנית!). דף הביצועים מלמד על 9.2 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מירבית של 192 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 5 ל' ל-100 ק"מ (או 1:20 בשפת האספלט הלוהט).
• עם איזה רכב חשמלי תבלו הכי פחות זמן בעמדת הטעינה?
לצד העיצוב החיצוני שאפשר בהחלט להתרשם ממנו מהצילומים, נספר לכם כי הפנים עבר עדכון דרמטי לא פחות. סביבת הנהג ממוקדת נהג, נעשה שידרוג מוחשי לחומרי הדיפונים והדשבורד והעיצוב עתה חדשני עם צמד מסכי 12.3 אינץ' צמודים. בנוסף, ישנה גם תצוגה עילית רחבת זווית – מקבילה למסך 10 אינץ' בממדים – המוקרנת מול עיני הנהג. גם גלגל ההגה זכה לעיצוב חדש כמו גם בורר ההילוכים שעתה הוא כמו בדגמי האיוניק החשמליים.
בתחום האבזור נציין את מערכת השמע מבית BOSE היוקרתית שקיימת בשתי רמות האבזור, ממשקי קארפליי ואנדרואיד מקוריים, תאורת LED מן הפנים ומן החוץ המספקת חתימת אור ייחודית וחדשה לגמרי וכמובן רשימה ארוכה של אבזור נוחות מגלגל הגה מחומם, ריפודי עור למושבים ועוד.
חבילת הבטיחות מכילה 9 כריות אוויר, בקרת משיכה ויציבות וגם תיקון סטיה מנתיה, בלימת חירום אוטונומית, ניטור עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילה בפקקים. בנוסף יש גם פיצ'רים ייחודיים כמו יציאה בטוחה והקרנת וידאו של השטח המת בגרסה הבכירה, כניסה אוטומטית לחניה ותפעול משלט הרכב.
נושא האחריות עולה לאחרונה לכותרות ויונדאי מפתיעה עם 5 שנים או 100,000 קילומטרים לרכב כולו ו-7 שנים או 150,000 קילומטרים למערכת ההיברידית.