יום רביעי , 21 אוקטובר 2020
ראשי » חדשות » INEOS תייצר את רכב השטח במפעל דיימלר
אינאוס מאחור שטח
אינאוס תייצר את רכב השדה במפעל אותו תרכוש מדיימלר בלב אירופה. צילום: INEOS

INEOS תייצר את רכב השטח במפעל דיימלר

רוני נאק

קורונה יצרה הזדמנויות נהדרות – למי שיש ממון – ולענקית הפטרוכימיה INEOS יש מזה ויש גם חזון. אז כשדיימלר הודיעה כי היא מעוניינת למכור את מפעל סמארט בהאמבאך (על גבול גרמניה), הנהלת אינאוס קפצה על העניין.

התכנית המקורית הייתה לייצר את רכב השדה בשני מפעלים: ווילס ובפורטוגל שם אמורה הייתה להיות מיוצרת שלדת הסולם וחלקי המרכב. אולם זמינות המפעל של דיימלר, שבעצמו עבר שינויים לאחרונה כדי לצייר רכב פנאי חשמלי עתידי של מרצדס – יוצר הזדמנות לקבל מבנים קיימים, תשתית פעילה ויותר מזה עובדים מיומנים. בו בעת אינאוס הודיעה כי תפסיק את עבודות הבניה באתרים הקודמים.

אינאוס גראנדיר – לנד רובר לא הייתה מוכנה למכור את כלי היצור של הדיפנדר. צילום: INEOS

דיימלר הודיעה רק בשבוע שעבר כי היא מעוניינת למכור את המפעל – כחלק ממהלך ההתייעלות בעקבות משבר קורונה. המפעל נחנך בשנת 1997 ויצר מכוניות סמארט FORTWO. המהלך הזה יאפשר לאינאוס לעמוד בלוח הזמנים שהציבה לעצמה להתחיל ביצור הסדרתי בסוף 2021 ומכירות בתחילת 2022.

המיקום בלב אירופה (למורת רוחם של בריטים רבים שהובטח להם כי היצור יהיה על אדמת בריטניה) מקצר מאד את שרשרת האספקה של הרכיבים השונים: מנועי 6 צילינדרים מ-BMW, תיבות הילוכים של ZF ועוד מה שעשוי אולי להפחית בסופו של דבר מהמחיר הצפוי של הגראנדיר אשר לפי הערכות יעמוד על כ-50,000 דולרים.

הפוטנציאל של הגראנדיר בהחלט שעושה חשק. איור:atuomoto

זוכרים שניסאן הודיעה על פרישה מאירופה? ובכן באינאוס זוכרים זאת היטב והם מדברים גם עם ניסאן לגבי המפעל בברצלונה ספרד. אותו מפעל שבו יוצר טנדר ניסאן נבארה והוא ערוך לטפל בכלי רכב גדולים ושלדות סולם. יחד עם זאת הרוח הנושבת באינאוס נותנת עדיפות דווקא למפעל בהאמבאך.

יחד עם זאת מתעוררות לא מעט שאלות: מי יתן שירות למכוניות האלה? האם יהיה כלכלי לאינאוס לפתוח סוכנויות שימכרו דגם יחיד של רכב אחד שגם ככה הוא מאד נישתי?  מה צריכים להיות יעדי התמחיר ונפחי המכירות כדי לכסות את העלויות ולהתחיל להרוויח כסף – אם זה בכלל אפשרי עם כלי כזה?

האיש מאחרי המיזם – ג'ים ראטקליף – פנה בשעתו ללנד רובר עם הצעה לרכוש מהם את הכלים ליצור של הדיפנדר, כשיצורו הופסק בשנת 2016 לאחר 67 שנים, אבל נענה בשלילה.

צפו גם בזה

העובדים מצילים את התעשייה

קרן השקעות חדשה תקנה ספקים מתקשים בתעשיית הרכב להבטיח זמינות חלקים למנועי בעירה פנימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 − three =