תומר הדר
זו היתה רק שאלה של זמן עד שמישהו בג'יפ יחליט להכניס את ג'יפ גלדיאטור החדש לאיזשהו מרוץ – ושלא במפתיע, מדובר באחת הקטגוריות של king of hammers – אחד ממרוצי השטח היותר קשוחים שמתקיימים בארה"ב. הגלדיאטור יתחרה במה שמכונה every man challenge – קטגוריה שמאפשרת גם למי שנוהג על רכב יחסית לא משופר להתחרות בחלק מהמסלול. כמובן, הרכבים שמתחרים בקטגוריה הזו רחוקים מלהיות סטנדרטיים – אך ממש לא קרובים למפלצות העבירות של הקטגוריות העיקריות.

כדי להתחרות ב-king of hammers, ג'יפ מתחילה עם גלדיאטור רוביקון סטנדרטי ומשדרגת, כלומר "תתחיל הכי חזק שלך, ומשם תגביר". את הגלדיאטור ג'יפ מעבירה אל savvy off road – סדנת שיפורי 4X4 קליפורנית שאחראית על כמה רכבים שכבר ניצחו בקטגוריה בעבר ומשם הכל פתוח, כי בצוות תמצאו את רובי גורדון ואריק מילר.

בהתאם לחוקים, המנוע נשאר בנפח סטנדרטי, כלומר פנטהסטאר בנפח 3.6 ליטרים, אך המתלים הפכו לקויל אוברים, הצמיגים צמחו ל 35 וכלוב בטיחות גם התווסף. כל היתר, קרי נעילות, סרני דנה 44 וכיוצא בזאת, כבר מגיעים כציוד סטנדרטי בגרסת הרוביקון.