יום שלישי , 23 אפריל 2024
ג'יפ וואגוניר חוזר לכבישים ומתאגר את תפישת הפרמיום והמייר של מותג JEEP. צילום: ג'יפ

ג'יפ וואגוניר חוזר כענק פרימיום


רוני נאק

מותג JEEP נמצא בשיאה של פריחה כפי שלא ידע מעולם. נפח המכירות אדיר ויחד עם RAM הם יחד פרות הכסף המניבות ביותר של מה שהיה FCA לפני האיחוד עם PSA (פיג'ו) ויצירת ענקית הרכב סטלנטיס. JEEP הוא קודם כל מותג מאד יצרי עם מורשת וזהות ברורה. הרבה יותר ממותגי רכב רבים אחרים. כמי שנשען בכבדות על מורשת עבר מפוארת, (כולל הצלת אירופה מהנאצים וייסוד מה שנחשב ליחידת העילית הראשונה בעידן המודרני בצפון אפריקה) JEEP מחזיר שמות מהעבר. כך קיבלנו לא מזמן את ג'יפ גלאדיאטור כדגם עצמאי ולא גרסה של רנגלר ואתמול חזר גם הוואגוניר. דגם שגם אצלנו יש לו היסטוריה כרכב האוגדונרים בשנות ה-70'.

ג'יפ וואגוניר חוזר לכבישים ומתאגר את תפישת הפרמיום והמייר של מותג JEEP. צילום: ג'יפ

ג'יפ גלדיאטור רוביקון מגיע לישראל

אתמול חשפה JEEP את ה-WAGONEER ולצידו גם Grand Wagoneer. גדול ומרשים מאי פעם ועם מאמץ ניכר לא רק לשלב בתוכו כמה שיותר טכנולוגיות חדשות אלא גם לעלות קומת איכות לרמה, אליבא דג'יפ, שתאתגר את מותגי הפרמיום. אנחנו נוסיף "האמריקאים". בסופו של דבר אייקון נוסף של ג'יפ חזר לחיים וזה תמיד משמח.

ג'יפ וואגוניר חוזר לכבישים ומתאגר את תפישת הפרמיום והמייר של מותג JEEP. צילום: ג'יפ

ג'יפ ווגוניר יושב על שלדת סולם עם מתלים נפרדים. זו שלדה חדשה (לא על בסיס RAM כפי שהעריכו הספקולציות) המשלבת פלדה במתיחה גבוהה, איזורי סופגי אנרגיה וקשיחות מבנית ראויה לדרישות הבטיחות החדשות. האבזור הסטנדרטי הוא עם קפיצי סליל אבל יש גם אופציה של מתלי אוויר אקטיביים המוסיפים עוד כ-10 ס"מ למהלך המתלים (סטנדרט בגרנד וואגוניר) למרווח גחון של 26 ס"מ. היצרן מספר על יכולת גרירה של עד 4.5 טונות. דגש על NHV הושם עם שימוש בזיגוג כפול, מערכת אקטיבית להנחתת רעשי רקע. בסיס הגלגלים של הוואגוניר עומד על 312 ס"מ והוא זהה גם בגרנד. האורך הכולל מתחיל ב-5.5 מטרים. 

ג'יפ וואגוניר חוזר לכבישים ומתאגר את תפישת הפרמיום והמייר של מותג JEEP. צילום: ג'יפ

המנועים יהיו רק V8 בריאים עם סיוע היברידי קל. המנוע הבסיסי יהיה 5.7ל' עם 392 כ"ס ו-56 קג"מ. למנוע השני נפח של 6.4ל' מפיק 471 כ"ס ו-63 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים מורידה את הכוח לאחת משלוש מערכות הנעה כפולה שניתן לבחור מהן: קוואדרה טראק 1 (הנעה כפולה ללא LOW), קוואדרה טראק 2 (עם LOW וניתוב מומנט אקטיבי) או קוואדרה דרייב 2 (הכי מתקדמת עם LSD מאחור ובורר מצבי כביש ושטח).

חבילה מרשימה של מערכות בטיחות וסיוע אקטיביות. ממש על גבול הנהיגה האוטונומית. זה כולל סייען חניה אוטומטית, נהיגה עצמית כשהנהג עירני ומבקר את פעולת המערכות ואת הדרך וכמובן בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור עייפות נהג, מראת פנים דיגיטלית, מערכת למניעת תאונות בצמתים, זיהוי תמרורים ועוד.

ג'יפ וואגוניר חוזר לכבישים ומתאגר את תפישת הפרמיום והמייר של מותג JEEP. צילום: ג'יפ

מרשימה יותר מחבילת הבטיחות היא חבילת האבזור והטכנולוגיה. זו כוללת שטח מסכים של לא פחות מ-75 אינצ'ים משורה של מסכים שונים. הקוקפיט דיגיטלי מלא (פלוס תצוגה עילית לנהג) וגם מסך ניווט או בידור מול הנוסע הקדמי. המסך של הנוסע במידה של 10.25 הופך אותו ל"טייס משנה" שיכול לסייע לנהג בניווט, תפעול הטלפון או פשוט לראות סרט בנהיגה ארוכה (שתפ עם אמאזון פייר). יש הפעלה קולית דרך אלקסה ודור חמישי של מערכת ה-Uconnect של המותג.

ג'יפ וואגוניר חוזר לכבישים ומתאגר את תפישת הפרמיום והמייר של מותג JEEP. צילום: ג'יפ

עוד תמצאו מושבים מחוממים ומאווררים, בקרת אקלים רב-איזורית לכל מושבי הרכב, מושבי קפטן בשורה המרכזית, הזחה חשמלית למושבי השורה השלישית. ריפודי עור יוקרתיים עם תפרים בעבודת יד, דיפוני עץ אגוז מרשימים למראה ולא פחות מ-11 שקעי USB ושקעי HDMI למסכי הנוסעים. כי אפשר.

ג'יפ וואגוניר מיוצר במפעל במישיגן ארה"ב על קו יצור אותו חולקת היצרנים עם יצור ה-RAM1500 החדש.

כצפוי מדובר בדגם יקר למדי. מחיר הבסיס של ג'יפ וואגוניר מתחיל ב-68 אלפי דולרים כאשר הגרנד וואגוניר מתחיל ב-87 אלפי דולרים ועד 104 אלפי דולרים. מחיר המאתגר גם אבן פינה בפרימיום האמריקאי – קאדילק אסקלייד.

Check Also

נכנסת לשטיפה עם טסלה סייברטראק? איבדת אחריות

אסור לשטוף את הסייברטראק באור שמש ישיר, אסור לשטוף מבלי להעביר ל"מצב שטיפה" אם כן - אתה עלול לאבד אחריות - על כדור הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight − 4 =