script> !function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '1643201909225323'); fbq('track', 'PageView');
יום שבת , 20 אוקטובר 2018
דף הבית » חדשות » ג'יפ רנגלר החדש בדרך לריקול
ג'יפ רנגלר החדש בדרך לריקול
ג'יפ רנגלר JL החדש עשוי להיקרא לקריאת שירות בשל מוט פנהרד אשר עשוי להתנתק. צילום: ג'יפ

ג'יפ רנגלר החדש בדרך לריקול

תומר הדר

ג'יפ רנגלר JL  החדש נחשב כבר כיום לסיפור הצלחה לא מעט הודות להחלטתה של FCA, החברה האם של ג'יפ לשמור על תצורת צמד הסרנים החיים ושלדת הסולם – אך גם על לוח מחוונים ותא נוסעים שיהיו דמויי מכונית פרטית, לפחות עד כמה שאפשר. אך כעת מתמודדת ג'יפ עם בעיה שונה לחלוטין: על פי פרסומים בארה"ב צפויה ג'יפ להודיע על ריקול לרנגלרים ממודל 2018 – כלומר רנגלר JL , עקב חשד לפתיחה של ריתוכים בשלדת הרנגלרים.

ג'יפ רנגלר JL החדש עשוי להיקרא לקריאת שירות בשל מוט פנהרד אשר עשוי להתנתק. צילום: ג'יפ

ג'יפ רנגלר JL החדש עשוי להיקרא לקריאת שירות בשל מוט פנהרד אשר עשוי להתנתק. צילום: ג'יפ

למעשה, במקביל הודיעה חברת ג'יפ לסוכנים על STOP SALE – כלומר על הוראה מיידית לעצור את מכירת הרנגלר JL, מכיוון שחלק מן הסוכנים מחזיקים רכבים בלתי מכורים במגרשים בהם הצטיידו מבעוד מועד. לקוחות ג'יפ בישראל יכולים לנשום לרווחה: למרות שהרנגלר החדש משווק בעולם זה זמן רב, לישראל הוא טרם הגיע ביבוא רשמי, אך מספר יחידות נוסעות בכבישי הארץ לאחר שהגיעו ארצה ביבוא אישי.

מערכת המתלים של ג'יפ רנגלר JK. אצל ה-JL החדש הסידור די דומה - המוט הבעייתי מסומן כאן בירוק בהיר. צילום: WAYALIFE.COM

מערכת המתלים של ג'יפ רנגלר JK (אין ריקול בהקשר הזה ל-JK). אצל ה-JL החדש הסידור די דומה – המוט הבעייתי מסומן כאן בירוק בהיר. צילום: WAYALIFE.COM

הסיבה לריקול טמונה ככל הנראה בנקודות החיבור של תושבת מוט פנהרד הקדמי לשלדה, בה עלול הריתוך להיפתח. במצב כזה המוט המייצב עלול להתנתק מהשלדה, מה שיכול לגרום במקרי קיצון לזוויות גלגול חריפות ותזוזה של הסרן שעלולות לגרום לאובדן אחיזה. למי שאינו מכיר, מוט פנהרד, או TRACK BAR כפי שהוא מכונה בארה"ב הוא מוט שמחובר בין השלדה והסרן (ברכבים שבהם מותקן סרן חי). מוט הפנרד אחראי על תנועת הסרן מעלה ומטה ובהיעדרו הסרן עלול "לשייט" ולגרום לאבדן שליטה ותאונה.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6