שבת , 20 אפריל 2024
יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח
יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח

יונדאי סונטה היברידית

שטח

פעם כולם רצו רכבי מנהלים – שיחשבו שהם CEO של משהו – אבל אז הגיע יונדאי טוסון עם בשורה של מחיר ואופי וסחף את השוק שהפנה את הגב לקבוצת רכבי המנהלים – או משפחתיות גדולות תלוי את מי שואלים – אשר איבדה נתח שוק במהירות. וחבל כי בקבוצה הזו תמצאו את רכבי הכביש המלוטשים והמהנים יותר שיש. יונדאי סונטה – עם האופי הצפון אמריקאי שלה – מכוונת לפינוקים, נוחות וחיסכון. יצאנו לנהיגה.

יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח
יונדאי סונטה היברידית – מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח

הדור החדש של יונדאי סונטה מהוקצע יותר, מאובזר יותר מאד חסכוני ומצוייד במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. המראה של המרכב לא שונה מהותית אבל השינויים שנעשו בפגושים, ביחידות התאורה השקופות, שבכת החזית וחישוקי הגלגלים – שיפרו את ההופעה והרימו אותה עם מסר הייטקיסטי מתקדם – למען יראו הבריות כי מדובר כאן ברכב מתקדם עם נהג שהוא מאמץ מוקדם שבטח יודע משהו שרוב הציבור לא מודע לו. התוצאה מושכת מאד ונראית עכשווית, אירודינאמית ומלוטשת מאד.

יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח
יונדאי סונטה היברידית – מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח

• להורדת המפרט המלא של יונדאי סונטה היברידית

גם תא הנהג וקבינת הנוסעים מבוצעים ברמה גבוהה מאד. הסתירו את הסמל שבמרכז גלגל ההגה ותהיו בטוחים שאתם ברכב פרימיום יקר הרבה יותר. ראו! יש מסך מולטימדיה צף כמו במרצדס. האיכות הכללית גבוהה מאד. השימוש בחומרים איכותיים נותן את אותותיו במראה ובמגע ושילובים של עור, משטחי רכים, ומשטחי דמויי עץ בגרסת הלימיטד הבכירה רק מוסיפים לאמביאנס. בתחום האבזור נזכיר מושבי עור עם חימום ואוורור, גלגל הגה מחומם, גג שמש פנוראמי ענקי, בקרת אקלים מפוצלת, צד רב-תפקודי בלוח המחוונים וכמובן את מערכת Connected Car המצוינת של כלמוביל אשר כוללת בממש עברי אפליקציות ניווט וחניה, קישוריות מלאה, רדיו אינטרנטי, מוקד מידע וחירום ועוד פונקציות ותכנים רבים אחרים.

יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח
יונדאי סונטה היברידית – מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח

כצפוי מרכב עם בסיס גלגלים ענקי של 280 ס"מ, חלל הנוסעים מרווח מאד. לפנים וגם מאחור ועם מפערי דלת ענקיים היוצרים כניסה ויציאה קלים מכל מושב.

יונדאי סונטה היברידית כוללת חבילה מלאה של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ובהן בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות הרכב לזרם התנועה ואף יכולה להביא לעצירה מלאה ללא התערבות הנהג. יש גם בקרת סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית בחירום, זיהוי הולכי רגל, דו-גלגלי ואף ניטור שטחים מתים עם התראה קולים אם תנסה לעבור נתיב בזמן שיש רכב עוקף שלא נראה לעין. לצד זאת תמצאו גם 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, ניטור עירנות נהג ועוד.

יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח
יונדאי סונטה היברידית – מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח

מערכת ההנעה מרתקת. למנוע הבנזין נפח של 2.0ל' והוא פועל במחזור אטקינסון שזה אומר ששסתומי היניקה פתוחים מעט יותר זמן ומאפשרים למעט אוויר יניקה לזלוג. יחס הדחיסה יורד, יחד עימו גם הפסדי השאיבה ויותר מאנרגית הפעולה מנוצלת – ומכאן המנוע יעיל יותר. התפוקה המשולבת של המנוע החשמלי ומנוע הבנזין עומדת על 193 כ"ס ו-37.4 קג"מ. 9.3 שניות ל-100 קמ"ש זה מרשים כמו גם המהירות הסופית של 192 קמ"ש.

אבל הנתונים היבשים לא מספרים את הסיפור כולו. כי צריך באמת לחוות את יונדאי סונטה ההיברידית בנהיגה. וזו תהיה מהנהיגות הנעימות יותר שתחוו בקבוצה הזו וברמת המחיר הזו. אותו אופי אמריקאי מתורגם לרכות ולגיהוץ עירוני מאד נעים. הסונטה מרחפת מעל לרחובות העיר כמו סונטה לפסנתר של שופן. מערכת ההנעה חרישית ורוב הזמן ההתנהלות בעיר חשמלית. זה מרגיש כמו לדפוק את המערכת כשמחשב הדרך מציב צריכת דלק טובה יותר בפקקים מאשר בנסיעה בינעירונית. ואצלנו, בבוקר של יום עמוס לאורכו של כביש 5 ואז לתוך תל אביב רשמה יונדאי סונטה היברידית צריכת דלק של 20 קילומטרים לליטר.

יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח
יונדאי סונטה היברידית – מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח

צאו מחוץ לעיר, ותגלו שייטת אוטוסטראדות מהירה ונעימה. לצללית האירודינאמית יתרון רב בהפחתת רעשי רוח, ה-NVH מצוין ואפשר להציב את בקרת השיוט האדפטיבית לקצב הראוי ולתת לנוף לחלוף מחוץ לחלונות הגדולים בכיף. חם? אין בעיה, איוורור למושבים הוא בונוס נהדר ששמור לרוב רק במכוניות הפאר היקרות ביותר וכאן אצלנו בישראל זה ג'וקר אמיתי אם חשוב לכם להגיע רעננים לפגישה. מחוץ לעיר רשמה הסונטה ממוצע צריכת דלק של כ-18 קילומטרים לליטר.

יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח
יונדאי סונטה היברידית – מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח

מה היינו משפרים? ובכן הדיפונים בתא המטען לא נראים עמידים במיוחד. כשקצת רעש מנוע עובר לתא – כשהמנוע מתאמץ למשל בעקיפה – זה בסדר. אלא שכאן נראה שרף הנוחות מעט רם מדי. וגם האופי הרך והנעים של הרכב לא יתאים לנהג נמרץ שינסה לנהוג את הרכב באופן אגרסיבי – זה לא באופי של סונטה.

יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח
יונדאי סונטה היברידית – מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח

עם צריכת דלק מאד קטנה, ביצועים טובים לצד יכולת חשמלית אמיתית (ולא רק עלה תאנה לטובת מפלטון מס כשל האחרים) ואיכות כללית נהדרת, יונדאי סונטה היברידית היא בחירה מצוינת בקבוצת רכבי המנהלים. וכמו שכל מנהל טוב יודע שבסוף השורה התחתונה היא הקובעת וכאן התמורה לכסף, ניהול סיכונים מינימאלי עם 5 שנות אחריות על הרכב ו-7 שנות אחריות על המערכת ההיברידית (100 ו-150 אלף קילומטרים בהתאמה) – לצד עלויות אחזקה נמוכות הופכות את יונדאי סונטה ההיברידית לעסקה פנימית של יודעי ח"ן. החל מ-164,900 שקלים.

יונדאי סונטה היברידית - מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח
יונדאי סונטה היברידית – מכונית מנהלים עם ביצועים, פאר ופינוקים לצד מערך בטיחות אקטיבי מתקדם וחסכון מרשים בדלק. המחיר החל מ-164,900 שקלים. צילום: שטח

תוכן מקודם

Check Also

בקרוב: 10 עמדות טעינה אולטרא מהירות בבקעה וים המלח

עד סוף השנה, יוקמו 10 עמדות טעינה אולטרא מהירות לאורך כביש 90 - בבקעה ובים המלח. כך מבטיח משרד האנרגיה והתשתית שגם העניק חצי מיליון שקל לטובת זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 − seven =