יום רביעי , 21 אוגוסט 2019
ראשי » חדשות » כמה בנטלי בנטאיגה עלו על הכבישים בישראל?
בנטלי בנטאיגה נחטפת על ידי עשירי הארץ. צילום: בנטלי

כמה בנטלי בנטאיגה עלו על הכבישים בישראל?

תומר הדר

חמשת חודשיה הראשונים של שנת 2019 עברו עם הרבה דרמה עבור ענף הרכב הישראלי ומשקפים היטב את מה שבענף יודעים היטב: רשות המיסים קובעת עבור יבואני הרכב מה למסור לא פחות מהצרכנים.

כזכור, ב-1 באפריל נכנס לתוקף המס הירוק – מתווה המס של מדינת ישראל, שמטילה על מכוניות חדשות 83% מס קניה. ממס הקניה הזה מורידים עד 17 אלף שקל בהתאם לזיהום שהרכב פולט. ב-1 באפריל 2019 הנוסחה הוחמרה, משמע פחות הטבות ותג מחיר גבוה יותר לצרכנים. לכן יבואני הרכב מיהרו להכניס מכוניות לישראל ולשחרר אותן ממכס (לשחרר במקרה הזה זה אומר לשלם מכס בשיעור של מיליוני שקלים) לפני ה-1 באפריל – ואז לטפטף אותן החוצה לשוק.

הדד ליין של המס הירוק הביא יבואנים רבים לשלם את המכס בעצמם ולשחרר את הרכב במחיר ה"ישן". השיווק לרוב נעשה במחיר ה"חדש". צילום: רוני נאק
הדד ליין של המס הירוק הביא יבואנים רבים לשלם את המכס בעצמם ולשחרר את הרכב במחיר ה"ישן". השיווק לרוב נעשה במחיר ה"חדש". צילום: רוני נאק

הגשימו חלום של רכב חדש

בל נטעה: חלק גדול מן המכוניות הללו שוחררו כבר ממכס בשיטת המס הישנה, אבל נמכרו אחרי ה-1 באפריל, כך שיתכן בהחלט שהלקוחות שילמו בפועל מחיר גבוה של אחרי המס הירוק. בכל מקרה – הטבלה לא משקרת וממחישה היטב מי מסר מה וכמה.

יונדאי מובילה את טבלת המסירות גם בזכות ליין של SUV חזקים. צילום: יונדאי
יונדאי מובילה את טבלת המסירות גם בזכות ליין של SUV חזקים. צילום: יונדאי

לפי הנתונים, מאז תחילת 2019 ועד תום מאי נמסרו בישראל 136,244 מכוניות חדשות – ירידה קלילה ביחס ל-139,631 מכוניות שנמסרו באותם חמישה חודשים ראשונים של 2018. מבחינת הטבלה עולה כי מלכת המסירות היא יונדאי- עם 22,504 מסירות. נתון מעניין חושף כי מתוך אותן מסירות, 4,825 היו רכבי כביש שטח. בטויוטה מסרו 18,361 מכוניות ולא פחות מ 6,707 מהן היו רכבי כביש שטח, כלומר ראב 4 וגם CHR, שלא לדבר כמובן על לנד קרוזרים.

טויוטה עשתה חייל עם שני דגמי ליבה שהתחדשו השנה - האם בעיות אספקה ימנעו ממנה לחזור על הביצועים במחצית השניה? צילום: טויוטה
טויוטה עשתה חייל עם שני דגמי ליבה שהתחדשו השנה – האם בעיות אספקה ימנעו ממנה לחזור על הביצועים במחצית השניה? צילום: טויוטה

במקום השלישי נמצאת קיה – עם 17,254 מסירות, פעם ראשונה זה שנים שבה קיה לא נמצאת במקום השני בטבלה. נתון מעניין מאוד בקיה חושף כי היקף המסירות של רכבי הכביש שטח של קיה כמעט משתווה למסירות המכוניות הפרטיות: כך בטלקאר יבואנית קיה מסרו 8,238 רכבי כביש שטח ו 8,754 מכוניות נוסעים.

לצד שלושת המובילים, גם לא מעט רכבי כביש שטח יוקרתיים נמסרו במהלך השנה החולפת עד כה. למשל ארבעה בנטלי בנטיאגה (החל ב-1.6 מיליון שקלים ליחידה) – וגם 27 רכבי כביש שטח של פורשה, מספר שמגמד את מסירות הפרטיות משטוטגארט: 11 יחידות בלבד.

צפו גם בזה

ב.מ.וו X5 פלאג-אין הייבריד החדש. 600 אלף שקלים, 400 כוחות סוס, 61 קג"מ ו-16 רמקולים. צילום: BMW

ב.מ.וו X5 פלאג-אין – החל ב-600,000 שקלים

PHEV - תנאי מקדים בקבוצת הפרימיום - מגיעה למשבצת של ב.מ.וו X5 החדש. אולי זה יעיר את קבוצת הפרימיום המנומנמת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 + 10 =