רוני נאק
יצרנית רכבי השטח Ineos חשפה שני רכבי תצוגה המצוידים בסרנים פורטליים (כמו שיש בידידנו היונימוג של מרצדס ובגרסת "בחזקת 2" של ה-G קלאס). האחד הוא טנדר Quartermaster (בתמונה) והשני זה גרנדייר "רגיל".
למה דווקא סרנים פורטלים? כי זה ממש מגניב ומראה את הפוטנציאל שיש לרכבים האלה וגם כי בפשטות, סרנים פורטלים מגדילים את מרווח הקרקע מתחת לסרן, ובכך משפרים את יכולת השטח של הרכב.
הסרנים וההתקנה הגיעו מחברה גרמנית בשם LeTech GmbH & Co KG. באתר החברה מציינים כי היא מוכרת גרנדיירים ומציעה מגוון רחב של אביזרים לרכבי אינאוס – העושים את דרכם גם לישראל בימים אלא ממש (ועם צפי מחיר סטראטוספרי).
סרנים פורטלים מוכרים היטב לחברה. למעשה, אתר החברה מציין שהם מתמחים בהתקנת סרנים אלה במרצדס G קלאס. בנוסף להתקנת הסרנים הפורטלים ב-Ineos, היא גם ביצעה עוד כמה "מודים" שהם מאד לרוחנו: כולל שלדה מוגבהת, נאבות עם אופסט מעודכן, וצמיגי BFGoodrich Mud-Terrain T/A גדולים.
קצת מספרים: התקנת הסרנים והגלגלים הגדולים הגדילה את מרווח הגחון ב-24.9 ס"מ ל-53 ס"מ עצומים. רוצים לשחק בביצה? אין בעיה כי עומק צליחת המים עלה עומק השכשוך עלה מ-80 ס"מ ל-105 ס"מ וזה בהחלט יוצא דופן.
אגב, Ineos מספרת לנו שזו לא הפעם הראשונה שהיא מציידת את הגרנדייר בסרנים בפורטלים. לדברי החברה כלי רכב שעברו שיפור דומה נמסרו ללוחמי האש בעיר מולהיים בגרמניה.