יום חמישי , 25 אפריל 2024
יונדאי STARIA תיכף מגיעה אלינו. הנה מה שידוע עד עתה. צילום: יונדאי

יונדאי STARIA – לחשוב מחדש על ואן

שטח

לקראת ההשקה הישראלית של יונדאי STARIA חשבנו לגעת בכמה נקודות חשובות שבטח יעניינו את מי שה-STARIA תהיה רלוונטית עבורו. אבל כבר בשלב "שיעורי הבית" גילינו עוד כמה דברים חשובים שמחזקים את דעתנו כי מדובר בדגם שיוצר אמת מידה חדשה בקבוצת הרכב שלו.

זה מתחיל מפרס ה"Best Of The Best" בתחרות RED DOT שהיא תחרות העיצוב הבינלאומית הנחשבת ביותר בעולם בתחומי העיצוב התעשייתי, תקשורת וקונספטים עתידיים. ובכן יונדאי STARIA זכתה במקום הבכיר ביותר בקטגוריית המכוניות והאופנועים. על פניו דבר סביר בהחלט עד שנזכרים כי מדובר במובילת נוסעים (MPV) או ואן. נדיר ש-ואן זוכה בתואר של העיצוב אבל היי. הביטו בצילומים. STARIA היא בהחלט כלי רכב יוצא דופן. המראה העתידני והמיסתורי של הרכב המרווח מזכיר ספינת חלל עם קו אחיד וזורם מהחרטום ועד לזנב בקשת אחידה המזכיר את זריחת השמש מעל קימור כדור הארץ – אילו היינו יושבים למשל בתחנת החלל הבינלאומית.

יונדאי STARIA תיכף מגיעה אלינו. קוקפיט דיגיטלי מלא ברמות הבכירות וגם חבילות סיוע ובטיחות אקטיביות. צילום: יונדאי

אם בחוץ מדובר על חללית הרי שבפנים זו ספינת תענוגות מהודרת. חלל פנים עצום ומעוצב במראה יוקרתי ועם חומרים משובחים. שמשות צד פנורמיות עם "קו מותניים" נמוך המקנה ראות מושלמת החוצה ומשחקות תפקיד מרכזי ביצירה של תחושת המרחב והתנועה בו וחווית נסיעה חדשה לרכב מהסוג הזה. 

ולא רק RED DOT, גם מגזין הרכב הגרמני הנחשב "auto motor und sport" – שמוכר בזכות העדפתו למותגי הבית הגרמניים הכתיר בסקר קוראים את יונדאי STARIA כ"מכונית הטובה ביותר לשנת 2022" בקטגוריית הוואנים המיובאים. וזה במדינה שהמציאה את המיקרובוס – יא?!

יונדאי STARIA תיכף מגיעה אלינו. בהחלט לא מסחרית מוסבת אלא MPV שנועד לספק נוחות מירבית וחווית נסיעה. צילום: יונדאי

אז מה אנחנו יודעים עד עתה על המיניוואן המסקרת ביותר של שנת 2022?

היונדאי STARIA היא שלב חשוב נוסף באבולוציה של HYUNDAI לספקית של פתרונות תחבורה חכמים ומשקפת את הגישה החדשנית בעיצוב "מהפנים החוצה". גישה המדגישה את החשיבות של חלל פנים מרווח ושל השימושיות לנוסעים כבסיס לתכנון של כל רכב חדש. גישה שאנו כבר מכירים היטב מה-IONIQ5 החשמלית פורצת הגבולות. ה-STARIA היא הפתרון של יונדאי לצרכים המתפתחים שלנו על ידי הנגשת רכב בעל יכולת רב-גונית, עשיר בפיצ'רים ועשוי ברמה הגבוהה ביותר כפי שמצופה היום מיונדאי.

ליונדאי STARIA מנעד גרסאות רחב מאד אשר יכול להתאים למניפת צרכים רחבה ביותר. מגרסה מסחרית סגורה עם שורת מושבים קדמית בלבד ועד לימוזינת VIP מהודרת מאד מרופדת בעור, עץ, שני גגות שמש פאנורמיים ומערכי סיוע ובטיחות אקטיביים מתקדמים.

יונדאי STARIA תיכף מגיעה אלינו. מושבי קפטן מהודרים, קו חלונות נמוך וחומרים מהדור האחרון. צילום: יונדאי

הבסיס לכל זה הוא פלטפורמה כל חדשה אשר פותחה מאפס להיות מובילת נוסעים מתקדמת. רחוק מאד ממה שהיה נהוג בעבר בהסבה או טיוב של רכב מסחרי להיות מוביל נוסעים. כך אפשר לא רק לקבל חלל פנים גדול ולנצל אותו באופן הטוב ביותר אלא גם ליצור רכב שיהיה נוח לנוסעים ומסוגל להתמודד עם סביבת תחבורה מערבית מתקדמת. ליונדאי STARIA בסיס גלגלים ארוך מאד של 3272 מ"מ. זה מאפשר לדחוק לקצוות את הגלגלים במרכב באורך שך 5253 ס"מ. המשמעות היא ניצול מצויין של חלל הפנים וזה נתמך בממדים של 1997 מ"מ לרוחב וגובה של 1990 מ"מ (עם שינויים קלים בין הגרסאות השונות). על התנהגות הכביש הבטוחה ונוחות הנסיעה מנצלת הפלטפורמה החדשה מתלי מקפרסון בחזית ורב-חיבורים מאחור כולם על קפיצי סליל רכים ונעימים כשרק הגרסאות המסחריות מקבלות קפצי עלה העדיפים לנשיאת משקלים.

יונדאי STARIA תיכף מגיעה אלינו. בסיס גלגלים ארוך במיוחד וממדים נדיבים. צילום: יונדאי

כל זה אומר שבגרסה המסחרית תהיה רצפת העמסה באורך של 2.5 מטרים ויכולת לשאת כ-1 טון. גרסת הנוסעים המהודרת תהיה בין 8 או 9 מושבים ולמרות מספר המושבים הגדול עדיין יהיה יותר ממטר מרווח בכל מימד בכל אחת משורות המושבים. נייס!

הכוח מגיע מיחידת הנעה מוכחת וחזקה מבית יונדאי. טורבו דיזל בנפח 2.2ל' המפיק 177 כ"ס ו-44 קג"מ. הכוח יורד לכביש דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. כנהוג בדגמי הקצה של יונדאי גם כאן הפיקוד על תיבת ההילוכים הוא דרך מתגים בתא הנהג ולא מנוף. נתוני הביצועים עוסקים בכ-12 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 185 קמ"ש. צריכת הדלק המשוערת תהיה כ-8.2 ליטר ל-100 ק"מ לא מעט בזכות תיבת ההילוכים, המנוע היעיל וכמובן יעילות אירודינאמית של העיצוב המרהיב.

יונדאי STARIA תיכף מגיעה אלינו. מוואן סגור ועד רכב VIP מהודר מאד. צילום: יונדאי

חבילות האבזור והבטיחות הסופיות לישראל עוד לא נחשפו אבל אפשר לראות ממפרטים בחו"ל כי תוכלו למצא בסטאריה פריטי נוחות כמו גג שמש כפול, שמשות פרטיות כהות, פנסי LED, מערך מצלמות היקפיות, קוקפיט דיגיטלי מלא (בגרסאות הנוסעים המהודרות), חישוקי סגסוגת וכמובן ממשקי קארפליי ואנדרואיד. מיזוג למושבים אחוריים ועוד. חבילות הבטיחות והסיוע האקטיביות צפויות להכיל (בתמהיל שונה) את כל מה שאנו מכירים מדור המכוניות האחרון של יונדאי. למשל תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום בנסיעה לאחור ועוד (כמובן שלא נדע את כל הפרטים הסופיים עד ליום ההשקה). בכל מקרה יש בהחלט למה לצפות.

יונדאי STARIA תיכף מגיעה אלינו. הנה מה שידוע עד עתה. צילום: יונדאי

יונדאי העולמית עוברת טרנספורמציה שמולידה עבורנו דור מרתק של מכוניות חדשות. החל באיוניק 5 החשמלית, עתה ה-STARIA מבטיחה לשנות את האופן שבו אנו חושבים על ניידות, חווית נסיעה בקונטקסט של וואן גדול וחדשני במראה ובתכולתו.

צפו להשקה הישראלית של כלמוביל יבואנית יונדאי ממש בקרוב. אז נדע גם לספר לכם על המחירים ועל המפרטים הסופיים של כל הגרסאות ומתי יגיעו אלינו.

Check Also

יונדאי נערכת למתקפת דגמים

מתקפה לכל רוחב חזית השוק. יונדאי ישראל נערכת לגל השקות נרחב מהקאספר הקטן ועד לפאליסייד העצום. מרכבים עממיים ועירוניים ועד דגמי N חדשים עם מאות כוחות סוס

2 comments

  1. הייתי בטוח שזאת חשמלית. מי ייגע בדיזל בשנת 22?

  2. אלי כחלון

    העים הרכב הזה יהיה מאושר לנכים נוהגים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 1 =