תומר הדר
האם ג'יפ, חלק בלתי נפרד מתאגיד FCA יכולה לצאת לחיים עצמאיים ללא מטריית חברת האם? התשובה, לפי פירמת האנליסטים הבכירה מורגן סטלי, היא שג'יפ יכולה לפעול כמותג נפרד לחלוטין מן הקבוצה.

על פי הודעה שפרסמה מורגן סטנלי, שוויה של ג'יפ גבוה משווי פיאט קרייזלר בכללותה (כמובן ללא ג'יפ) – בשיעור של 20% יותר מהערכת שוויה של FCA. לפי אדם ג'ונאס, אנליסט בכיר במורגן סטנלי, עד שלהי 2018 עשויות מכירות ג'יפ להגיע לכמחצית ממכירות מותגי FCA השונים. משמעות הדבר הוא שאם וכאשר תחפוץ FCA למכור חטיבה לצורך התייעלות או נשיאת רווחים, ג'יפ בהחלט תהיה על הפרק. עם זאת, כמובן שבתרחיש אחר, ג'יפ גם יכולה בהחלט להישמר על ידי FCA מכיוון שמדובר בקלף חזק במיוחד בפורטפוליו המותגים של הקבוצה.
