------------------------------
שבת , 20 אפריל 2024
איסוזו דימקס החדש - קשוח יותר מתמיד. קל יותר לאחזקה. צילום: איסוזו

איסוזו דימקס 2021. קשיחות מוגדרת מחדש

איסוזו די מקס בא כדי לעבוד. זה לא ממש מפתיע מכיוון שאיסוזו היפנית, היצרנית, כל מה שהיא עושה זה לבנות רכבי עבודה ומשאיות. בניגוד למותגים אחרים המפנים את עיקר הפיתוח למכוניות פרטיות, איסוזו מתרכזת ברכבי העבודה ובזה היא מצטיינת. למעשה, הדימקס זה הרכב הקטן ביותר שאיסוזו מייצרת. אחריו היא מדברת בטונות.

לצד הגישה התכליתית, אי אפשר להתעלם מהעובדה שכיום חלק גדול מן הטנדרים בעלי 4X4, משמשים את בעליהם גם לטיולי שטח ופנאי. כך שהמשימה הופכת כפולה: עבודה וגם פנאי. נוצר מצב בו הכרחי לייצר טנדר שיהיה סוג של סופרמן. כלי שיהיה גם מפנק בכביש וגם קשוח בשטח. לכן צריך נוסחה מיוחדת אשר שמה דגש על איזון בין כל התחומים: לאיסוזו די מקס החדש יש את הנוסחה. כך הוא עושה זאת.

שלדה כל-חדשה לדימקס בה מגולמות שנים של ניסיון ביצור רכבי עבודה של איסוזו. צילום: איסוזו

שלדה מחוזקת

טנדר קשוח זקוק לשלדת סולם. שלדת סולם היא שלדת מתכת חסונה אשר עוברת לכל אורך הרכב ועליה מותקנים המכלולים השונים, החל במנוע וכלה בארגז, אבל כדי לייצר שלדה שמסוגלת גם לעמוד בתנאי נסיעה והעמסה קשים וגם לספק לנוסעים נוחות, דרושה הנדסה איכותית.

איסוזו מסתמכת על הניסיון הרב שיש לה ביצור משאיות. השלדה החדשה של איסוזו די מקס החדש קשיחה יותר מן השלדה של הדגם הקודם בלא פחות מ-20%! כלומר שהיא עמידה יותר בפני פיתול ומעניקה למכלולים אורך חיים יותר משמעותי.

בנוסף, השלדה גם רחבה יותר וזה אומר לדי מקס החדש יש בסיס חסון יותר ויציב יותר. בשלדה מותקנים לא פחות מ-8 חיזוקי רוחב עבים יותר אשר מאפשרים מניעה נוספת של עיוות ושל פיתול השלדה. זהו מרכיב חשוב שמעניק לנוסעים בפנים יותר שקט ויותר בידוד מפני השטח שבחוץ. העוצמה של השלדה החדשה מאפשרת נשיאה של עד 1.1 טונות באופן הכי בטוח שיש. ואם אנו כבר עוסקים במשקלים נספר לכם כי הדימקס החדש מורשה לגרור עד 3.5 טונות לנגרר עם בלמים. מיישר קו בראש הקטגוריה ועדות נוספת לחוסן הבלתי רגיל של השלדה החדשה.

תא נוסעים שהוא מוצק ובטוח יותר וגם מספק יותר בידוד ונוחות לנוסעים. צילום: איסוזו

תא נוסעים עם משימה נוספת

תא הנוסעים (המרכב) של הדימקס צריך לעמוד במשימה קשה במיוחד: לספק חווית נסיעה נעימה ובטיחות כמו תא נוסעים של מכונית פרטית ומצד שני גם להיות קשוח ועמיד כמו רכב שטח. להיות מסוגל לחטוף מבלי להתעוות, לבודד מחום ומאבק ואז להחזיר אותך הביתה בנסיעה ארוכה ונעימה. לשם כך איסוזו מייצרת את תא הנוסעים תוך שילוב משמעותי של פלדה במתיחה גבוהה, אשר מעניקה לתא הנוסעים של איסוזו דימקס החדש תוספת של כוח ויכולת לעמוד בפני פיתול. כחלק משיפור תא הנוסעים של דימקס החדש גם שקט יותר והמשמעות היא יותר שלוות נפש לנהג ופחות עייפות בנסיעות ארוכות.

מולטימדיה 9 אינץ מקורית עם ממשקים מתקדמים לסמארטפון. צילום: איסוזו

השקט בתא הנוסעים החדש ייתן למערכת המולטימדיה להתבטא. עם מסך מגע צבעוני במידה של 9 אינץ' הכולל ממשק אנדרואיד אוטו וקארפליי לא יהיו עוד נסיעות ארוכות כשברקע רק טרטור המנוע. את הדרך יעשו הנוסעים בדימקס על מושבים מרופדי עור ועם כיוונים חשמליים (תלוי ברמת האבזור).

בנוסף, ישולבו בכל רמות האבזור מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. אלו מספקות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. איסוזו דימקס החדש משלב בטיחות אקטיבית עם הבטיחות הפאסיבית של השלדה והמרכב החדשים – בכל רמות האבזור.

מערכות בטיחות מתקדמות סטנדרטיות בכל רמות האבזור. צילום: איסוזו

מתלים עם יותר מהלך ויותר חכמים

המתלים של כל טנדר הם אחד המרכיבים החשובים ביותר ומידת ההשקעה בהם אדירה ולא בכדי: מתלים של מכונית רגילה צריכים לספק לה יכולת להיות נוחה ויציבה. מתלים של טנדר, לעומת זאת, צריכים לעמוד בכל המשימות האלה וגם לספק יכולת נסיעה בשטח וגם יכולת נשיאת מטען. בגלל זה איסוזו בחרה להגביה את נקודות העיגון של המשולשים הקדמיים, מה שהופך את הדי מקס ליציב יותר בפניות ועמיד יותר בפני זוויות גלגול. היא גם האריכה את המהלך ומאפשרת עתה תנועה מוגדלת יותר ב-30 מ"מ נוספים מאחור.

מתלה אחורי עם מהלך מוגדל וגם נעילת דיפרנציאל אחורית סטנדרטית. צילום: איסוזו

מאחור איסוזו בחרה בפתרון המוכר של קפיץ עלה, אשר מסוגל לשאת משקל רב, אך גם עידנה את מבנה הקפיץ כדי שיהיה מסוגל להעניק התנהגות כביש מעולה ביחד עם יכולת עדיפה בעת נסיעה בשטח. בדומה לדגמים הקודמים של הדי מקס, גם הדגם החדש מצויד בסרן אחורי חי, פתרון אשר מיועד לעבודה מאומצת, אך בדור החדש של הדי מקס יש לראשונה גם נעילת דיפרנציאל אחורית, מקורית מהמפעל. נעילת הדיפרנציאל מאפשרת לדי מקס להתקדם בשטח קשה מאד גם כאשר תנאי הנסיעה הופכים לבלתי אפשריים עבור רוב רכבי השטח.

מתלה עצמות עצה כפולות חדש בחזית. יותר שליטה דיוק ונוחות. צילום: איסוזו

תחזוקה זולה וקניה בטוחה

איסוזו די מקס בנוי בראש ובראשונה לעבודה קשה. ורכבים אשר מיועדים לעבודה קשה דורשים גם תחזוקה נאותה. לכן איסוזו בנתה עבור הדי מקס תכנית אשר מותאמת ללקוחות ישראלים, אשר מוודאת שהדי מקס יהיה תמיד זמין לעבודה וגם יתוחזק באופן הטוב ביותר: איסוזו מעניקה על כל די מקס חמש שנות אחריות או 120 אלף קילומטרים ובנוסף, שגרת הטיפולים של הדי מקס החדש מרווחת במיוחד וכוללת טיפול מדי 20 אלף קילומטרים או שנתיים.

16 שנות הובלה לא באות בקלות, אלא בעבודה קשה בכל תנאי אפשרי בישראל. זה יצר מוניטין מצוין לאיסוזו היפנית, אשר שומרת על ערך גם בשוק היד השניה. המשמעות היא גרט מצוין בסוף תקופת השימוש וסחירות טובה.

כך שניתן ליהנות מהאמינות היום יומית הגבוהה של הדי מקס ולהגיע למוסך לטיפול תקופתי קצר שיאפשר לדי מקס לעשות רוב הזמן את מה שהוא עושה הכי טוב: לעבוד.

 

תוכן מקודם

Check Also

טויוטה 4Runner מהמם!

רכב שטח כהילכתו! טויוטה 4Runner כל חדש ולא מוותר במ"מ על יכולת השטח והקשיחות של קודמו. מוסיף לזה לא מעט "טק" חכם לשטח. בסתיו אצל הדילרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 + 3 =