שבת , 24 אוקטובר 2020
ראשי » מגזין » יונדאי סונטה החדשה מפצחת את תקרת הסגמנט
יונדאי סונטה הייבריד החדשה - החל ב-181,900 שקלים ועד 1,000 קילומטרים על מיכל דלק אחד. צילום: יונדאי

יונדאי סונטה החדשה מפצחת את תקרת הסגמנט

זוכרים את המיראז'? מטוס הקרב הצרפתי ששירת בהצלחה רבה גם בחיל האוויר שלנו. מטוס שלצד הקטלניות שלו היה גם יפה בצורה יוצאת דופן. מייסד החברה, מרסל דסוד (שהיה יהודי ניצול שואה) האמין בכל ליבו שמטוס שנראה יפה גם יטוס נהדר. ועובדה. המטוסים של דסוד הם הכי יפים גם היום.

יונדאי סונטה הייבריד החדשה – מקדם גרר כמו של טסלה. צילום: יונדאי

חותך את האוויר

חלק מהיופי הזה מגיע מתכנון אירודינאמי חכם. וזו אחת מאבני הפינה ביונדאי סונטה החדשה. מכונית המנהלים שמשנה את כללי המשחק בסגמנט. והיא עושה זאת על ידי צריכת דלק כה נמוכה עד כי תוכלו לנהוג בה 1,000 קילומטרים בין תדלוקים. אחד המרכיבים המשפיעים ביותר על צריכת הדלק היא זרימת האוויר סביב המכונית, זו יוצר התנגדות או "גרר" שניתן למדוד. ובכן המעצבים של יונדאי סונטה החדשה יצרו מכונית עם מקדם גרר של 0.24 בלבד. נתון שמוכר רק במכוניות חשמליות מתקדמות מאד ואירודינאמיות מאד. חלק מהמערך האירודינאמי כולל שבכת חזית אקטיבית שנסגרת בתנאים מוגדרים מראש, ספויילר אחורי המבטל את הערבול שנותר אחרי הרכב, וחישוקי גלגלים חכמים. זאת לצד צללית נמוכה. "תוצר לוואי" של תכנון אירודינאמי חכם הוא מכונית שנראית נפלא – בתנועה גם כשהיא נייחת.

תאורת LED מלא, חישוקי סגסוגת אירודינאמיים ואיכות נסיעה של רכב פרימיום. צילום: יונדאי

יונדאי סונטה היא הראשונה במשפחת יונדאי המעוצבת בשפה החדשה של היצרן Sensuous Sportiness – תחשבו על "קופה 4 דלתות" במותגי הפרימיום. זה זה. זה רכב שידפוק כניסה בכל מקום אליו יגיע. אין ספק.

שילוב של מנוע בנזין מתקדם ומנוע חשמלי מפיק 37.5 קג"מ ופחות מ-10 שניות ל-100 קמ"ש. צילום: יונדאי

הנעה חכמה

יונדאי סונטה החדשה היא כמובן היברידית. וככזו מצויידת במנוע בנזין 2.0ל' אטומוספרי מהדור החדיש ביותר של יונדאי. משפחה של מנועים עתירי טכנולוגיה בשם SMARTSTREAM המשלבת כוח יחד עם צריכת דלק נמוכה. אל המנוע הזה הוסיפה יונדאי מנוע חשמלי עם 52 כ"ס ואלה יחד מפיקים 192 כ"ס ולא פחות מ-37.5 קג"מ. אם בעבר הייתה לסונטה תיבת הילוכים רציפה – הרי שבסונטה החדשה יש תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים, בורר הילוכים "טוס על חוט" שלא תופס מקום בקונסולה שבין הנהג לנוסע.

נתוני צריכת הדלק לא פחות ממדהימים לרכב בממדים האלה: 18.8 קילומטרים לליטר בנהיגה עירונית ונתון עוד יותר מדהים של 21.9 קילומטרים לליטר בנהיגה בינעירונית. אלו נתונים שאנו רגילים לקבל ממכוניות סופר-מיני קטנות ולא רכב מנהלים מהודר כל-כך.

תא הנהג של יונדאי סונטה הייבריד החדשה מכיל תצוגה עילית, מערכת שמע BOSE ואופציה של לוח מחוונים ווירטואלי. צילום: יונדאי

בטיחות ברמה אחרת

כסטנדרט מכילה יונדאי סונטה החדשה 9 כריות אוויר כחלק ממערך בטיחות נרחב מאד המכונה SmartSense. מערך שיהיה כסטנדרט בשתי רמות האבזור שבהן הרכב משווק. תמצאו כאן דברים שיש (אולי) רק במכוניות העולות פי שתיים ושלוש מהסונטה זאת בזכות 3 חיישני מכ"מ, 5 מצלמות ו-12 חיישנים אולטרא סוניים. אמרנו מטוס קרב? יש בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילה בפקקים, תיקון סטיה מנתיב, מערכת למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, בלימת חירום בנסיעה לאחור וגם יציאה בטוחה מהרכב מהמושב האחורי (מוודאת שלא מגיע רכב או דו"ג מאחור) ונועלת את הדלת במידה וכן כדי לא לאפשר יציאה. שתי מערכות שונות לתזכורת שיכחה במושב האחורי (תלוי ברמת האבזור). ברמת אבזור לימיטד, המצוידת בלוח מחוונים ווירטואלי, תהיה הצגת וידאו של הרכב בשטח המת – מרשים מאד. וזה לא הכל כי המערכות הנ"ל הם בנוסף לבקרת משיכה ובקרת יציבות, ניטור לחצי האוויר בצמיגים, סיוע לזינוק בעליה ועוד. האם יונדאי סונטה החדשה היא המכונית הבטוחה ביותר על הכביש בישראל? יתכן מאד שכן.

מושבי עור מחוממים או מאווררים ועם הזחה חשמלית – בגרסת לימטד. צילום: יונדאי

אבזור בלי סוף

כרגע תשווק הסונטה בשתי רמות אבזור: פרימיום ו-לימטד שתיהן מכילות פריטי אבזור רבים שתמצאו רק במכוניות הרבה יותר יקרות כמו למשל מערכת שמע מקורית של BOSE, מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ' ממשק לאנדרואיד אוטו/ קארפליי, תצוגה עילית על השמשה, כניסה ויציאה ללא מפתח, בלם חניה חשמלי, תאורת LED מלאה, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור, הגה מעור, מושב נהג חשמלי, ווילונות אחוריים, חימום למושבים קדמיים, הגה ומראות, תאורת אווירה וגם משטח טעינה אלחוטי. והרשימה עוד מתארכת. ברמת אבזור לימיטד לוח המחוונים הופך להיות מסך 12.3 אינץ' עם פונקציות רבות נוספות ויכולת להתאמה אישית. מתווסף אוורור למושבים הקדמיים, גג שמש פנוראמי, מצלמות 360, מושב נוסע חשמלי ועוד.

ממשק מולטימדיה מתקדם עם יכולת לשקף אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. צילום: יונדאי

כמה זה יעלה לנו?

עוד קודם נספר כי יונדאי ישראל תיתן 5 שנים/100,000 קילומטרים אחריות על הרכב ולא פחות מ-7 שנים/150,000 קילומטרים אחריות על המערכת ההיברידית. אם בעבר המחירים יצרו דילמה לא רק מול רכבי מנהלים אחרים אלא גם מול רכבי הפנאי – הרי שעתה הצעת המכר שמה את יונדאי סונטה החדשה ברמה אחרת מבחינת התמורה לכסף. 181,900 שקלים לגרסת פרימיום ו-195,900 שקלים לגרסת לימיטד אשר עתידה להרכיב את המסה הגדולה של המכירות.

גג שמש פנוראמי ברמת אבזור לימיטד. צילום: יונדאי

בנוסף, יונדאי ישראל מציעה גם מסלול של ליסינג פרטי שבמסגרתו יהיה על הלקוח לשלם מקדמה של 12,900 שקלים בלבד ואחריה תשלום חודשי קבוע של 2,300 שקלים למשך 36 חודשים. העסקה כוללת גם 3 טיפולים ראשונים בחינם והרכב נרשם בבעלות פרטית כדי להבטיח את שמירת הערך בתום התקופה.

תוכן מקודם

פנסי LED מזוהים גם מאחור בעיצוב המזכיר מכונית ספורטיבית. צילום: יונדאי

צפו גם בזה

סוזוקי איגניס (כמעט) היברידית החל ב-84,990 שקלים

עם מערכת היברידית קלה ומערך בטיחות אקטיבי סוזוקי איגניס מקבלת מתיחת פנים ובוסט נחוץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 − five =