יום שישי , 19 אפריל 2024
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק

רוני נאק

אז בגדול הקונספט הוא לסמן V על כל התוספות בקטלוג – מה מקבלים? גרנד צ'ירוקי טריילהוק. ולא רק. מקבלים גם את הזכות לחוש את עצמך עילאי יותר מכל הגרנד צ'ירוקי הפושטים האלה שעל הכביש – כי לך יש את הכלי הכי יכול. באופן כללי גרסאות "טריילהוק" כשמגיעות לצד השם JEEP מלמדות כי יש כאן חבילת הקשחה שנועדה לאפשר לבעליו של רכב הפנאי לנדוד מעבר למחלפות הבטון של הכרך, מעבר לנפתולי האספלט של ההר, לתוך הבוש – עמוק לתוך הבוש אולי כדי להצטנן באיזה מעיין רטוב ולח או לעלות לתצפית מרהיבה במקום שאף קרוסאובר לא דרך בו.

• אוהב לשלם את המחיר המלא בלי להתווכח? אל תקליק כאן

 

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. ריפודי עור, מוטימדיה גדולה ומערך בטיחות נרחב. צילום: ג'יפ

אז מה? טריילהוק

מדובר אם כן בגרסה המצויידת ב-12 אינץ' של איבזור לשטח – וגם פסאודו איבזור כמו לשטח. זה מתחיל עם דקורציה חיצונית, עם סמלים, גריל בצבעים שונים, מדבקה שחורה נגד סינוור על מכסה המנוע, חישוקי גלגלים והחשרה של השמשות, קורות החלונות, הגריל ומראות הצד. זה יוצר מראה אגרסיבי למדי – שדי אהבתי.

תא הנוסעים מצויד מאד. ריפודי עור משולבי אלקנטרה, בקרת אקלים, מושבים מחושמלים עם זכרונות, כיוון חשמלי גם לגלגל ההגה ועוד רשימת איבזור ארוכה שתוכלו להוריד מכאן.

חבילת הבטיחות המקורית כוללת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטיה מנתיב ועוד – כמו שאנו מצפים לו מרכב מודרני ומצויד.

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. מושבים נוחים וחווית נסיעה נעימה. צילום: ג'יפ

בתחום ההנעה תמצאו כאן מנוע פנטאסטאר 3.6ל' עם תפוקה של 282 כ"ס ו-35 קג"מ. התחום היעיל בין 4300 ל-6350 סל"ד והכוח יורד לגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה. יש גם טרנספטר עם הילוך כוח ואת מערכת ההנעה הכפולה הגבוהה יותר של ג'יפ "קוואדרה דרייב" עם נעילת דיפ' אחורית בנוסף לבקרת המשיכה האלקטרונית. זאת ועוד (כמו שהעו"דים אוהבים לומר) מצוייד הטריילהוק בבורר מצבי נסיעת שטח וכביש – אשר משנה פרמטרים במערכות ניהול המנוע והעברת הכוח כדי למקסם את מאמצי העבירות בסוגי שטח שונים.

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. 8 הילוכים, מתלי אוויר ובורר מצבי נהיגה – אהבתי. צילום: ג'יפ

עוד תמצאו כאן מתלי אוויר – קוואדרה ליפט – בני 5 מצבים משתנים ויכולת להניף את הגחון של הגרנד ל-27.4 ס"מ מעל לשטח או להשתופף ל-16.2 ס"מ כדי לעזור לכבודו לטפס למושב הקפטן.

כל מה שלא הזכרתי הוא כל מה שאתם מכירים מג'יפ גרנד צ'ירוקי מהשנים האחרונות. למעט מתיחות פנים לא היו עדכונים מהותיים.

 

נהיגה

היינו במירוץ נגד השמש. יצאנו מאוחר מדי. אז רצנו, אי שם לפינה שמאלית תחתונה של רמת הגולן. והגרנד יודע לרוץ. הוא משייט בקצב מהיר מאד, נהנה משירותיה של תיבת ההילוכים המצויינת אשר שומרת על סל"ד נמוך, מנצלת את המומנט של המנוע הגדול וגם חוסכת בדלק על הדרך. חווית הנסיעה מצויינת, נעימה ונוחה מאד. השילוב של מתלי אוויר וצמיגים גבוהים עושים את שלהם ובידוד הרעשים השונים מצויין – אפילו פרק הזמן שלוקח למתלי האוויר לעבור ממצב למצב הוא קצר וזריז.

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. דלת תא מטען חשמלית וחלל עצום מאחור. צילום: רוני נאק

על פי המפרט הטריילהוק שוקל כ-2.5 טונות. ואלו לרוב לא מאד מורגשים אלא בכבישים מתפתלים וריקים. ובמצב נהיגה דינאמי אפשר בהחלט לתת בראש אם בא לכם ואם הנוסעים מוכנים לסבול אתכם במצב הזה. שינויי כיוון מהירים, או בלימות של הרגע האחרון לא עוברים הכי טוב. פיזיקה זו פיזיקה, ובכל זאת האחיזה טובה מאד, ואין שום פאולים בהתנהגות הכביש  – הכל מאוזן ובטוח למדי. הייתי רוצה מעט יותר ריסון (פחות נדנודים) וזהו – אבל זה אני.

בתוך העיר המשקל לא ממש מורגש. מהמורות נמחקות באדישות. אבל כן הפריע לי הרוחב של קורה A שממש מסתירה את הפניות. עוד הציקה לי מערכת החניה האוטומטית – אני חסיד של המערכות האלה – וכאן היא לא תמיד הצליחה לזהות את החניה הפנויה – וזה לא היה עקבי כך שלא יכולתי לעלות על הסיבה לכך.

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. רואים שם מאחור? צילום: רוני נאק

ואז הגענו למקום ההוא בשטח – אליו כיוונו ונחשו מה. הוא היה מפוצץ באנשים. בני בלי יעל שבחוצפתם תפסנו את המקום "שלנו" (עאלק) כולל בידוריות ומנגלים. אז התגלתה גדולתו של הטריילהוק. לאור פנסי קסנון בהירים, עם גחון (וישבן) מורמים מעם, נכנסו לשטח הלא סלחני של רמת הגולן והשמש כבתה במערב.

זה לקח בערך שעה של חיפושים, עליות, דרדרות, הצלבות, ליטופי שיחים קוצניים – ודו שיח קצר עם שפן סלע – עד שאותר המקום המושלם. הציוד ירד מתא המטען העצום – המחנה הוקם – ושקטה הארת עד למחרת בבוקר.

אור ראשון אחרי לילה טרוף שינה – ויוצאים למסע בין הצלבות, מעיינות, סלעי בזלת ונוף מרהיב מהצד המזרחי של הכנרת. וטריילהוק אדיש – מטפל בכל בחיווי וצירצור R2D2 מניף גלגל, נועל סנדל, ועובר ומביא למעיין, ולעץ, ומטפס לראות את הנוף ומאפשר לעשות הכל – יותר מגרנד צ'ירוקי אחר.

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. מרווח גחון גבוה גם אם במחיר של נוקשות בשיא הגובה. צילום: רוני נאק

בדרך הביתה כולם עייפים. בקרת שיוט ON, הקצב אוטובהן – ותוך שעתיים קצרות השבט כבר בבית פורק תאי מטען, כרטיסי זיכרון ואבק רמת גולני שהתנחל באוזן. ממוצע צריכת דלק? 7.5 ק"מ לליטר.

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: ג'יפ

סיכום

אם ג'יפ גרנד צ'ירוקי אז את זה. 435,900 שקלים – זה המחיר. ואם אתם כמוני אוהבים מכונית שנוסעת היטב בכביש אבל לא מאד מוגבלת גם בשטח – תמצאו בג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק שותף מצוין להרפתקאות רבות. הוא עדיף על טויוטה לנדקרוזר בכביש, הוא הרבה יותר זול מלנד רובר דיסקברי 5 אשר מציע תכונות דומות אולי אפילו טובות יותר אבל ברמת מחיר גבוהה יותר.

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק. יש גם בצבעים אחרים צילום: ג'יפ

Check Also

אדיוס סאנגיונג שלום KGM

החל ב-260 אלפי שקלים לרקסטון שמקבל לא רק מתיחת פנים אלא גם שם חדש על הגריל: KGM. אז שכחו מסאנגיונג יש עכשיו מותג חדש בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − 11 =