תומר הדר
ג'יפ רנגלר הנוכחי מסרב למות: הדור הנוכחי – JK – קיים כבר לא מעט שנים – ולמרות פרסומים חוזרים ונשנים על מחליף, דור חדש של הרנגלר שיוצג בשנת 2018, בג'יפ עדיין משקיעים לא מעט מאמצים כדי להמשיך ולהזרים חמצן נחוץ ל-JK. הפעם מדובר בגרסה מיוחדת לאירופה, שבג'יפ מכנים רוביקון RECON (כלומר רכב חילוץ).
את ג'יפ רנגלר רוביקון כולנו כמובן מכירים – ואוהבים. בדומה לג'יפ רנגלר הרגיל, הרוביקון מצויד כמובן בצמד סרנים חיים וב-LOW – אך בשונה מן הרנגלר הרגיל, הרוביקון מצויד בצמד נעילות וב-LOW נמוך ("קצר") יותר.
על אלה מוסיפה גרסת RECON גם סרן קדמי מחוזק ודיפרנציאל אחורי מחוזק (למרות שבג'יפ לא ממש מפרטים באילו חיזוקים מדובר, האם שדרוג של ציריות, יחסי העברה בסרן, אולי אפילו דנה 60 קדמי? אין לנו מושג). בנוסף לשדרוגים המכאניים, שמוצעים הן ברנגלר הקצר והן ברנגלר הארוך, גרסת RECON מצוידת בחישוקי 18 אינץ' בגימור גרפיט וגג מושחר.
בפנים ג'יפ רנגלר רוביקון RECON זוכה לתוספות עדינות של תפירה אדומה במושבים. במפתיע, למרות שמדובר בשוק האירופי, שנהנה ממנועי טורבו דיזל גם ברוביקון (לא בישראל, סורי), דווקא RECON מוצע ללקוחות באירופה כשהוא מצויד במנוע הפנטאסטאר המוכר של קרייזלר- V6 בנפח 3.6 ליטרים המפיק 284 כוחות סוס ומשודך לתיבה אוטומטית בעלת חמש מהירויות. הסוף של ה-JK עוד לא נראה מעבר להרים.