רוני נאק
יונדאי סטאריה, המניוואן העתידני למראה של יונדאי מתעדכן וחוזר לשוק הישראלי עם מערכת הנעה היברידית חדשה. סימן ההיכר המשמעותי ביותר שלו – העיצוב החללי – נותר בעינו עם תאורת LED ייחודית וקווים דינמיים שמשלבים בין אלגנטיות לפונקציונליות.
• מבחן דרכים יונדאי סטאריה דיזל
מעבר לעיצוב החיצוני, תא הנוסעים מציע מרחב יוצא דופן, שימושיות רבה לצד אסתטיקה ונוחות מירבית בנסיעות קצרות גם בנסיעות ארוכות. המושבים מעוצבים בקפידה מרופדים בחומרים איכותיים ומעניקים תחושת יוקרה מפנקת. הנהג יכול לבחור בין תצורה של 8 ל-9 מושבים. ישנה קונסולת אחסון מרכזית חכמה מתקפלת והופכת למושב נוסע שלישי בעת הצורך. סביבת הנהג דיגיטלית ומעוצבת בקפידה המטרה היא ליצור חוויית נסיעה נוחה ומקושרת לכל נוסע. כמו דגמי יונדאי רבים אחרים גם יונדאי סטאריה החדשה מסמלת את מחויבותה ענקית הרכב להמשיך ולצעוד קדימה עם כל דגם.
יונדאי זנחה את מנוע הטורבו-דיזל 2.2ל' הוותיק לטובת מערכת הנעה בנזין-היברידית. זו כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר בשילוב מנוע חשמלי בעל הספק של 54 קילוואט המוזן מסוללת ליתיום-יון עם קיבולת של 1.49 קוט"ש. התפוקה המשותפת עומדת על 225 כוחות סוס ומומנט מרבי של 37.4 קג"מ. צריכת הדלק הרשמית (משולבת) עומדת על 7.6 ליטר ל-100 ק"מ. טבלת הביצועים מלמדת על מהירות מרבית של 167 קמ"ש וזמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 10.2 שניות.
הורדת הכוח נעשית לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים ופיקוד Shift-by-Wire אשר מחליף את ידית ההילוכים בלחצנים. זו פתרון שנועד להגדיל את המרחב הפנימי וגם תומרם לעיצוב מודרני ונקי של סביבת תא הנוסעים. בנוסף יש לרשות הנהג – או הנהגת – בורר מצבי נהיגה. לכל עליה שלא תבוא.
יונדאי סטאריה משווקת בשלוש גרסאות: מסחרית סגורה, וואן פרימיום ו-וואן לקצ'רי. לכולן אותה מערכת הנעה, קוקפיט דיגיטלי, ממשקי קארפליי ואנדרואיד מקוריים, בורר מצבי נהיגה, חיישני אורות וגשם. בנוסף, בהתאם לחבילת האבזור תמצאו גם פנסי LED, חימום למושבים, בקרת אקלים מפוצלת ואפילו ריפודי עור מצלמות הקפיות גג שמש ועוד (בגרסה הבכירה).
מחירים
דגם | מחיר בשח |
מסחרי סגור | 289,900 ₪ |
סטאריה 1+8 Premium | 315,990 ₪ |
סטאריה 1+8 Luxury | 339,990 ₪ |