רוני נאק
כלמוביל יבואנית יונדאי החלה היום לשווק רשמית את הדור הרביעי של יונדאי טוסון. דגם הפנאי של יונדאי אשר בדור הקודם שלו העלה על הכביש קצת יותר מ-42 אלף יחידות. עתה מדובר בדור כל-חדש של אחד הדגמים החשובים של יונדאי בישראל ובעולם.
מתחת למרכב המעוצב תמצאו פלטפורמה כל חדשה עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-10 מ"מ לאורך כולל של 268 ס"מ. המשמעות של פלטפורמה חדשה היא הזדמנות למתכננים ליצור חלל פנים המנוצל טוב יותר כאשר מהצד השני לשפר את נוחות הנסיעה ולחדד את התנהגות הכביש. לשם כך השתמשה יונדאי במתלי מקפרסון בחזית ומתלה רב-חיבורי מאחור. שילוב המבטיח את התנהגות הכביש החיובית ואת נוחות הנסיעה. תכנון חלל הפנים העדיף מתבטא במרווח רגליים גדול יותר במושב האחורי, נפח תא מטען מוגדל (515 ל'). כל זה עם שינויים מזעריים בממדים הכללים של הטוסון (שגדל ממש במעט).
עוד מתחת למרכב תגלו את דור מנועי ה-SmartStream החדש של היצרנית עם שימוש נרחב באלומיניום כדי לחסוך משקל, טכנולוגיית תזמון והרמת שסתומים משתנה ותיבות הילוכים מחוזקות ועמידות יותר. בהיצע כרגע שני מנועי בנזין: 2.0ל' אטמוספרי עם 156 כ"ס ו-19.6 קג"מ ומנוע 1.6ל' טורבו המפיק 180 כ"ס ו-27 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים ו-DCT כפולת מצמדים עם 7 הילוכים למנוע הטורבו החזק. יונדאי מדווחת על שיפור בביצועים וכן בצריכת הדלק.
לצד הזינוק הטכנולוגי קדימה יש פריצת דרך של ממש בתחום העיצוב. בשפת עיצוב חדשנית שיונדאי מכנה prismatic design שיוצר מרכב בעל משטחים רבים, בזוויות, הטיות ושבירות רבות עם משחקים של אור והשתקפויות רבות. בהחלט משהו שצריך לספוג ולהביט בו לאורך זמן כדי להבין על מה מסתכלים. במידה רבה זהו מפגן עוצמה (ומעט שחצנות) ליכולת התעשייתית של יונדאי. בחזית יש גריל גדול ונוכח ביותר בו משולבת תאורת יום LED המסתווה לשחור כשהיא כבויה – פנסי החזית כמקובל לאחרונה ביונדאי נמצאים ביחידות נפרדות ונמוך יותר וגם אלה (ברמות האבזור השונות) LED.
תא הנהג וסביבת הנוסעים יכול היה בקלות להכנס לקבוצת הפרימיום. עם אפקט "וואהו" חזק לכל מי שנכנס לשם לראשונה. הדשבורד מחולק לשני מפלסים כאשר העליון בשתי קשתות כשבמרכזן קונסולה מרכזית ארוכה בה משולבת מולטימדיה עם מסך גדול ושורה של מתגים – כולם מתגי טאצ'. למעשה הקוקפיט כולו נקי ממתגים ולחצנים הכל בטאצ'. מול עיני הנהג יש לוח מחוונים טבלטי צף בממדים של 10.25 אינץ' עם תצוגה דיגיטלית מלאה והמון מידע שימושי. בקרת אקלים אלקטרונית היא הסטנדרט בכל הגרסאות ולגרסאות הגבוהות יש גם ריפודי עור ופיצ'רים רבים נוספים לרבות תאורת אווירה עם 64 גווני צבע לבחירה.
חבילות הבטיחות כוללות מערכות אקטיביות רבות ובהן ניטור והתראה משכחת ילדים במושב אחורי, בלימת חירום בצומת, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, יציאה בטוחה ממושב אחורי ועוד פיצ'רים רבים המשתנים בהתאם לרמות האבזור (דרגות בטיחות 7 ו-8).
בהמשך השנה (סוף רבעון שלישי = אחרי החגים) תגיע גם הגרסה ההיברידית של יונדאי טוסון. גרסאות ההנעה הכפולה והדיזל לא יגיעו לישראל. הרכב מיוצר במפעלי יונדאי בצ'כיה ומשם מגיע לישראל כאשר הדגם ההיברידי יגיע לישראל מקוריאה.
מחירים:
- יונדאי טוסון 2.0ל' פרמיום – 159,900 שקלים
- יונדאי טוסון 1.6T פרסטיג' – 169,900 שקלים
- יונדאי טוסון 1.6T לקצ'רי – 181,900 שקלים
- יונדאי טוסון 1.6T עלית – 191,900 שקלים
בנוסף תהייה גרסת "פאנורמיק" המיועדת לציי רכב.