שבת , 20 אפריל 2024
יונדאי טוסון החדש. החל ב-159,900 שקלים. צילום: יונדאי

יונדאי טוסון החדש החל ב-159,900 שקלים

רוני נאק

כלמוביל יבואנית יונדאי החלה היום לשווק רשמית את הדור הרביעי של יונדאי טוסון. דגם הפנאי של יונדאי אשר בדור הקודם שלו העלה על הכביש קצת יותר מ-42 אלף יחידות. עתה מדובר בדור כל-חדש של אחד הדגמים החשובים של יונדאי בישראל ובעולם.

יונדאי טוסון החדש. 64 גוונים לתאורת האווירה, פתחי מיזוג נסתרים בדשבורד. צילום: יונדאי

מתחת למרכב המעוצב תמצאו פלטפורמה כל חדשה עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-10 מ"מ לאורך כולל של 268 ס"מ. המשמעות של פלטפורמה חדשה היא הזדמנות למתכננים ליצור חלל פנים המנוצל טוב יותר כאשר מהצד השני לשפר את נוחות הנסיעה ולחדד את התנהגות הכביש. לשם כך השתמשה יונדאי במתלי מקפרסון בחזית ומתלה רב-חיבורי מאחור. שילוב המבטיח את התנהגות הכביש החיובית ואת נוחות הנסיעה. תכנון חלל הפנים העדיף מתבטא במרווח רגליים גדול יותר במושב האחורי, נפח תא מטען מוגדל (515 ל'). כל זה עם שינויים מזעריים בממדים הכללים של הטוסון (שגדל ממש במעט).

עוד מתחת למרכב תגלו את דור מנועי ה-SmartStream החדש של היצרנית עם שימוש נרחב באלומיניום כדי לחסוך משקל, טכנולוגיית תזמון והרמת שסתומים משתנה ותיבות הילוכים מחוזקות ועמידות יותר. בהיצע כרגע שני מנועי בנזין: 2.0ל' אטמוספרי עם 156 כ"ס ו-19.6 קג"מ ומנוע 1.6ל' טורבו המפיק 180 כ"ס ו-27 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים ו-DCT כפולת מצמדים עם 7 הילוכים למנוע הטורבו החזק. יונדאי מדווחת על שיפור בביצועים וכן בצריכת הדלק.

יונדאי טוסון החדש. עיצוב מרכז יוצא דופן חישוקי גלגלים בין 17 ל-19 אינץ' וזהות ייחודית. צילום: יונדאי

לצד הזינוק הטכנולוגי קדימה יש פריצת דרך של ממש בתחום העיצוב. בשפת עיצוב חדשנית שיונדאי מכנה prismatic design שיוצר מרכב בעל משטחים רבים, בזוויות, הטיות ושבירות רבות עם משחקים של אור והשתקפויות רבות. בהחלט משהו שצריך לספוג ולהביט בו לאורך זמן כדי להבין על מה מסתכלים. במידה רבה זהו מפגן עוצמה (ומעט שחצנות) ליכולת התעשייתית של יונדאי. בחזית יש גריל גדול ונוכח ביותר בו משולבת תאורת יום LED המסתווה לשחור כשהיא כבויה – פנסי החזית כמקובל לאחרונה ביונדאי נמצאים ביחידות נפרדות ונמוך יותר וגם אלה (ברמות האבזור השונות) LED.

יונדאי טוסון החדש. קוקפיט דיגיטלי מלא נקי ממתגים על בסיס טאצ' כמעט באופו בלעדי. צילום: יונדאי

תא הנהג וסביבת הנוסעים יכול היה בקלות להכנס לקבוצת הפרימיום. עם אפקט "וואהו" חזק לכל מי שנכנס לשם לראשונה. הדשבורד מחולק לשני מפלסים כאשר העליון בשתי קשתות כשבמרכזן קונסולה מרכזית ארוכה בה משולבת מולטימדיה עם  מסך גדול ושורה של מתגים – כולם מתגי טאצ'. למעשה הקוקפיט כולו נקי ממתגים ולחצנים הכל בטאצ'. מול עיני הנהג יש לוח מחוונים טבלטי צף בממדים של 10.25 אינץ' עם תצוגה דיגיטלית מלאה והמון מידע שימושי. בקרת אקלים אלקטרונית היא הסטנדרט בכל הגרסאות ולגרסאות הגבוהות יש גם ריפודי עור ופיצ'רים רבים נוספים לרבות תאורת אווירה עם 64 גווני צבע לבחירה.

יונדאי טוסון החדש. מרווח פנים משופר מאד בעיקר במושב אחורי וגם פתחי מיזוג מאחור. צילום: יונדאי

חבילות הבטיחות כוללות מערכות אקטיביות רבות ובהן ניטור והתראה משכחת ילדים במושב אחורי, בלימת חירום בצומת, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, יציאה בטוחה ממושב אחורי ועוד פיצ'רים רבים המשתנים בהתאם לרמות האבזור (דרגות בטיחות 7 ו-8).

בהמשך השנה (סוף רבעון שלישי = אחרי החגים) תגיע גם הגרסה ההיברידית של יונדאי טוסון. גרסאות ההנעה הכפולה והדיזל לא יגיעו לישראל. הרכב מיוצר במפעלי יונדאי בצ'כיה ומשם מגיע לישראל כאשר הדגם ההיברידי יגיע לישראל מקוריאה.

יונדאי טוסון החדש. חתימת אור ייחודית מאחור וסופיות מפלט רבועות. צילום: יונדאי

מחירים:

  • יונדאי טוסון 2.0ל' פרמיום – 159,900 שקלים
  • יונדאי טוסון 1.6T פרסטיג' – 169,900 שקלים
  • יונדאי טוסון 1.6T לקצ'רי – 181,900 שקלים
  • יונדאי טוסון 1.6T עלית – 191,900 שקלים

בנוסף תהייה גרסת "פאנורמיק" המיועדת לציי רכב.

 

 

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − three =