שבת , 18 ספטמבר 2021
ראשי » חדשות » צפו בתא הנהג של הגרנאדיר
אינאוס גראנדיר. מגיע לשוק בשיא הדרישה העולמית לרכבי 4X4. הזמנות החל מאוקטובר הקרוב. צילום: אינאוס

צפו בתא הנהג של הגרנאדיר


רוני נאק

אחרי שכבר קיבלנו לא מעט רמזים על המבנה המכאני של רכב העבודה/שדה החדש מבית INEOS הבריטית – עתה מגיעה החשיפה (אונליין כמובן) של תא הנהג. הקבינה, שומרת על אותו קו מנחה של פשטות עיצובית ואיכות כללית גבוהה לשם עמידות. הגישה של אינאוס לעניין אומרת שעל תא הנהג להיות פונקציונאלי ועמיד אבל לא במחיר של אי נעימות או של חווית נהיגה זוועתית.

תא נהג תכלית אך מודרני. הכפתור האדום על ההגה הוא צופר מעודן להתראת רוכבי אופניים או הולכי רגל. צילום: אינאוס

כך שתמצאו מושבי ריקארו ארגונומיים עם חימום אבל ללא הזחה חשמלית כדי שלא לשלב ברכב רכיבים שיכולים להתקלקל ואינם משרתים פונקציה מהותית כמו מנועים חשמליים לכיוון המושב. עוד תגלו שהקוקפיט מלא במיתוג גדול ומסומן היטב. המתגים השונים עשויים ונראים כמו מתגים בפאנל של כלי טיס. היישום כאן מאפשר תפעול קל בעזרת כפפות וגם עמידות בפני נתזי מים. המעצבים חילקו את פיזור המתגים כך שבקרת האקלים, השמע וכד' נמצאים בקונסולה המרכזית ועוד קבוצת מתגים נמצאת בפאנל על תקרת הרכב. שם למעלה תמצאו בין השאר גם את מתגי נעילות הדיפרנציאל (כן ברבים). כל המיתוג הוא "צ'אנקי" וגדול לטובת תפעול קל תוך כדי תנועה בשטח.

פאנל תקרה חכם עם הכנה מוקדמת של מיתוג לאביזרים חיצוניים. צילום: אינאוס

בנוסף, INEOS, כבר הכינה מראש חיווט לפנסי עזר חיצוניים ואפילו לכננת. מי מאנשי השטח שיצטרך לבצע התקנות ישמח לגלות שהעניין יהיה הרבה יותר פשוט. כל החיווט מוביל לפאנל שבתקרה כשעל המתקין יהיה רק לבחור לאיזה מהמתגים שהוכנו מראש לחבר את הכננת או מכשיר קשר או כל דבר אחר. חכם!

כמה עולה קולוראדו ZR2 בישראל?

מהצד הטכנולוני, INEOS לא התעלמה מכך שכולנו מסתובבים עם סמארטפונים. לכן יש מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' עם תפעולה מגע או בעזרת חוגה בקונסולה המרכזית. יש כמובן ממשק קארפליי ואנדרואיד – לחוויה דיגיטלית ראויה לזמננו.

ריפודי מושבים דוחי מים, תא אחסון גדול מתחת למושב וגם פקקי ריקון למים אם תחליטו לשטוף את הרכב. מבפנים. צילום: אינאוס

עמידות אינה רק סיסמה ריקה, אינאוס השתמשה בחומרי דיפון, ריפודים עמידים במיוחד בכל תא הנוסעים. הריפוד הוא כזה שניתן לשטוף את פנים הרכב עם צינור גינה ופקקי ריקון (פריט מקורי ללא תוספת תשלום) ירוקנו את המים הנקווים על הרצפה. הריפוד הבסיסי של מושבי הריקארו הוא בד סינטטי דוחה מים. לקוחות שירצו בכל זאת להשאיר את הבוץ והחול מחוץ לרכב יוכלו לבחור בריפודי עור ושטיחונים מהודרים.

תאי האחסון רבים וכוללים תא נסתר ואטום למים מתחת לבסיס המושב האחורי. תא ננעל בקונסולה המרכזית ותאים נוספים בצידי תא המטען. שם מאחור קיים הבסיס לחיבור של דיגומים שונים – בהתאם לצרכים של המשתמש.

רוצים כזה? ההזמנות הראשונות יפתחו כבר באוקטובר הקרוב! המחיר טרם פורסם – זול זה לא יהיה.

ארטיקולציה נאה בזכות שלדת סולם ושני סרנים חיים. יש שלוש נעילות ולא ידוע כרגע על אמצעי בקרת משיכה. צילום: אינאוס

• אייקונים של 4X4

למי שרק עכשיו יצא מרכב חשמלי…נספר כי הסיפור של ה-GRENADIER מתחיל בזה שלנד רובר לא הסכימה למכור את הזכויות ליצור הדיפנדר הקלאסי לסר ג'ון רטקליף. טייקון תעשיה בריטי שחוף מנפט וגז טבעי הדבר הבא שהוא הכי אוהב זה דיפנדרים. הסירוב של לנד רובר (והקונגלומרט התעשייתי העצום הוא לקוח זהב שלה…) פגש את רטקליף במקום הרגיש ביותר. באגו. אז רטקליף החל מסע לייצר לעצמו את רכב העבודה והמסעות המושלם מבחינות. דבר שלנד רובר חשבה שנראה קרוב מדי לדיפנדר. אז היא תבעה אותו. הפסידה. והפיתוח המשיך. על שלב ההנדסה אמון ספק מרשים ביותר "מאגנה" האוסטרית שמייצרת בין השאר את ה-G קלאס למרצדס. הם בחרו במנועי 6 ציל' הטוריים של BMW, בנזין ודיזל, שלדידם נותנים את הפתרונות הטובים ביותר במונחים של כוח ועמידות, מערכת הנעה כפולה קבועה עם LOW ושלוש נעילות דיפ'. הבסיס למרכב הוא שלדת סולם שתוכננה מדף נייר חלק כאשר המתלים שנבחרו מתבססים על סרנים חיים ( כן כן גם בחזית), קפיצי סליל ומוטות רדיוס ופנהרד היכן שצריך. תצורה שנותנת הרבה אפשרויות לספקי-משנה לייצר בהמשך ערכות הגבהה ושיפורי 4X4 שונים. INEOS רכשה מדיימלר את מפעלה בהאמבך (על גבול גרמניה צרפת) שם מצאה כוח אדם מיומן ותשתית מתקדמת ליצור של ה-Grenadier. בתכנית ליצור גרסת 5 דלתות, גרסה קצרה עם 3 דלתות וגם פיק-אפ עם תא כפול וארגז (מקבילים ל-110, 90 ו-130 בדיפנדר היוצא).

השאלות שנותרו פתוחות בשלב הזה נוגעות כמובן למחיר, אופן ההפצה וחשוב לא פחות מרכזי השירות שיוכלו לטפל בכלי הקשוח הזה.

תא נהג אינאוס גראנדיר. מראה כללי עם תקרה כפולה ונפתחת. צילום: אינאוס

 

 

צפו גם בזה

סקודה תייצר פחות מכוניות

צמצום של 10% בנפח היצור העולמי של סקודה בשל גל נוסף של מחסור בשבבים אשר משבית את מפעל הספקית במלאזיה. עבורנו המשמעות היא אספקה מוגבלת עוד יותר של דגמי סקודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *