יום ראשון , 22 נובמבר 2020
ראשי » מגזין » איסוזו דימקס החדש יהיה הטנדר הבטוח בישראל
איסוזו דימקס כל-חדש בדרך לישראל ועתיד להיות הבטיחותי בקבוצה שלו. צילום: איסוזו

איסוזו דימקס החדש יהיה הטנדר הבטוח בישראל

איסוזו דימקס החדש ענה על השאלה: כיצד מייצרים טנדר מודרני שהוא "בטוח"? פעם כשהטנדרים נועדו לקחת אותנו בשעת בוקר מוקדמת במיוחד אל שדה חרוש, התשובה הייתה: "מחזיקים חזק"! אך מאז הרבה חיטה נקצרה בשדות העמק וכיום הטנדרים מקבלים תפקיד נוסף על העבודה הקשה בשדה או בתעשייה.

איסוזו דימקס כל-חדש בדרך לישראל עם בלימת חירום אוטונומית. צילום: איסוזו

איסוזו דימקס מקבל תפקיד נוסף

הטנדרים המודרניים כבר מחליפים, בחלק מן המקרים, רכבי נוסעים ובחלק מן המקרים הם מחליפים רכבי שטח. כך נוצרה מציאות חדשה בה טנדרים חייבים לספק רמות של בטיחות, נוחות, פינוקים ו"חווית נסיעה" שלא נופלות מאלה של מכוניות נוסעים.

אם כבר מדברים על מכוניות נוסעים, כבר כמה שנים שיצרני הרכב מכניסים יותר ויותר אמצעי בטיחות אקטיביים. אקטיביים פירושו שאמצעי הבטיחות לא רק מזהירים מפני סכנה, אלא גם נוקטים בפעולות כדי שיושבי הרכב יהיו בטוחים יותר. אחת הסיבות החשובות ביותר בעולם להכנסת אמצעי הבטיחות האקטיביים, מלבד כמובן בטיחותם של הנוסעים, היא לחץ משמעותי שמפעילים ארגוני בטיחות כדוגמת EURONCAP על סניפיו השונים ברחבי העולם.

ואכן, חלק מיצרני הרכב כבר מבינים שטנדר הוא לא "רק לעבודה" ולכן נוסעיו צריכים לקבל הגנה לא פחות טובה מנוסעי מכונית מנהלים. איסוזו די מקס החדש מצויד בכל מערכות הבטיחות החדישות ביותר אשר מיועדות להגן על נוסעי הרכב לא רק באופן פאסיבי. למעשה, איסוזו די מקס הוא הטנדר הראשון שזכה בציון הבטיחות המרבי של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של ANCAP, הזרוע האוסטרלית של ארגון הבטיחות EURONCAP. בניגוד למספר יצרני רכב, אשר שומרים את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר ללקוחות בחוץ לארץ, איסוזו מקפידה שגם הדגמים אשר משווקים בישראל יצוידו במערכות הבטיחות המקדמות ביותר.

איסוזו דימקס כל-חדש בדרך לישראל עם ניטור עייפות נהג ושמירת נתיב אקטיבית. צילום: איסוזו

מערך בטיחות ללא פשרות

כך, איסוזו די מקס מצויד בשבע כריות אוויר או בשמונה כריות אוויר בהתאם לגרסה, מדובר באחד ממספרי כריות האוויר הגבוהים ביותר בקטגוריה מסיבה ברורה: בטיחות. די מקס לא מצויד רק בכריות אוויר מול הנהג והנוסע אלא גם בכרית אוויר מיוחדת אשר מגינה על ברכי הנהג מפני פגיעה בזמן תאונת דרכים. בחלק מן הגרסאות מצויד הדי מקס גם בכרית אוויר ייחודית בין הנוסע והנהג למקרה תאונה.

יתרה מזאת, איסוזו די מקס מצויד גם במערכת בלימה אקטיבית במהירות נמוכה. מדובר במערכת אשר מסייעת לנהג בדיוק במצבים שבהם אף אחד לא משער שעלולה להתרחש תאונת דרכים או חלילה פגיעה בהולך רגל. למשל, בהתקרבות איטית למעבר חציה, כאשר המערכת תחוש בנוכחותו של הולך רגל לפני הרכב, איסוזו די מקס החדש יבלום וימנע מפגיעה בהולך הרגל שעלולה להתרחש בשבריר שניה של היסח הדעת.


איסוזו די מקס מצויד גם במערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה. ישנם רכבים אשר מתריעים בפני הנהג על האפשרות שהרכב יסטה מנתיב הנסיעה בזמן היסח הדעת, אך אם זה מאוחר מדי, אין הרבה שניתן לעשות. האיסוזו מסוגל להשתלט בעדינות על ההיגוי ולבצע בדיוק את התמרונים הקטנים והנדרשים כי למנוע מהרכב לגלוש מנתיב הנסיעה אל תוך נתיב ההתקדמות של רכב אחר ולמנוע תאונת דרכים.

בנוסף, הדי מקס מצויד במערכת בטיחותית בעלת חשיבות עליונה: בקרת שיוט אקטיבית. המערכת מסייעת לא רק להפחית מעומס הנהיגה ולצמצם את עייפות הנהג אלא גם לשמור על בטיחות יושבי הרכב. הנהג צריך רק להזין את המהירות הרצויה והדי מקס ימשיך במהירות זו עד לפניו יהיה רכב שנוסע במהירות נמוכה יותר. במקרה כזה הדי מקס גם ישמור מרחק מן הרכב שלפניו בלי שהנהג יצטרך להתערב וגם יאט ויאיץ בשעת הצורך. מערכת בקרת השיוט האקטיבית משולבת עם מערכת מניעת הסטייה מן הנתיב, כך שגם הסכנה לסטות מנתיב הנסיעה: מכוסה.

איסוזו דימקס כל-חדש בדרך לישראל עם תאורת "עקוב אחריי" לחניון חשוך. צילום: איסוזו

כמובן, איסוזו יד מקס מצויד גם במערכת התראה מפני עייפות נהג. כלומר- במקרה בו הנהג כן יתעייף, די מקס ידע כיצד לזהות זאת וגם להמליץ לנהג על מנוחה. עוד נקודה שעלולה להיות בעייתית בטנדרים: השטח המת, אותו אזור בצד הרכב שהנהג אינו מסוגל לראות במראות הצד. בדי מקס קיימת מערכת אשר מתריעה בפני הנהג על הימצאו של כזה עצם בנקודה המתה, מה שימנע סטיה של הדי מקס אל תוך נתיב הנסיעה של מכונית אחרת המגיעה מאחור וקשה לראותה.

החיים עם טנדר יכולים להיות מסובכים בעיקר בעיר. זנב ארוך, לפעמים מטען שמסתיר את שדה הראיה או ארגז שנבנה לטובת המשימה של הרכב. באיסוזו דימקס החדש הנסיעה לאחור תהיה בטוחה יותר מאי פעם בזכות חיישני תנועה חוצה מאחור. זו מזהה האם מגיעה מכונית מאחד הצדדים הנסתרים מעין הנהג והיא תתריע ותבלום במידת הצורך כדי למנוע מפגש לא נעים.

איסוזו דימקס כל-חדש בדרך לישראל עם חידושים רבים נוספים. צילום: איסוזו

תקן בטיחות חדש

איסוזו דימקס החדש שעוד מעט יגיע לישראל עתיד להיות הסמן הימיני בפרמטרים רבים. תחום הבטיחות יהיה המרכזי שבהם ומלמד על שינוי הגישה והתכנון המתקדם של יוצריו. ההבנה שמדובר בכלי רכב רב-תכליתי שנועד לחיות בסביבת תחבורה מודרנית ומתקדמת, יצרה את מה שעתיד להיות הטנדר הבטוח בישראל.

 

תוכן מקודם

צפו גם בזה

מבחן דרכים סוזוקי ויטארה

שורה של שינויים מקפיצים את המחיר של הויטארה. האם עמישראל מוכן לזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 3 =